Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Ik heb nu even rondgesnuffeld op Tweakers. Wat is zo'n i7 processor precies? Ik neem aan dat dat niet persé nodig is......
Ik heb ook even overlegd met mijn ouders en die zijn het eigenijk wel met jullie eens: voor kwaliteit betaal je.
@Courses: Klopt, er komt een adobe master collection pakket op te staan. Hoeveel inch is jouw macbook? Ik heb nu een 13 inch laptop, en ik vind dit eigenlijk een prima formaat. Ben bang dat een 15 inch weer zo zwaar wordt gelijk.
@_lotteeee: Wow, is dat niet een ontzettend groot en onhandig ding?

Bevalt asus?
@WiancaR: Thanks voor je links! Ik ga ze zo even bekijken. Ik neig door alle verhalen ook meer naar een Macbook. Ding gaat sowieso vaak gebruikt worden, aangezien ik ook nog een grafische hbo hierna wil gaan doen. Ik wil dan inderdaad gewoon een laptop die lang meegaat.
@Simoonzel: Klinkt ingewikkeld. Qua besturingssysteem weet ik niet wat ik fijner vind, heb alleen nog maar ervaring met Windows. Heb wel een Iphone en ben ontzettend blij met de 'simpelheid' van safari etc., al weet ik niet of dat te vergelijken is.
@Selina: Bedankt voor je antwoord! Ik denk ook niet dat ik goedkoper uit ga komen dan 700..... Ik ga morgen denk ik even langs de Leapp store

@Chasey: Windows 8 vind ik echt verschrikkelijk.... Ik zal even gaan googlen. Gamen doe ik dan weer nooit