Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 18:04

Mijn vriend en ik hebben sinds januari 2014 een relatie. In februari is hij bij zijn werk weggegaan omdat hij ruzie had met zijn vader (hij werkte voor zijn vader). Na heel veel gezeur van mijn kant heeft hij in april 2014 toen een bijstandsuitkering aangevraagd welke hij nu nog steeds heeft.

Het is een heel erg lang verhaal. Hij is sindsdien gewoon echt lui. Hij heeft nog nooit gesolliciteerd (ik heb dat voor hem gedaan, maar ben hier nu ook klaar mee sinds een paar maanden). Hij is zijn uitkering al een keer kwijt geweest (logisch want de gemeente was er ook klaar mee!) en toen heb ik hier tegen bezwaar gemaakt (en dus hij weer niet...). Hij moest destijds van de gemeente vrijwilligerswerk gaan doen en dat heeft hij 1 week volgehouden ( 2 uurtjes op een vrijdag).

Nu in augustus 2015 heb ik voor hem geregeld dat hij zijn taxipas kan gaan halen. Hij hoeft alleen nog te beginnen... maar ja hoor daar komt het... hij begint er niet aan.... De ene na de andere smoes krijg ik te horen, zoals hoofdpijn, ik push hem te veel etc...

Hij doet verder ook niets in het huishouden of iets dergelijks (zoals boodschappen doen, koken etc). Heel af en toe ruimt hij op. Denk 1 x in de 2 weken of zo iets. Verder laat ik hem alles betalen. De huur etc. Want ik hoop dan dat hij denkt van ja ik heb wel heel weinig geld nu. Laat ik maar gaan werken. Maar helaas... Hij geeft ook aan dat het nooit meer leuk is onze relatie en dat hij daarom zijn best niet meer wilt doen en dat hij dat voor een ander meisje die hem meer zou steunen wel zou doen. Maar ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met dat steunen. Hij is gezond verklaard door de GGZ, dus werken zul je! (zo denk ik dan weer :()

Zoiezo leeft hij snachts en slaapt hij overdag. Verder is het een lieve jongen hoor, maar ik ben zo klaar met zijn luie gedrag! En ben zo bang dat dit ook nooit meer gaat veranderen. Hij wordt dit jaar 30, heeft verder ook geen opleiding of iets dergelijks.

Ik werk daarentegen 40-60 uur per week, heb een goede opleiding en denk elke dag aan de toekomst.

Wat zouden jullie doen met zo'n man? Is dit genoeg om een relatie te verbreken? Hij zit het op de langere termijn wel zitten om huisman te worden bijvoorbeeld. Maar zou hij dan echt niet meer lui zijn en wel gewoon het huishouden doen?

Hij geeft mij overal de schuld van. Ik zeur te veel (wat ook zo is), maar kom op je mag best iets met je leven doen. Toch?
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 08-08-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:07

Wat ik zou doen; een ulitmatum stellen en anders de deur wijzen!

Als je 30 bent mag er wel wat verwacht worden, vrees dus dat er weinig zal veranderen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:07

Nou daar had ik het denk ik,eigenlijk weet ik het wel zeker,snel mee gehad.
Hier kan je toch geen toe komst mee opbouwen?Je lijkt nu meer zijn moeder ipv zijn partner.
Zonde van je leven denk ik.
Maar goed ,ik hou niet van hem dus dat is makkelijker oordelen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:08

Lekker makkelijk, zijn vriendin 40-60 uur laten werken en zelf teren op je uitkering. En dan verwachten dat zijn vriendin het gehele huishouden doet terwijl jij het verdient om 's avonds lekker even op de bank te hangen na een lange werkdag. Ik zou hem ook een ultimatum stellen, hier ga je je op lange termijn heel erg aan irriteren ben ik bang..

Deze opmerking ook :=
Hij geeft ook aan dat het nooit meer leuk is onze relatie en dat hij daarom zijn best niet meer wilt doen en dat hij dat voor een ander meisje die hem meer zou steunen wel zou doen.
Laatst bijgewerkt door Selina op 08-08-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:09

Je bent zijn moeder niet! :oo Wegwezen TS!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:09

Hahaha. Ja. Dat is genoeg om een relatie te verbreken. :evaw: Ik had gerend alsof mijn leven er vanaf hing.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:11

Jeetje. Ik zou deze loser heel gauw aan de kant zetten, mijn excuses. :=
Hij profiteert van je.. Ga verder met je leven, jij klinkt namelijk als iemand die wel graag werkt en energiek is, en dan verdien je minstens iemand die dat waardeert. Ook "voor een leuk gezellig meisje zou ik wel mn best doen.."
Wat ongelovelijk respectloos. Ik zou zeggen; veel succes met zoeken naar dat meisje dan!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:13

En je blijft bij hem omdat???

