waterschade, wie verantwoordelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ssssuus

waterschade, wie verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 16:17

Hoi,

Afgelopen maandagavond kwamen mijn vriend en ik thuis van een weekendje weg en ik schrok me rot bij binnenkomst. We hadden lekkage gehad in de woonkamer en de vloer stond bol/week van het water.

Heb gelijk de woningbouw gebeld, het gaat om een huurwoning. Uiteindelijk is er 24 uur later pas iemand langs geweest om het te repareren.

Mijn onderbuurvrouw was op dat moment op vakantie, heb haar wel gelijk laten weten dat het nat was bij mij. Nu is ze terug en blijkt ook dat ze schade heeft.

Omdat de oorzaak een waterleiding is en dit probleem dus bij de woningbouw ligt ben ik benieuwd wie voor haar schade opdraait?

Bij mij is het mijn eigen inboedelverzekering maar bij haar? Ook haar eigen inboedelverzekering?

Groetjes

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:47

Ehm.. De verzekerde woningbouw? Raar dat je eigen inboedel wordt aangesproken. Lijkt mij toch echt niet ivm de oorzaak.

tiwi1969

Re: waterschade, wie verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:51

Jij regelt het met je eigen inboedelverzekering, je onderbuurvrouw met die van haar.

De verzekeraar gaat dan zelf kijken of ze het, bijvoorbeeld bij de verzekeraar van de woningbouw kunnen verhalen.
Voor kleinere bedragen doen ze dit niet, zo hebben verzekeraars dit onderling afgesproken.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 17:05

Ik had begrepen dat ik het bij mijn eigen inboedelverzekering moet doen omdat een vloer iets is wat los in de woning ligt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:14

Alle schade bij je eigen verzekering opgeven, die zoeken het verder uit met de woningbouw. Heb zelf ook waterschade gehad door niet goed aangelegde leidingen en alles is vergoed.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:39

Mijn broer had waterschade aan zijn muren door een lekkage veroorzaakt door achterstallig onderhoudt van de woningbouw en hij heeft de schade verhaalt op de woningbouw en niet op zijn eigen inboedel. Zijn verzekeraar ging er ook niet mee akkoord. Het was de schuld van de woningbouw en zij mogen dus ook betalen.

Wellicht dat het anders is omdat het om muren ging en niet om een door jezelf gelegde vloer, maar ik zou er zeker even naar kijken als ik jou was :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:51

Ik denk dat zei het ook gewoon bij haar eigen verzekering op moet geven eigenlijk. Misschien hangt het af van het type verzekering dat je hebt maar vaak moet je dingen gewoon bij je eigen verzekering opgeven en als de verzekering dan vind dat een ander aansprakelijk is maken ze daar zelf werk van. Maar wellicht is dat service die niet iedere verzekeraar bied en moet je er zelf achteraan, maar dan meld je verzekering dat van zelf wel denk ik.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:00

Ze heeft vanmorgen contact gehad met de woningbouw en die zegt dat het via mijn verzekering moet, ze doen dus niks tenzij het achterstalling onderhoud was. Hm...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:06

Heb je rechtsbijstand, anders zou ik die ook even bellen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:16

ik zou zeker even met je rechtsbijstand bellen... apart verhaal. (niet van jouw hoor maar gemeente). Als het hun leiding was wat onder t huis ligt of in ja hoe zeg je het..., dan moeten hun toch ook deel van schade lijkt me vergoeden? ook omdat ze 24 uur na melding pas kwamen?

Zou zeker eens informeren bij je rechtsbijstand...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:18

ssssuus schreef:
Ze heeft vanmorgen contact gehad met de woningbouw en die zegt dat het via mijn verzekering moet, ze doen dus niks tenzij het achterstalling onderhoud was. Hm...

Natuurlijk gaan ze dat zeggen :+
Scheelt ze geld als mensen het niet via hun verzekering vehalen, en er zijn zat mensen die ermee akkoord gaan.
Gelijk rechtsbijstand op zetten dus.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:20

Wat lowara ook zegt :P. Meeste houden op erna en geloven hun op hun woord, is ook makkelijk voor hun scheelt hun weer geld... waterleiding lijkt me niet bij jouw horen, maar bij de gemeente. Mogelijk dus achterstallig onderhoud, dus zeker aanrader je rechtsbijstand te bellen en informeren.