Morgen sta ik bij de supermarkt 2 uur ingepland. (18.00 tot 20.00).
Nu hoor ik van verschillende mensen dat wanneer je < 3 uur word ingepland op een dag, dat je wel gewoon 3 uur betaald krijgt.
Klopt dit? En waar kan ik dit terugvinden?
Groetjessss
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Krijg ik als oproepkracht ook loon als ik maar 1 of 2 uur heb gewerkt?
Voor elke keer dat u wordt opgeroepen, moet u minimaal 3 uur loon uitbetaald krijgen. Dus ook als uw werkgever u voor 1 of 2 uur oproept. U moet wel aan voorwaarden voldoen.
Voorwaarden betaling over minimaal 3 uur
U krijgt als oproepkracht bij 1 of 2 gewerkte uren minimaal 3 uur uitbetaald als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:
U heeft een contract voor minder dan 15 uur per week. En u heeft geen afspraken gemaakt over uw werktijden.
U heeft geen vaste afspraak over het aantal uren dat u werkt. Bijvoorbeeld bij een nulurencontract.
als ik 1 minuut te laat inklok wordt er al een kwartier afgehaald... gerpiegorp schreef:vuurneon schreef:Krijg ik als oproepkracht ook loon als ik maar 1 of 2 uur heb gewerkt?
Voor elke keer dat u wordt opgeroepen, moet u minimaal 3 uur loon uitbetaald krijgen. Dus ook als uw werkgever u voor 1 of 2 uur oproept. U moet wel aan voorwaarden voldoen.
U krijgt als oproepkracht bij 1 of 2 gewerkte uren minimaal 3 uur uitbetaald als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:
U heeft een contract voor minder dan 15 uur per week. En u heeft geen afspraken gemaakt over uw werktijden.
U heeft geen vaste afspraak over het aantal uren dat u werkt. Bijvoorbeeld bij een nulurencontract.
Maar dat is dus alleen voor oproepkrachten en niet als werknemer in een supermarkt?
Ik werk ik een supermarkt en no way dat ik bij 2 uur 3 uur uitbetaald krijgals ik 1 minuut te laat inklok wordt er al een kwartier afgehaald...
) 
vuurneon schreef:Krijg ik als oproepkracht ook loon als ik maar 1 of 2 uur heb gewerkt?
Bron van de Rijksoverheid