Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Denk dat het goedkoper is om via de duo even extra te lenenhun rente percentage zal lager zijn dan die van de winkel.
Als jij het nodig hebt voor je werk en je toekomst, vind ik het een prima investering.
Leen op dit moment niks bij dus zou wel wat verschil kunnen maken. Joolien schreef:Ik denk dat het eerder de vraag is of het slim is om iets op afbetaling te kopen. Ben je financieel stabiel, kun je je hier netjes aan houden, ga je niet stiekem meer kopen op afbetaling? Want het is wel een risico wat je neemt.
Ik heb niet eens een tv puur voor het feit dat ik het een luxeproduct vind en prima zonder kan. tinkermiep schreef:Ik zou eerst eens uitzoeken wat er precies met je laptop aan de hand is. Is het een hardware of software probleem? Heb je de boel al een keer goed opgeschoond? Een laptop hoort naar 4 jaar niet versleten te zijn omdat je er zware software op draait en je hem intensief gebruikt. De boel slipt wel dicht waardoor je systeem traag wordt een het boeltje crasht. Bovendien kun je hem, als je hem weer goed krijgt, hem ook nog verkopen mocht je echt een nieuwe willen.
vuurneon schreef:ClaudiaHS schreef:Afbetalen in termijnen = rente = dure computer.
Daarbij krijg je een bkr-registratie en die blijft staan als je het niet laat verwijderen na afbetaling.
Daarom bij de duo![]()
Je krijgt over je studieschuld geen negatieve bkr aantekening namelijk.
Citaat:Wanneer je een overeenkomst betreffende een koop op afbetaling aangaat met een instelling die BKR deelnemer is, zal deze kredietovereenkomst bij het BKR geregistreerd worden. Overigens geldt dit niet in alle gevallen, want wanneer het bedrag lager is dan 500 euro of de periode waarbinnen alles afbetaald wordt korter is dan 3 maanden, dan is registratie bij het BKR niet verplicht. Een BKR registratie is op zich geen probleem zolang je aan je betalingsverplichtingen voldoet. Ontstaan er echter betalingsachterstanden die conform de voorwaarden door de kredietverstrekker aan het BKR worden gemeld, dan komt er een codering bij je naam. Dit wordt ook wel een negatief BKR of negatieve BKR registratie genoemd, die nog lang problemen op kan leveren als je ooit nog eens een krediet of een hypotheek wilt nemen. Ga dus geen overeenkomst inzake koop op afbetaling aan, wanneer je kunt verwachten dat het voldoen aan je betalingsverplichtingen een probleem wordt!
Liselot schreef:Gevalletje klok en klepel??? Als je iets op afbetaling koopt krijg je echt geen negatieve BKR, als je meerdere termijnen afbetalen mist wel maar dat lijkt me vrij logisch.
ClaudiaHS schreef:Liselot schreef:Gevalletje klok en klepel??? Als je iets op afbetaling koopt krijg je echt geen negatieve BKR, als je meerdere termijnen afbetalen mist wel maar dat lijkt me vrij logisch.
zodra je iets koopt op afbetaling krijg je een bkr-registratie.
Dat is nou eenmaal zo.
Ik heb zelf in 2006 een lcd tv gekocht op afbetaling bij de It's.
Deze netjes in 10 termijnen afbetaald.
maand geleden bezig geweest met hypotheek voor ons nieuwe huis en hij kwam gelijk boven water hoor die bkr.
overigens geen enkel probleem als je netjes betaald.
ik heb het nergens over negatieve-bkr