En kennen jullie ook soortgelijke initatieven met andere spullen wellicht? Van dergelijke "ruilhandeltjes"?

Gisteren via een link in een topic op Bokt op de site http://www.krijgdekleertjes.nl terecht gekomen, en ik vind het een super leuk initiatief!
Het idee is dat iedereen af en toe eens door het huis kan gaan en overbodig geworden kleding / speelgoed bij elkaar kan zoeken, op de foto kan zetten, en dan daar als pakket online kan gooien.
Een pakket zou dan ongeveer het volume van een halve supermarkttas / waarde van ca. 20 euro op Marktplaats moeten hebben.
Er staan zo dus verschillende pakketten met kleding e.d. op voor babies / kinderen / dames, en ook pakketten met speelgoed op.
Zit er een pakket bij dat je wilt hebben, dan kan je dat aanklikken en is hij voor jou!
Je betaalt dan de verzendkosten aan de verkoper + 2 euro aan de website.
En dan wordt het pakket naar je toegestuurd
Omdat ze natuurlijk niet willen dat veel mensen alleen maar pakketten kopen, maar ze natuurlijk ook een goede aanvoer van nieuwe pakketten online willen hebben, wordt er gewerkt met ruilpunten.
Elke "koop" kost je een ruilpunt t.w.v. dus die 2 euro die je aan kosten aan de website betaalt.
Verkoop je zelf een pakket? Dan krijg je een ruilpunt zodat je zelf ook weer een pakket kan kopen.
Meld je je aan dan krijg je 3 ruilpunten om mee te starten, daarmee kan je dus 3 pakketten van de site uitzoeken en kopen. Zijn die eerste 3 ruilpunten op, dan zal je dus eerst zelf een pakket moeten verkopen om weer een pakket te kunnen kopen

Afijn, ik vind het erg leuk en handig bedacht. Zelf in 1 keer van een heleboel overbodig spul af, veel minder gedoe dan met Marktplaats, en je kan je te kleine kleertjes weer inruilen voor een maatje groter.
Zitten er dingen in het pakket die je niet leuk vindt, dan stop je die gewoon weer zelf in een pakket en is het wellicht precies wat een ander wel zoekt

we hebben echt zo veel gekregen! En dan gebruik je de dingen die je net wat minder mooi of handig vindt toch niet. Als ik die kan ruilen voor kleertjes waar ik wel wat mee kan, heel graag