Vakantie en thuis los laten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vakantie en thuis los laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:21

Hoi bokkers,

Morgen ga ik een week op vakantie. Heb er al weken zin in.
Maar nu zie ik er als een baksteen tegen op.
Ik werk/woon op een melkveebedrijf en vind het lastig om weg te gaan.
Ook heb ik nog een pony, een oudje, ik vind het erg moeilijk om haar achter te laten.

Misschien ben ik een aansteller... maar wie herkent dit en heeft tips?

briitje

Re: Vakantie en thuis los laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:31

Ik !!!!!! Wil nooit langer dan 8 dagen weg zijn. Ik maak me in die tussentijd al veel zorgen over me hond..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 01:25

Helaas niet echt veel tips.
heb er ook last van en wil liever niet langer dan 4 dagen van huis.
voor mij is het wel heel belangrijk dat ik weet waar mijn beestjes zijn en wie er voor zorgt.
schrijf altijd veel op.
Wat ze eten, en hoeveel ze moeten / mogen.
Voor mij geeft het rust als iemand die beestjes doet die de beestjes ook echt kent.
Vooral 1 van mijn honden.
Ze is heel lief maar waak soms iets te goed, daar moet je mee om kunnen gaan.
agressie en angst helpen daar niet bij.

Verder moet je op vakantie voor voldoende afleiding zorgen.
zit je de hele dag in een huisje niks te doen word je gek en denk je veel aan thuis.

Dus ja, eigenlijk zorg voor goede mensen thuis en ga leuke dingen doen.

En zorg dat de mensen thuis makkelijk contact met je op kunnen nemen als er iets zou zijn.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:40

Ik had dat ook altijd toen wij thuis nog een melkveebedrijf hadden. Maakte me zorgen om de beesten, de hond, de ponys. En dat terwijl ze in prima handen waren want de jongens zorgden er echt wel goed voor. Nu woon ik in de stad met alleen twee konijnen en heb ik er weinig problemen mee. Tips waar je wat aan hebt heb ik helaas dus niet voor je. Toch een fijn vakantie gewenst!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:45

Ja, ik herken het ook! Op vakantie vraag ik me doorlopend af of het wel goed gaat met mijn vogels, hoewel de buren er uitstekend voor zorgen. Nu hangt er -wegens andere redenen hoor :P - een camera in de voliere. Dat bracht afgelopen vakantie toch wel rust! Ik kon af en toe even via mijn telefoon kijken of het nog goed ging in de voliere. Op die manier had ik er toch wat zicht op :)

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:48

Ik kijk ook met de webcam naar mijn katjes als ik met vakantie ben. Verder geniet ik eert echt wel van, omdat ik weet dat ze in goede handen zijn. Dat geldt ook voor mijn paard

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:49

Ja wij herkennen het ook! daarom is het ook zo fijn om weer thuis te komen!!
(ik heb mijn pony daarom wel eens meegenomen op vakantie, was echt een top vakantie! maar een heel gezeul met alles,daarom eenmalig) -O-

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:52

Jep. Herkennen ook. Ik ga morgen en zie er ook als een baksteen tegen op... Ook puur vanwegen mijn oude pony. Wat bij mij helpt, is gewoon een lekkere dikke knuffel geven en dan maar denken dat je zo weer thuis bent. Maar dat is niet voor iedereen even gemakkelijk... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:55

Bedankt allemaal. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:18

Zou ik ook hebben hoor, al ga ik nooit op vakantie.
Laatst was ik voor 1 nacht en 2 dagen weg en toen had ik het al :')
Er zijn ook maar 2 mensen die ik op ze laat passen, alleen mijn zusje mag voor langere tijd. En een vriendin die het prima kan voor kortere tijd.
Ik heb ooit iemand anders op ze laten passen 8 dagen, maar die heeft het verschrikkelijk verpest.
En dat was voor mij al een hele stap om dat aan een ander uit te besteden, dus dat was zacht gezegd niet leuk thuiskomen.
Het is niet dat ik een zeurpiet ben, maar ik heb 1 heel gevoelig (qua gezondheid) hondje, en ze zijn sowieso erg kwetsbaar aangezien het Chihuahua's zijn. 1 hap en weg.
Dus iemand die onhandig is, of die geen kennis van honden heeft, valt af.
Ook vanwege de Roemeense opvang hondjes overigens.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:42

Ik ben 2 weken weg en ga morgen weer terug.Ik ben wel blij dat ik weer naar mijn dieren kan.Maar vooral pony Britta van 32.Ze heeft Cushing en dat gaat met medicijnen heel goed.Een half jaar geleden heeft ze 2 keer koliek gehad.Maar ze heeft in juli een check up gehad van de da en ze werd gezond verklaart(behalve de cuching natuurlijk)en dat scheelt toch wel.Maar mijn ruin kan niet alleen staan,grote paniek en dan zul je zien dat Britt dood gaat.Maar alles besproken met onze super oppas hoe en wat als dat gebeurt.Dus toch een beetje gerust op pad.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:55

Ik herken het, en ga gewoon niet op vakantie :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:57

Ik zit op een record van 5 dagen... En dat is dus 1x voorgekomen in de 20 jaar dat ik paarden heb. :+
Maar het is niet alleen de paarden, ik mis mijn hond en katjes ook als ik er niet ben.

