Problemen met PostNL, dagenlang in transit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Problemen met PostNL, dagenlang in transit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 16:24

Ik weet niet waar dit hoort, dus plaats het maar hier.

6 dagen geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een ruitershop,
dag nadien is het verzonden(4 augustus),sindsdien staat de status al stil op transit.

Contact gehad met PostNL en die gaven mij aan dat het pakket in het sorteerproces zit en ik maar contact moest nemen met de afzender,
die heeft dan (als ik het mag geloven) een onderzoek geopend bij PostNL.

Heb al zovaak in NL besteld en duurde altijd 1 dag, hooguit 2 dat het dan aan huis(BE) was.
Heb ook aangegeven bij PostNL dat de afzender hier niets aan kan doen, het pakket is bij hun en zij moeten dit zien te leveren.

Dit is toch niet normaal dat het zolang duurt?
Krijg gewoon het gevoel dat mijn pakket is kwijtgespeeld..

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:27

Ik ken het, ik had een telefoonhoesje besteld en deze zou door PostNL door de brievenbus worden gedaan. Na drie weken had ik nog niks, en kreeg netjes van het bedrijf waar ik bij had besteld een nieuwe. Afgelopen week, ruim twee maanden na de bestelling, kreeg ik een verkleurd, vies en lelijk pakje binnen met alsnog het hoesje. Die ik nu dus dubbel heb :')

Heb je de ruitershop er over gesproken? Niet dat zij er inderdaad iets aan kunnen doen, maar wellicht kunnen zij ook helpen in het zoeken naar een goede oplossing. In mijn geval gaf de webshop PostNL drie weken de tijd om het pakket te bezorgen (voor het geval het even zoek was oid), daarna hebben zij mij zelf geholpen.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 09-08-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:37

Jennifuur schreef:
Ik ken het, ik had een telefoonhoesje besteld en deze zou door PostNL door de brievenbus worden gedaan. Na drie weken had ik nog niks, en kreeg netjes van het bedrijf waar ik bij had besteld een nieuwe. Afgelopen week, ruim twee maanden na de bestelling, kreeg ik een verkleurd, vies en lelijk pakje binnen met alsnog het hoesje. Die ik nu dus dubbel heb :')

En die stuur je niet terug?

Jennifuur

Re: Problemen met PostNL, dagenlang in transit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:38

Naar waar? Naar het bedrijf waar ik het hoesje had besteld? Die heb ik ingelicht met een mailtje, ze vonden dat ik geluk had en hoefde hem niet terug te sturen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:45

Enkele punten:
1) nee. Dit is niet normaal...en toch lijkt het wel de norm te zijn;
2) de algemene ervaring van ondertekende is dat PostNL verwijst naar de verzender (of andersom). Kastje naar de muur verhaal...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:08

PostNL en België... Alleen maar drama.
Kan zo 4 weken duren en dan weer terug bij de afzender zijn.
En PostNL kan er allemaal niks aan doen.

Hoop voor je dat je het snel binnen hebt, maar verwacht het maar niet.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:10

Waarom kan PostNL hier eigenlijk niets aan doen, zij zorgen toch voor de levering naar de ontvanger toe eenmaal het pakket bij hun is?

Hoop het deze week binnen te hebben of ik annuleer mijn bestelling en bestel ergens anders.. had het dringend nodig en heb alles moeten afzeggen en dus veel mislopen :(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:14

Je pakketje is LAD (Lost at Dropshipper).
Ziet er naar uit dat het verloren is gegaan of nooit verzonden is. Waar ik werk had je een vervangend artikel gekregen na navraag bij PostNL. Ik werk in de klantenservice en 9/10 keer is PostNL de reden dat een bestelling niet aangekomen is. Dit keer lijkt het erop dat het probleem bij de ruitershop zelf ligt. Je 3S code duidt aan dat je pakket nooit verzonden is dus dan kun jij het ook niet ontvangen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:35

Heb je pb gestuurd.

Dit is hoe het al is sinds de 4e: ontvangen door PostNL maar niet verstuurd omdat het 'nog' in sorteerproces is volgens PostNL.
Afbeelding

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 01:05

LauLauu schreef:
Waarom kan PostNL hier eigenlijk niets aan doen, zij zorgen toch voor de levering naar de ontvanger toe eenmaal het pakket bij hun is?

(

Omdat PostNL in zulk soort gevallen een KAK bedrijf is.
Lijkt net de belastingdienst, UWV of een andere overheidsdienst.
Ligt nooit aan hun, altijd aan jezelf.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 01:14

Contact opnemen met het bedrijf waar je het gekocht hebt. Zij moeten PostNL contacteren en anders een nieuwe sturen. PostNL heeft even plat gezegd geen donder met je te maken omdat je slechts de ontvanger bent. En niet de verzenden/opdrachtgever.

Soms is een adreslabel/barocode beschadigt, pakket krijgt dan een nieuwe code en gaat alsnog in distributie. Maar dit kan alleen de afzender opvragen/uitzoeken.

Bij elk bedrijf gaat wel eens wat mis. Ook bij PostNL. Wij versturen jaarlijks duizenden pakketten met postNL en daar is er eigenlijk nooit een zoek van.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:24

Het zal wel kwijt zijn, postnl is echt een oliebol organisatie!

Zelf als je het aangetekend iets laat verzenden!
Heb 1 juni 2 pakketjes aangetekend verzonden, zijn allebei kwijt en geld terug krijgen hoo maar ! Klote organisatie!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 14:29

Pakket is inmiddels al aangekomen..of naja ik ben er zelf achter moeten gaan bij de nabije post, stond brief in de bus dat ze waren langs geweest.
Maar ben 24/7 thuis gezien ik niet veel kan/mag sinds mijn operatie, dus er is met 100% zekerheid niemand gekomen.

Wel staat er op de track & trace code nog steeds in transit :+

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:04

Heel vervelend. Vooral omdat de klant vaak boos wordt op de verkopende partij, maar zij dit net zo vervelend vinden en niets kunnen doen om het te verhelpen.
Het gebeurt veel en veel te vaak tegenwoordig. Waar er vroeger van de 50 dingen eens 1 te laat kon zijn, zijn dat er nu gerust 15 met 1 gewoon verdwenen stuk. Bizar, laks, slordig... en ik vind het daarbij dan het ergste dat je als verkopende partij het op moet lossen en dat kost geld. Geld dat postnl niet voor je betaald, want verzenden.. dat is jouw risico en dus niet hun probleem. Vind dat hier een oplossing voor moet komen, maar ja..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 03:04

Die oplossing is er, alleen niet bij PostNL.
Ik verzend alles met DPD en ben nog nooit iets kwijt geweest.
Wel eens voor een dagje, maar tot nu toe is altijd alles geleverd.

Wel fijn dat je het eindelijk binnen hebt TS

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 06:31

Ligt er ook wel eens aan waar je besteld. Krämer meldt het pakket al heel vroeg aan, maar dan hebben ze het nog niet verstuurd.
Ik ben een keer m'n zadel 4 weken kwijt geweest met DPD en daar was ik niet heel gelukkig mee.