Geen idee of het hier goed staat hoor modjes, anders verplaatsen jullie het topic maar
! Als klein meisje (toen ik een jaar of 8 was) droomde ik er altijd van om astronaut te worden. Iets later werd dat bijgeschaafd naar astroloog en ondertussen ben ik een hele blije kleuterjuf.
Toch blijf ik het heelal en de sterren een heel fascinerend gegeven vinden. Toen ik begin deze week een artikel las over de 'meteoren regen' van de komende twee weken, waardoor je 'vallende sterren' kan zien, is mijn interesse weer een beetje aangewakkerd.
De afgelopen twee dagen heb ik heel wat gelezen over sterren kijken, lichtvervuiling, de mooiste plaatsen in Europa om de sterren te zien, ....
'Sterrenkijken' lijkt mij een hele boeiende hobby, maar ik weet er eigenlijk maar heel weinig over. (lees eigenlijk weet ik niets, behalve dat Belgie en Nederland eigenlijk te lichtvervuild zijn om deftig naar de sterren te kunnen kijken.)
Daarom lijkt het mij wel leuk om ervaringen uit te wisselen met andere mensen die ook interesse hebben in de sterren en die er waarschijnlijk veel meer van weten dan ik!
Dus, zijn er nog mensen onder de bokkers die bezig zijn met sterrenkunde? Die zin hebben om in dit topic tips te geven/ervaringen uit te wisselen, kom maar op!
Groetjes,
Steffi