Kortom, iedereen is blij en ik wil graag iets eerder stoppen met werken dan 30 september om zo even op adem te kunnen komen voor ik op mijn nieuwe plek van start kan gaan. Met nog 61 vakantieuren en 20 overuren op de teller zou dat op papier geen probleem moeten zijn. Maar ik krijg maar geen reactie, er kan maar niets geregeld worden. Er is geen personeel om het op te vangen en men is aan het zoeken naar mogelijkheden. Die zoektocht duurt inmiddels al een maand en met de vakanties van alles en iedereen ga ik op zijn vroegst eind augustus antwoord krijgen. Men laat mij een beetje bungelen en ik vermoed dat de oplossing gaat zijn dat ik deze uren her en der maar op moet nemen of uit moet laten betalen.
Ik heb al gemiddeld en aangegeven dat ik bereid ben om de helft op te nemen en de helft uit te laten betalen. Maar eigenlijk wil ik de laatste week van september gewoon vrij en wil ik dat dat geregeld wordt. Kan ik dit eisen? Wat ik wettelijk gebruikelijk in deze situatie? En wat voor opties zijn er nog meer? Ik krijg alleen maar te horen 'kan niet'.