Bang voor onweer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Bang voor onweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 07:58

Ik ben benieuwd of er hier veel mensen zijn die bang zijn voor onweer. Ik wel een beetje. Paar jaar terug was het echt een fobie voor mij. Ik raakte toen altijd helemaal in paniek als het ging onweren. Nu heb ik dat bijna alleen maar buiten. Ik vind het nu ook wat akelig als het onweert, ik zit immers op een camping. Dus hier meer bangerikken?? :P

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:02

Ik helemaal niet, tegen overgestelde zelfs :')
Laatst met de hele familie onweer aan het kijken en toen was er een inslag heel dicht bij, ik vond het gaaf - hun absoluut niet :')

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:03

Overdag. Geef ik er niet zo om( mag ok niet vind ik int bijzijn van zoontje). Maar snachts. Hou ik er niet van. Duik nog liever diep onder onder de deken.

Sliep x bij mijn vriend die toen nog thuis woonde. En die woond op een boerderij. Ergens achteraf. Nou. Daar wil ik never niet meer slapen( kan ok niet meer ivm. Geen slaapkamer meer) Daar ging het dubbbel zo hard aan toe dan in een woonwijk. Wat ik vaak wel mooi gezicht vind is die bliksem schichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:03

Als ik ook ik een tentje lig en het gaat hard dan knjjp ik m wel even. Maar dat komt omdat we 1x zo'n horror storm gehad hadden op de camping en een boom een paar meter van nijn kleine twntje ongevallen was :')

En laatst met zo'n storm ging het hier ontiegelijk hard, keiharde knallen en overal sloeg het in.

Ik vind het heel mooi, maar op zulke momenten hoeft het niet van mij :=

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:04

Hier ook een bangerik! Ik ga vandaag naar eem camping dus hopen dat er geen onweer komt...

egnie

Re: Bang voor onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:09

Ik mag me ook melden. Bij de eerste flits of klap ben ik weg. Ik blijf dan ook echt niet in een tentje zitten. Zoek dan direct een stenen hut op. Thuis hebben we een kelder dus als het echt gaat spoken ga ik naar beneden.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:20

Ik meld me ook...
Op mijn 8e op vakantie op Ameland midden in de nacht zo geschrokken van een flits dat ik van het bed rolde met mijn mond op de plavuizen. Alle tanden kapot (gelukkig nog melktanden) en overal bloed.
Sindsdien niet meer relaxt kunnen zijn wanneer het onweert.
Vind het wel mooi om te zien, maar alleen als het heel veel weg is :o Zodra het in de buurt komt, zit m'n hart in m'n keel en kruip ik het liefst heel dicht tegen m'n vriend aan :(:)

Ik moet ook elke flits volgen, zodat ik weet dat er een donder aankomt en een beetje weet hoe ver weg het is :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 08:29

Nynke04 schreef:
Ik meld me ook...
Op mijn 8e op vakantie op Ameland midden in de nacht zo geschrokken van een flits dat ik van het bed rolde met mijn mond op de plavuizen. Alle tanden kapot (gelukkig nog melktanden) en overal bloed.
Sindsdien niet meer relaxt kunnen zijn wanneer het onweert.
Vind het wel mooi om te zien, maar alleen als het heel veel weg is :o Zodra het in de buurt komt, zit m'n hart in m'n keel en kruip ik het liefst heel dicht tegen m'n vriend aan :(:)

Ik moet ook elke flits volgen, zodat ik weet dat er een donder aankomt en een beetje weet hoe ver weg het is :=

Dat laatste heb ik ook. 3 tellen is 1 km, 6 tellen is 2 km en ga zo maar door. Hier was net een knal heel dicht bij. En ik lig hier in mijn tentje een beetje te bibberen terwijl ik mam er gewoon doorheen hoor slapen (ja ze snurkt dus :'))
Wij krijgen straks volgens buienradar 12 uur aan een stuk onweer :brr:

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 08:32

Weer eentje redelijk dichtbij. Ik kon gelukkig de flits zien. 2 km van mijn tent vandaan ongeveer. (6/7 seconden)

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:49

Oh getver, moet er niet aan denken om met onweer in een tentje te zitten!

Hier strak blauwe lucht gelukkig

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:58

Ik vind het heel gaaf om te zien als ik ergens zit waar ik zeker weet dat het veilig is.
Anders vind ik het doodeng.
Ik ben een keer helemaal verkrampt thuis gekomen, omdat ik zo gespannen achter het stuur had gezeten, want ik reed steeds dichter naar het onweer toe.