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:13

Waarvoor zal hij veranderen? Alles wordt gedaan dus hij hoeft niet zo nodig. Heel snel mee stoppen en hem zijn eigen boontjes laten doppen.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 18:14

Oke. Bedankt voor jullie reacties. Ja ik heb hier genoeg energie in gestoken. Dit gedrag duurt nu al 1,5 jaar en heb hem echt alle mogelijkheid gegeven om iets te doen. Ik ga hier een einde aan maken. Ik houd dan wel van hem, maar gelukkig ben ik niet in deze situatie.

Selina

Re: Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:16

Je kan wel van hem houden maar als hij zo'n opmerking maakt vraag ik me af of hij nog wel van jou houdt dan. Moedige beslissing, sterkte!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:17

Is hij psychisch gezond, niet depressief of iets dergelijks?

Gea99

Hij veranderd toch niet. Zie jij jezelf oud worden met deze jongen? Dan moet je, denk ik, jezelf beseffen dat dit zo jaren aan gaat houden.
Zelf zou ik hem de groeten doen en wegwezen. Je kunt zoveel beter krijgen!

Captain

En verder is je vriend leuk omdat...? Of moet ik zeggen je zoontje, want hij gedraagt zich als een klein verwend kind. Brr.. Dat je het daar zo lang al mee uit houdt.. :=

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 18:19

Hij houdt wel van me. Ik zeg soms ook nare dingen. En hij laat me vaak genoeg weten dat hij gek op me is. Maar goed een toekomst met deze man is er gewoon niet op deze manier. Hij zal misschien nog veranderen, maar ik zou nooit zo zijn. En daardoor horen we denk ik al niet bij elkaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:19

Het klinkt niet respectvol naar jouw kant, en dat vind ik toch wel erg belangrijk in een relatie.
Ik zou er dus ook klaar mee zijn, na zo'n lange tijd... :(

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 18:20

Psychisch zal hij misschien in een dip zitten. Van lang thuis zitten ga je er psychisch niet echt op vooruit. Maar hij kan wel hele nachten playstationen met zijn vrienden etc. Dus lijkt me niet dat je dan depressief bent toch. En ook al zou hij dat zijn, hij zou dat nooit toegeven en al helemaal nooit hulp zoeken.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:20

Als je echt twijfels heb, zou ik er een LAT-relatie van maken. Hij moet dan zijn eigen boontjes doppen en kan niet profiteren van jou. Ik zou in ieder geval allang de relatie hebben verbroken..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:21

Die had ik allang bij het grof vuil gezet, issie nou helemaal..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:22

Ik kan veel hebben, maar chronisch lui en compleet gebrek aan arbeidsethos niet :+ Last van zijn werkspier zeker :+

Heb zo'n schoonzus die volgens eigen zeggen 'niet gemaakt om te werken is', maar wel gemaakt is om te teren op haar partner :')
Vreselijk. Ik zou er niet mee kunnen leven. Prima als in overleg thuis wordt gebleven om voor de kinderen te zorgen bv of er kan niet gewerkt worden, maar niet thuis zitten om te teren op een ander en uit pure gemakzucht niet werken.

Hij moet het zelf regelen, jij absoluut niet :n t is verdorie een grote jongen, geen baby.

verootjoo

Re: Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:26

Huisman wil hij wel zijn.... En in die functie hoeft hij zeker niet hard te werken :') dat zal hem vies tegenvallen, maar eerlijk gezegd zou ik het hem niet laten proberen.
Hier valt nog weinig aan te veranderden. Tenzij jij graag alles wilt doen zou ik hem mooi aan de kant zetten, is ie nou helemaal :\

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:27

Dat je dit al 1,5 jaar volhoudt vind ik al heel wat :wow:
Bizar zeg, ik denk niet dat hij gaat veranderen. Je doet alles voor hem en hij hoeft niks te doen. Lekker makkelijk zo. Ik zou voor je eigen geluk kiezen, hoe moeilijk ook.
Laatst bijgewerkt door littletash op 08-08-15 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:27

Ongelooflijk dat je nog bij hem bent én alles voor hem doet... Kan werkelijk geen reden bedenken waarom je bij iemand zou blijven die he-le-maal niets doet! Mocht je hem nog een kans willen geven, dan nu een duidelijk ultimatum stellen waarin hij een aantal vastgestelde zaken moet hebben bereikt en anders vertrekken. Als dit geen indruk op hem maakt, meteen vertrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:28

littletash schreef:
Dat je dit al 1,5 jaar volhoudt vind ik al heel wat :o
Bizar zeg, ik denk niet dat hij gaat veranderen. Je doet alles voor hem en hij hoeft niks te doen. Lekker makkelijk zo. Ik zou voor je eigen geluk kiezen, hoe moeilijk ook.

Lijkt me in deze situatie juist zo simpel, je bent alleen toch beter af dan je steeds te moeten ergeren aan een lamzak die niets doet én je geld erbij opmaakt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:32

Hulde voor je engelengeduld, TS. Bij mij was hij er al lang geleden uitgevlogen.