schoenen kopen vanuit de vs,hoe zo goedkoop mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

schoenen kopen vanuit de vs,hoe zo goedkoop mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 11:10

ik kwijl al een hele tijd op een merk schoenen die in europa nergens te krijgen is.

ze kosten in de vs gemiddeld 70$,als ik uitreken via de belgische taks-en belastingssite wat ik uiteindelijk zou moeten betalen voor 1 paar schoen thuisgeleverd,kome ik over de 120 euro uit.....

wat ik dus ongelooflijk veel vind in vergelijking met de oorspronkelijke prijs.

(ok,de verzending,wat ergens 25-30$ zou moeten zijn,komt er zowiezo bij,maar inklaringskosten,taksen,btw,.....maakt het nog zoveel duurder natuurlijk)

zijn er mensen die weten of er goedkopere manieren bestaan om ze hier te krijgen?

ik mailde reeds het bedrijf of ze bv geen factuur met minder erop erbij willen doen,maar dat willen ze niet ( :+ je kan maar proberen,als je iets uit china besteld doen ze dat zo goed als altijd)

ik ken ook helemaal niemand die bv die richting uitgaat en ze voor me kan meenemen.

kan het bv een optie zijn dat iemand ze in de vs opgestuurd krijgt en die dan als particulier naar me toe stuurt?of werkt zoiets niet?(want als dat bv zou werken,denk ik dat ik er direct 2 paar laat komen,dan zijn de verzendkosten ook al wat minder in vergelijking met de prijs)

of zijn er nog andere optie's?

http://www.baitfootwear.com/

het gaat over bovenstaand schoenmerk trouwens,prachtig,veel schoenen met 'lagere hakken',en helemaal vintage <3

Gitana

Re: schoenen kopen vanuit de vs,hoe zo goedkoop mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:12

hoe bedoel je als particulier? dat is toch hetzelfde voor de douane?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 11:14

neen,er is ergens ook een regel die zegt dat je bij een geschenk(dus van een particulier meestal),gevrijwaard bent van btw en taks en ......
als staat er ook bij dat dit afhankelijk is van de waarde ervan,maar als er geen factuur bijzit(wat een particulier niet heeft natuurlijk),kunnen ze ook geen waarde weten lijkt me?schoen zijn niet van leder,dus ik veronderstel dat je er daardoor dan mss niets extra voor moet betalen.

maar geen idee of dit klopt....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:18

dat van een geschenk is een achterhaalde regel.
geld allang niet meer.
en alsof een bedrijf jou nieuwe schoenen zal schenken ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 11:22

die regel geldt in belgie nog steeds hoor,vond ik online op de site van de douane.

en natuurlijk gaan ze mij geen schoenen schenken,ik bedoel dat ik ze bv betaal en ze naar een particulier in de vs laat versturen,die stuurt ze dan door naar mij.
snap je?zo komen ze van een particulier en niet van een bedrijf en zal het vlugger aanvaard worden als cadeau,want kan bv echt een kennis zijn die je schoenen stuurt voor bv je verjaardag.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:30

Heel veel mensen versturen als geschenk.. Zelfs als het echt een geschenk is zul je ervoor moeten betalen..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:38

Is wel fraude natuurlijk, daarom werken bedrijven daar niet aan mee vanuit USA. Daarnaast als ze de waarde aanpassen op de formulieren, gaat de verzekerde waarde naar beneden en dat is in jouw nadeel als het pakket kwijtgeraakt.

Maar het maakt tegenwoordig weinig meer uit als het als geschenk verzonden wordt. Ook over geschenken moet je inklaarkosten betalen wn boven een bepaald bedrag ook btw en invoerrechten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:42

Kan wel als geschenk, maar dan moet je wel iemand vinden die daar woont en het naar je opstuurt :) bv familielid (maar goed, ook dan kan het zijn dat je kosten erover moet betalen natuurlijk). Bedrijf zal er als het goed is niet aan mee werken. Daarnaast is de douane ook niet van gisteren en als het vanuit het bedrijf is verstuurd dat echt niet op zal vatten als geschenk :P
Al heb je altijd een kans dat het pakje door de controle glipt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:07

Ik heb het gedaan zoals TS voorstelt. Ik heb vrienden in Amerika wonen en ik wilde heel graag een paar schoenen die niet meer in NL verkrijgbaar waren. Ik heb het haar laten bestellen, het geld naar haar overgemaakt, hier zijn ook extra kosten aan verbonden. Daarna heeft ze ze naar mij opgestuurd en heb ik gewoon invoerrechten moeten betalen :)
Ondanks dat waren de schoenen alsnog goedkoper dan hier in NL.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:13

Ze hebben wel hele gave schoenen :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:21

Niemand die ook schoenen daar wilt bestellen dat je de kosten kunt delen? Zo deden we in een topic altijd met z'n alle spullen van Hooks bestellen uit Zweden en dan de verzendkosten delen.
Kosten van invoerrechten etc zullen wel hoger worden als het gaat om een hoger bedrag, maar als je die 25 a 30 euro verzendkosten kan delen scheelt het je alweer 15.- :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 13:23

@Joscaa,is mss wel een idee en inklaringskosten moet je dan ook maar 1x betalen ipv voor elk paar,dus moet ook wel schelen.

ik open anders ff een topic om hopelijk nog enkele mensen te vinden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:14

inklaringskosten scheelt niks.
hoe hoger het bedrag, hoe hoger de inklaringskosten.
zelfde als verzenden,
hoe zwaarder de doos, des te meer betaal je.
en dan nog binnenlands doorverzenden.
dus je bent niks, of nauwelijks goedkoper uit.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:22

Je kunt ebay proberen met een beetje geluk kun je ze daar vinden.