Etsy Shop eigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Etsy Shop eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 10:47

Hoi! Ik wil graag een Etsy shop beginnen, maar heb nog een aantal vragen die ik niet in de FAQ kom vinden. Wie zou mij willen helpen met mijn eigen shop opstarten? :D

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:51

bij etsy kan je alleen zelf gemaakte dingen verkopen, mijn ervaring is heel weinig tot geen bezoekers, je moet er ook nog voor betalen.. tis niet veel maar als er toch niemand op komt

maar het is vrij simpel om te doen.

je kan ook bij webklik een website/pagina maken kijk eens op vintage-usa.nl die is gemaakt daarmee.
en op marktplaza kan je advertenties maken en na 10 advertenties een vorm van een webwinkel dat is ook gratis

heidiLOVER

Re: Etsy Shop eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:26

Mijn ervaring is wel anders, ik verkoop er zelf wel aardig wat en heb een heel leuk zakcentje elke maand. :)
Maar misschien ligt het aan wat je precies gaat verkopen. Je moet ook net de juiste zoekwoorden invullen en het is handig als mensen je al via andere websites kennen. Ik weet niet wat je gaat verkopen? Er worden zelfgemaakte dingen verkocht, maar er zijn ook Etsy shops die vintage spullen verkopen zoals polaroid camera's.

Je moet er idd wel wat voor betalen, maar het is niet erg veel dus ik vond het zelf wel waard om het te proberen en dat was het dus voor mij ook uiteindelijk waard!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:55

Ik weet idd dat je er voor moet betalen, maar het leek mij beter om te beginnen bij Etsy dan direct een eigen webshop omdat je bij Etsy meer kans hebben dat mensen bij jou terecht komen.

Ik verkoop nu via Facebook groepen, en dat gaat best lekker (sommige items binnen 20 minuten verkocht). Ik verkoop vooral friendship bracelets (van die geknoopte), dromenvangers en bottle kettingen (miniatuur flesje aan een ketting)

Mijn vragen gaan vooral over de betaal opties en het wereldwijd verzenden

Speurneusc, Voor de sites moet je toch ook een bedrag betalen? Bij de meeste gratis krijg je webklik ofzo erachter toch?

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:24

hoeft niet, je kan ook een gratis webklik pagina maken, ik heb wel een domeinnaam gekocht voor 5 euro en een pakket puur voor de ruimte en mogelijkheden die ik zocht en nodig had

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:55

Ik geef het topic even een schopje :D

Ik zit er ook aan te denken om een etsy shop te openen.
Ik ben benieuwd of het loont. Wordt er binnen Europa veel gebruik van gemaakt? Ik zie namelijk dat de verzendkosten naar Amerika bijna 25 euro zijn en ik kan me voorstellen dat veel mensen daardoor niet snel uit Europa kopen vanuit Amerika..

heidiLOver, wat verkoop jij op etsy?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-12-15 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:57

Geen ervaring met Etsy, maar via Mijnwebwinkel kan je ook een eigen webwinkel beginnen.
Er is een betaalde variant en een gratis variant.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:24

TS, heb jij je shop inmiddels ook geopend?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:24

Ik koop regelmatig via Etsy (loopt ook topic over op Bokt trouwens) en spullen komen van over de hele wereld :)
Wel check ik bij dure zaken of er ook een soortgelijke aanbieder is binnen europa ivm de invoerkosten :)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 18:26

Ik heb geen Etsy shop meer geopend omdat de verkoop via facebook mij hard genoeg ging :=
Als ik weer tijd heb wil ik nog wel eentje openen omdat je op etsy direct meer bezoekers hebt dan dat je een eigen site gebruikt.