Wat voor iPod/MP3 hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Wat voor iPod/MP3 hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 21:24

Dag Bokkers!
Mijn trouwe iPod is vorige week helaas overleden, ik had een iPod Touch nog van de eerste generatie. Het ding heeft zeker een 5-tal jaar meegegaan, ik heb er een techneut vriend naar laten kijken maar er is niks meer aan te doen, hij is gewoon dood.
Nu ben ik dus wat aan het rondkijken voor iets nieuws, ik hoef niet per se terug opnieuw eentje van Apple, maar ik ben eigenlijk totaal niet bekend met MP3-spelers. Gezien de soorten en prijsklassen erg verschillen weet ik niet wat het beste is. Ik hoef heus geen foto's of video's of zo erop te kunnen kijken, als ik er gewoon muziek mee kan luisteren is dat genoeg. Mijn enige eis is dat het een groot geheugen heeft, ik had op mijn iPod +700 nummers staan :')

Dus, welke muziekdozen hebben jullie zoal?

Nalonyda

Re: Wat voor iPod/MP3 hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:34

Ik had hiervoor ook een Ipod. 8 jaar lang trouwe dienst. Alleen die overleed en om nou weer zo'n dure apple te kopen... Ook wou ik geen muziek op mijn telefoon.

Ik heb nu een Philips GoGear Ariaz type (wel met 4GB. SPIJT.... had toch een grotere opslag moeten kopen toen, hahaha.) maar dat ding heb ik nu 4 jaar en hij is geweldig. Stevig van materiaal sinds ik dat ding veel te vaak laat vallen. Muziek is goed, een simpele mappen systeem om muziek op te gooien, dus geen Itunes meer (of songbird kan je gebruiken). Gaat lang mee en laad ook héél snel weer op.

Afbeelding

Ik weet niet hoeveel types er nog op de markt zijn... maar het is wel erg fijn ding!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 21:36

Ah en je kan iTunes helemaal niet gebruiken met dat ding? Ik had wel graag gewoon iTunes willen blijven gebruiken aangezien ik een Macbook heb en ik het toch een fijn programma vind :\

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:47

Snollygoster, volgens mij kan je Itunes helemaal niet gebruiken op non apple producten. Itunes is van apple natuurlijk

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 21:51

Oh dat is jammer zeg, ik weet nog dat je het vroeger wel kon gebruiken voor non-Apple producten, maar heb het net even opgezocht en dat is inderdaad enkele jaren geleden veranderd.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:57

Klopt :j maar das allemaal veranderd. Ik gebruikte Itunes toen ook.

Anders voor de Ipod Nano gaan. Vond dat wel kleine leuke dingetjes. Zat er namelijk aan te denken weer voor een grotere opslag te kijken. Zijn niet absurt duur dan de andere ipods

Afbeelding

Zijn 179 euro bij de mediamarkt voor 16 GB

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:00

Ik heb de ipod nano 8gb voor 179,-. voordeel is dat hij lekker klein is en niet zo opvalt onderweg/op reis(kans op diefstal). Ik heb voor deze gekozen omdat er ook fm radio op zit! (Dit was wel mijn vereiste). Het liefste wilde ik de Ipod classic maar deze was helaas nieuw niet meer te koop. Dit is een scherm met touch en met maar enkele knopjes. Werkt op zich prima. nadeel vind ik het zoeken van nummers, dat gaat me niet zo makkelijk af maar is ook omdat ik het toetsenbord bij de telefoon gewend ben. Heb dus veel soorten afspeellijsten zodat het wat makkelijker terug vinden.
Al met al een prima ding! Ik heb wel via internet een hoesje besteld omdat er weinig beschermhoesjes beschikbaar waren. Batterij duur is volgens mij 40 uur. Heb wel het idee dat als je veel radio gebruikt en het licht van het scherm voluit hebt hij minder lang mee gaat. Maar dan nog lang luisterplezier.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:07

Ben ik nu heel modern dat ik gewoon mn telefoon gebruik? :P Ik dacht dat MP3's eigenlijk niet meer zo populair waren.

Ik heb nog een ipod nano liggen, de allereerste, en die doet het nog steeds! Hoewel hij de laatste 2/3 jaar niet meer echt gebruikt is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 22:08

Telefoon gebruik ik liever niet, ik vind het gewoon niet prettig om daarmee naar muziek te luisteren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:09

Ik heb de SanDisk clip sport, mooi klein formaat en vind het erg handig dat je hem ergens aan vast kunt klikken.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:10

Ik heb 2 iPods, één iPod nano 4e generatie en een iPod nano 7e generatie. Alleen mijn iPod nano 7 is gevallen op het scherm en sindsdien is het LCD scherm kapot gegaan(is helemaal wit) het touchscreen werkt nog wel.
Over mijn iPod 4 ben ik nog steeds heel tevreden, die is nu 6/7 jaar oud en werkt nog steeds prima. :) Het feit dat deze iPod nog zo goed werkt maakt ook dat ik mijn andere iPod nog niet heb laten repareren.
Ik heb verder niks met Apple producten, maar over de iPods die ik gehad heb, ben ik zeker wel heel erg te spreken :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:12

iPod Nano, 3e generatie

Afbeelding

Ben er super blij mee, baalde alleen toen hij stuk was. Is al een oud model, maar super scherp beeld en ideaal formaat! Heb toen heel Marktplaats afgestruind naar dat model en gelukkig kunnen overnemen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:16

Wat doet je ipod? Helemaal niets meer?
Ik heb ook een ipod touch eerste generatie (de productie is 2007, dus hij is al een stuk ouder dan 5 jaar! In 2008 kwam de 2e generatie al uit).
Vorige week kreeg ik mijn scherm in spiegelbeeld en hele vage kleuren.
Toen deed ik hem uit en ging hij niet meer aan, daarna een paar dagen opzij gelegd. Ondertussen aan het oriënteren op een nieuwe touch.
Toen toch maar weer even de ipod gepakt en ja hoor, gaat weer aan en werkt weer als van ouds! De batterij was wel leeg, terwijl hij redelijk vol was voor hij het op gaf.

5 jaar geleden (toen was hij dus 3) heb ik blijkbaar al een keer op FB geplaatst dat mijn ipod ging overlijden en ik meningen gevraagd naar een iphone (handig die herinneringen van FB, toevallig die dag 5 jaar geleden geplaatst, alsof dat ding het weet! :+ :') )

Maar 8 jaar later, nog steeds niet kapot te krijgen!
Mocht hij het toch nog ooit gaan begeven, wordt het weer een ipod touch voor mij!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:18

Dit waren zijn laatste woorden (dacht ik *\o/* )

Afbeelding