Dus sorry, geen tips... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:24

Ik heb juist het tegenovergestelde. Zo lang ik weet dat mijn beestjes in goede handen zijn kan ik makkelijk 'verdwijnen'. Zie mezelf best ooit op een dag zonder al te veel aankondiging op een lange reis gaan.

Wat ik wel als tip wil meegeven is om te proberen om niet al te vaak naar huis te gaan bellen vanaf je vakantieadres. Echt proberen los te laten, als er echt iets is dan bellen ze jou immers wel!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:07

Ik kreeg een rolfoto van mijn ruin toegestuurd door de oppas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:31

Zelf niet echt last van maar als tip, bel inderdaad niet te vaak met het thuisfront; heimwee neemt alleen maar toe dan. Voor heel even is het verdwenen, maar komt daarna weer keihard terug en wordt het verlangen naar thuis alleen maar groter.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:38

Geryon schreef:
Ik herken het, en ga gewoon niet op vakantie :+

ik ga ook gewoon niet op vakantie, ik zou best een goede "oppas" voormijn paard, ezel en stalkatten hebben, maar ik kan zelf geen dag zonder ze :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:09

Ik heb een kat, 2 konijnen en een paard,maar totaal geen problemen om weg te zijn. Ik weet gewoon dat er goed voor gezorgd wordt. Twee jaar geleden een maand weggeweest en ik kan het helemaal van me af zetten.
Lijkt me vervelend als je dat niet kunt, alhoewel ik het wel snap als je dieren een wat slechtere gezondheid hebben hoor! Dan zou het me ook wat meer moeite kosten denk ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:17

Ik ben in maart 9 dagen weg geweest.. Eerste paar dagen was het heerlijk eventjes weg van in de winter 14 paarden verzorgen van voer, water, stal uit mesten en de rest.. Maar man na een dag of 5 miste ik dat af en toe verdomd rotte werk zo erg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:21

Bedankt allemaal! Ondertussen is dit mn tweede dag, gaat best goed. Ik zat te twijfelen of ik nog zou bellen maar doe het denk ik niet

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:43

Emmaa_ schreef:
Wat ik wel als tip wil meegeven is om te proberen om niet al te vaak naar huis te gaan bellen vanaf je vakantieadres. Echt proberen los te laten, als er echt iets is dan bellen ze jou immers wel!

Dat mag je hopen.
Ik kwam thuis bleek dat ze de vissen had laten dood gaan, het stikte van de vlooien, de hele vriezer ontdooid was met als gevolg een waterbalet en een het was een grote rotzooi in huis, niet gezogen etc.

Niet dat een belletje daar wat aan verandert overigens. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:46

Dat heeft dan imo vooral te maken met degene die op je huis past toch? Mijn ouders hebben de kat altijd in goed vertrouwen thuis gelaten omdat ze wisten dat de buren te vertrouwen waren met dit soort dingen. Daar is nooit iets mee fout gegaan. We hebben onze kat zelfs een keer thuisgelaten terwijl ze net genezen was van een flink virusje. Wouden eigenlijk niet weg maar de buren hebben elke dag uren bij ons thuis gezeten en toen we thuis kwamen was de kat weer helemaal happy en levendig :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:01

Zodra ik de deur achter me dicht trek ben ik alles wat met thuis te maken heeft vergeten, ook mijn hond en katten. Ik ben echt niet de enige die ervoor kan zorgen, ze overleven het ook wel zonder mij.
Heerlijk, niks aan je hoofd en lekker weg gaan!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:06

Ik heb echt allesbehalve dat. Mijn beesten worden goed verzorgd en ik laat ze achter bij mensen die ik vertrouw. Zodra ik op het vliegveld sta, ben ik thuis vergeten en is mijn hoofd in vakantiesfeer. Ben een paar jaar terug ruim 5,5 week in 1x weggeweest en zou het zo weer doen :j.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:09

BarbaLala schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat mag je hopen.
Ik kwam thuis bleek dat ze de vissen had laten dood gaan, het stikte van de vlooien, de hele vriezer ontdooid was met als gevolg een waterbalet en een het was een grote rotzooi in huis, niet gezogen etc.

Niet dat een belletje daar wat aan verandert overigens. :=

Dan heb je gewoon de verkeerde op laten passen.

Ik pas zelf op dieren als mensen op vakantie gaan, ik woon dan in hun huis.
Zo heb ik twee gezinnen, beiden met honden, paarden, kippen, katten en vogels.

Geloof maar dat die mensen al jaren helemaal gerust op vakantie gaan en dat ik alles pico bello in orde heb als ze terugkomen.

Maar dat verantwoordelijkheidsgevoel heb je of heb je niet. Jouw oppas had het dus duidelijk niet.