Welk verkoop systeem voor foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Welk verkoop systeem voor foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:06

Hallo bokkers!

Even een vraagje van mijn kant.
Ik denk, of althans hoop vooral dat de fotograferende bokkers mij verder kunnen helpen.

Het is namelijk zo dat ik op zoek ben naar een systeem online om mijn foto's te verkopen.
Alleen ik kan geen systeem vinden wat aan mijn wensen voldoet.

Het is zo dat ik voornamelijk in de pers fotografie zit en soms wat evenementjes.
Voornamelijk wil ik media bedrijven de mogelijkheid geven om foto's bij me te kopen.
Nu wil ik dat ze 1 malig een account krijgen waar ze mee in kunnen loggen, vervolgens wil ik dat ze foto's kunnen downloaden uit een systeem en kunnen gebruiken.
Hier voor hoeft dan niet betaald te worden maar wel moet er geregistreerd worden welke gebruiker de foto's gedownload heeft.

Dit zodat ik achteraf gewoon kan factureren, ik ben namelijk bang dat als er direct betaald moet worden (denk aan ideal of paypal of iets in die richting) dat dit te veel tijd kost bij belangrijke nieuwsitems en ze daardoor niet afnemen maar naar een ander gaan.

Heeft iemand advies voor een systeem wat hier goed voor is of iets dergelijks? Voor mijn website gebruik ik Wordpress, het mag ook hier een plugin voor zijn.
Daarnaast mag het ook een ander systeem zijn daar heb ik geen bezwaar tegen.

Oja, ik ben een echte nederlander. Dus het liefst een gratis of zo goedkoop mogelijk systeem.

Iemand die mij verder kan helpen hiermee?
Laatst bijgewerkt door Ricie op 04-08-15 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Re: Welk verkoop systeem voor foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:08

oypo hoor ik wel goede verhalen over. :) Zelf nog geen ervaring er mee.
Ik weet ook niet hoe het precies werkt.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 21:09

Ben ik inderdaad wel geregistreerd, maar heb het idee dat afnemers daar altijd hun gegevens in moeten vullen. Dat is iets dat ik dus wil omzeilen met een vast account. Heb me verder niet echt verdiept eigenlijk in de precieze mogelijkheden van Oypo.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 16:21

Heb even verder gekeken bij Oypo, maar tot nu toe niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Weet niet of er anderen zijn nog die bekend zijn met Oypo of met andere alternatieven?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:55

Eigenlijk ben/was ik op zoek naar precies hetzelfde als jij. Ik heb hier ook heel lang naar gezocht en dit bleek nog niet mee te vallen... Er zijn heel wat systemen, zoals bijv. Oypo waar je een deel van je inkomsten af moet staan (rond de 20% is heel normaal). Of het systeem is 'buitenlands'/Amerikaans gericht waardoor je met dollars en ongunstige wisselkoersen zit (en eigenlijk wil je alles gewoon met in euro's verkopen). Of het systeem klinkt perfect maar de reviews zijn heel slecht.

Helaas heb ik nog niks gevonden...

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:45

Hmmm, dat is jammer! Ik blijf in iedergeval zoeken. Mocht ik iets hebben gevonden buiten dit topic om zal ik het je laten weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:12

Als klant moet ik zeggen dat ik Oypo een grote teleurstelling vindt.
Is mij maar al te vaak voorgekomen dat daar leuke foto zie, bestelling in groot formaat en vervolgens blijkt foto helemaal niet scherp te zijn :(.

Waar wel zelf erg te spreken over ben zijn fotografen die eerst de foto eerst nog even bewerken/verbeteren voordat die naar de klant gaat.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:41

Hmmm dat is wel balen dan, onscherpe foto's afleveren zou ook wel het laatste zijn wat ik wil.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:44

Tobbes schreef:
Als klant moet ik zeggen dat ik Oypo een grote teleurstelling vindt.
Is mij maar al te vaak voorgekomen dat daar leuke foto zie, bestelling in groot formaat en vervolgens blijkt foto helemaal niet scherp te zijn :(.

De fotograaf is degene die de onscherpe foto uploadt, Oypo print alleen maar (en geeft de foto in verkleind formaat weer) .