SJcam kopen, welke en waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

No_Fears

SJcam kopen, welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:30

Hoi! :wave:

Ik ben van plan een SJcam te gaan kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb op internet wat rondgezocht, maar ik kom er eigenlijk niet uit. Ik neig naar de SJ4000, welke raden jullie aan tussen de SJ4000 en de SJ5000? En waarom? Waarschijnlijk ga ik de camera niet heel erg veel gebruiken, af en toe bij het paardrijden en tijdens het zwemmen. Kan ik de camera het beste met of zonder wifi kopen? Welke voordelen brengt met wifi met zich mee? Ik weet dat er veel neppe sites en camera's in omloop zijn, waar kan ik de camera het best kopen? Alvast bedankt ! :) :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:48

Aangezien je op internet rond gekeken hebt, wat heb je zelf al gevonden?

En wat zijn de voor jou zichtbare verschillen in de 2 types waaraan je een beslissing kunt maken?

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 14:33

Quad schreef:
Aangezien je op internet rond gekeken hebt, wat heb je zelf al gevonden?

En wat zijn de voor jou zichtbare verschillen in de 2 types waaraan je een beslissing kunt maken?

De sj5000 heeft een groter beeldscherm. Ook merk ik dat het beeld kwalitatief beter is. Maar ik vraag me af of het het wel waard is om een duurdere aan te schaffen als ik de camera niet dagelijks gebruiken.

Deze site heb ik gevonden; http://www.dashcammagazijn.nl/Viofo-SJ4 ... portcamera

Vanillia

Re: SJcam kopen, welke en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:36

Ik lees even mee, zit met precies hetzelfde dilemma :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:24

Ik heb de SJ4000 met wifi december 2014 aangeschaft.
Prima cam en super kwaliteit beeld (vind ik).

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:26

Ik heb de SJ5000+, leuk ding!
Weet niet meer waar ik hem gekocht heb.

Volgens mij ook bij dashcams ;)

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:44

Tierania_ schreef:
Ik heb de SJ4000 met wifi december 2014 aangeschaft.
Prima cam en super kwaliteit beeld (vind ik).

Welke voordelen brengt een camera met WiFi met zich mee? :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:09

Je kan dan via de app op je telefoon de cam besturen, en de filmpjes ook op je telefoon terugkijken.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:26

Ik heb bij die site die je aanhaalt een sj5000+ besteld. Netjes heel snel binnen, alleen was mijn waterproofcase niet waterproof... Dit heb ik gemeld en netjes een nieuwe waterproofcase gekregen. Je raad het al ook niet waterproof... Ik heb er uit eindelijk een teflon tapeje achter het rubber gedaan en nu is ie wel 'waterproof' maar veel vertrouwen heb ik er niet in..

Verder is het echt een top camera. Hele mooie beelden, als je wilt kan ik straks wel wat beeld materiaal in het topic zetten. Al 'moet' je alle beelden wel in HD kijken, anders ia het echt een stuk minder(op facebook bijvoorbeeld).

Wel had ik tijdens mijn vakantie ewn probleem met hem als dashcam zijnde. Hij hoort te kunnen opladen tijdens het filmen. Dit gebeurde wel maar als de accu dan vol was stopte die met filmen. Ook gaat hij wel eens uit als die oververhit is volgens mij. Hij hing vol in de zon en het was ongeveer 25-30 graden. Daarna kreeg ik hem dan ook niet meteen meer aan, even accu eruit af laten koelen en andere accu erin. Dan deed hij het weer prima.

Ondanks zijn mankementjes ben ik heel erg blij met de camera.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:28

Weissjee, bij die cases zitten twee achterkantjes he ;) één is niet waterproof maar voor demping van het geluid :) Hoe heb je dat eigenlijk getest? :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:41

Tierania_ schreef:
Je kan dan via de app op je telefoon de cam besturen, en de filmpjes ook op je telefoon terugkijken.

Kun je de filmpjes ook gewoon op de camera terugkijken eigenlijk? En filmpjes deleten vanaf je camera? Of moet dat via een PC?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:49

Kan ook vanaf de camera Vanlillia :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:58

xMyrth schreef:
Weissjee, bij die cases zitten twee achterkantjes he ;) één is niet waterproof maar voor demping van het geluid :) Hoe heb je dat eigenlijk getest? :P

Hahaha dat snap ik natuurlijk. Maar ik heb de juiste in een emmer water gegooid(zonder camera natuurlijk) en hij liep vol met water. Ik heb het misschien wel 100x getest elke keer op een andere manier dicht gedaan(met kracht zetten maar ook zonder) maar ze bleven volstromen. Na een beetje teflon tape geen water meer in gehad.
Misschien heb ik wel erg veel pech gehad met twee lekke waterproofcases ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:05

Hmmm ik heb die van mij nog nooit gebruikt maar dat ga ik dus ook eerst effe fatsoenlijk testen voordat ik de camera erin doe :')

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:46

Dan ben ik heel benieuwd of ik pech heb met mn mislukkelingen of dat ze van de hele serie gewoon 'lek' zijn.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:57

Ik heb die van mij ook nog niet getest onder water.
Ga ik dus ook eerst doen voordat ik op vakantie ga...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:20

Het wordt voor mij een SJ4000, maar ik ben er nog niet uit of ik met of zonder WiFi wil.
Is het mogelijk om met de WiFi variant filmpjes van je camera naar je iPhone/iPad te downloaden? Ik ga op vakantie naar de VS voor 3 weken zonder toegang tot een PC, dus het zou wel heel fijn zijn als ik filmpjes van de camera naar mijn telefoon kan downloaden om zo wat extra ruimte vrij te krijgen op de camera. Heb al flink wat gegoogled maar kom er niet echt uit, het lijkt erop dat je met de WiFi enkel een afstandsbediening en mogelijkheid tot het bekijken van filmpjes op je telefoon hebt.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:25

Je kan de filmpjes downloaden van camera naar mobiel. Alleen lukt dat bij mij niet altijd in goede kwaliteit. Soms is hij dan heel slecht terwijl hij op de camera wel goed staat.

Maar ik denk dat 3 weken vakantie zonder pc lastig wordt met de camera. Ik heb er een 32 gb kaartje in zitten en moest met 10 dagen Oostenrijk hem regelmatig leegmaken. . Misschien is het dan nog handiger om een of meerdere extra geheugenkaartjes mee te nemen?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:29

Ik ga over 2 weken ook naar de VS en Canada.
Maar ik neem wel een laptop mee.

Ik zou inderdaad een extra geheugenkaartje meenemen.
Heb zelf ook een 32 gb maar moest hem tijdens de wintersport na een paar dagen wel leeghalen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:54

Hm ok.. Ik neem sowieso nogal een grote hoeveelheid aan dure electronica mee (cameras, telefoon, tablet, navigatie) en ivm verzekering wil ik eigenlijk niet ook nog mijn laptop meenemen, als er dan iets gebeurd vergoed de verzekering maar een fractie van de waarde (max. €1500).