Een collega van me zat een keer op het Gardameer in Italië in een bootje, toen het begon te onweren. Brr moet er echt niet aan denken.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:02

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:12

Condor schreef:
Waar zit je op een camping TS? Hier gaat het ook al de halve nacht + ochtend tekeer. Ik ben op zich niet bang voor onweer trouwens, maar als het heel dichtbij is word ik toch wel een beetje onrustig. Vannacht als een veel te warme, in deken gewikkelde burrito helemaal tegen m'n vriend aangerold omdat er ineens een heule harde knal was, en hij maar zweten. Oepsie. :(:)

Ik zit op camping de Twee Brugge in de buurt van Winterswijk. Zeg maar een beetje het meest zuid-oostenlijke stukje van Gelderland. Hier onweer het ook al sinds half 5

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:16

Ik was vroeger echt een schijterd als het om onweer ging. Maar ja, als je helemaal buiten woont en een hele nacht onweer boven je dak hebt wil dat ook wel...
Tegenwoordig is het een beetje andersom en vind ik het gewoon gaaf om naar te kijken. Ergens waar het relatief veilig is. In een huis in een woonwijk bv. of in een stilstaande auto. Dat je de kriebels hebt als je in een tentje ligt kan ik me heel goed voorstellen. Buiten ook. Onweerfanaat of niet, die keer dat ik net met mijn pluutje bovenop de brug stond toen die flits-knal kwam was ik ook niet echt happy. Wist niet dat ik zó snel kon lopen. _O-

En ergens is het ook helemaal niet verkeerd om een beetje bang voor onweer te zijn. Het kán inderdaad ook best gevaarlijk wezen en dan kan het helemaal geen kwaad om een beetje alert te zijn en binnenshuis dekking te zoeken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:19

Haha ik vind soms de flitsen zo mooi. net vuurwerk. Als je in een open veld staat moet je op je hurken zitten en je zo klein mogelijk maken. Zo laag mogelijk en zo min mogelijk contact met de grond.
in een auto zit je het veiligste omdat het staal van de auto onweer afschrikt geloof ik

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:25

Bah hier onweerde het vannacht ook. Wij wonen tegenover een 'bos' en mijn kamer is aan de boskant, dus als het stormt... :brr:

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:40

KittyDylan schreef:
Bah hier onweerde het vannacht ook. Wij wonen tegenover een 'bos' en mijn kamer is aan de boskant, dus als het stormt... :brr:

Hahah succes _O-
Hier staan ook veel bomen, slaap je in een tentje :')

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:43

Gerommel enzo vind ik niet z'n erg probleem, wat ik wel eng vind in echt van die harde knallen :\ die dan alles laten trillen en waar je je echt te pletter van schrikt :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:45

Nou normaal ben ik niet zo'n angst haas, maar vannacht lag ik in een pipowagen in zo goed als open veld.. Dan zijn die klappen toch minder leuk.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 10:32

Sababber schreef:
Nou normaal ben ik niet zo'n angst haas, maar vannacht lag ik in een pipowagen in zo goed als open veld.. Dan zijn die klappen toch minder leuk.

Ja ik begrijp je volkomen :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:53

Alleen als het donker is vind ik het eng :brr:

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:01

Bang voor onweer? Nee ik zou eerder zeggen een licht show van de natuur. maar wel op afstand dan :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:17

Wat heel erg helpt is je meer verdiepen in onweer. Zodra je bijvoorbeeld wolkentypen leert herkennen en meer te weten komt over het fenomeen is het een stuk minder eng, en vind je het misschien ook wel interessant om gericht te kijken naar dingen. :) De echte klassieke donderwolken zijn namelijk één kolk van beweging en interessante vormen.

Zie het zo: mensen zijn vaak bang voor dingen die ze niet begrijpen, dus als je dat tegen gaat zal (hopelijk) je angst ook wat afnemen. :D

Voor nu.. een dikke knuffel! :(:)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:19

Hier ook doodsbang voor onweer. Overdag kan ik het relativeren. Snachts is het paniek. Ik gok dat ik vooral bang ben dat er iets met mijn dieren gebeurd. Wanneer ik bij hun ben is de angst niet aanwezig tijdens een onweersbui.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 16:59

Hiraeth schreef:
Wat heel erg helpt is je meer verdiepen in onweer. Zodra je bijvoorbeeld wolkentypen leert herkennen en meer te weten komt over het fenomeen is het een stuk minder eng, en vind je het misschien ook wel interessant om gericht te kijken naar dingen. :) De echte klassieke donderwolken zijn namelijk één kolk van beweging en interessante vormen.

Zie het zo: mensen zijn vaak bang voor dingen die ze niet begrijpen, dus als je dat tegen gaat zal (hopelijk) je angst ook wat afnemen. :D

Voor nu.. een dikke knuffel! :(:)

Je hebt helemaal gelijk. Nu ik er meer over weet is de angst bestverkopende afgenomen. Das voor spinnen hetzelfde