Hello Fresh, Marly Spoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hello Fresh, Marly Spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:43

Een tijd geleden Hello Fresh uitgeprobeerd. Erg lekker maar jammer dat je niet zelf kunt kiezen wat je eet.

Nu kwam ik Marly Spoon tegen op fb. Proberen voor €14,95. Dat ga ik volgende week eens doen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze boxen?

Murthul

Re: Hello Fresh, Marly Spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:21

Wij hebben al een tijdje de hellofreshbox, heel erg tevreden over.
Toevallig pas ook naar marleyspoon gekeken maar was duurder en leek toch iets meer aparte producten enzo te gebruiken. Wij houden t bij hellofresh. :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:24

Wij hebben ook Hello Fresh en in het begin beviel het super maar.... vinden dat ze vaak dezelfde ingredienten gebruiken. Vaak aubergine wat we absoluut niet lusten en kokosmelk :Y) En.... de helft is meestal lekker en de andere helft vinden we mwah (of vies) :=

Marly Spoon heb ik ook voor gekeken op aanraden van iemand maar was idd stukje duurder...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:28

Groot fan van HF hier! We hebben de boxen nu sinds half november vorig jaar een nog nooit een keer hetzelfde gerecht gehad. Ze hebben we een beetje thema's erin zitten maar dat is voornamelijk seizoensgebonden hebben wij het idee. Verder zijn wij makkelijk qua eten dus zijn vreemde ingrediënten of combinaties voor ons geen punt. We hebben juist door HF ook nieuwe ideeen opgedaan!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:55

Groenten e.d. Komen inderdaad wel vaak terug, maar dat is voor mij in elk geval geen issue aangezien dat niet de dingen zijn die ik niet lekker vind. :D

Ik heb nu in 3 maanden tijd 2x iets anders gegeten omdat ik het echt niet lekker vond, en mijn vriend vind alles lekker. :=

Ik zag pas ook iets langskomen over de Matthijs maaltijdbox oid? Is ook zoiets, maar is geloof maar 3 dagen en duurder dan HF.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:05

Ja als je het allemaal lust is het idd geen probleem :')
Wij laten voortaan de aubergine weg iig, hebben er nu nog 4 liggen van afgelopen week..... en de kokosmelk vervangen weo ok door room en/of creme fraiche.

Zaterdag hadden we iets wat ik echt niet lekker vond en heb toen pizza in de oven gedaan. En ik ben echt niet een moeilijke eter maar als ik het niet lust, lust ik het ook echt niet ben ik achter :Y)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:10

Wij willen het een keer uitproberen maar sommige dingen lusten wij echt niet. Jammer dat je dat niet aan kan geven. Want daar hoort aubergine ook bij :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:16

Ik vond eerst de gember echt verschrikkelijk, maar daar ben ik inmiddels redelijk aan gewend geraakt, ik vond vroeger aubergine ook echt niet lekker maar sinds we HF hebben eet ik t zonder problemen.

Wij hadden afgelopen week de salade met olijvencreme die ik echt niet lustte, maar ik heb nog nooit olijven gelust. :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:17

Ja dat was ook diegene waarom ik een pizza in de oven had gegooid Myrth _O-
We hebben vandaag nog de pasta met linzen (waar wederom aubergine in moet maar die laten we eruit O:) )

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:19

Ik vind aubergine gewoon niet lekker, vervang hem altijd door courgette. Aubergine vind ik gewoon zo'n raar vaag smaakje hebben :')

Yonker schreef:
Ja dat was ook diegene waarom ik een pizza in de oven had gegooid Myrth _O-
We hebben vandaag nog de pasta met linzen (waar wederom aubergine in moet maar die laten we eruit O:) )

Linzen lijken mij z vies he, maar ik weet niet eens hoe het smaakt :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:20

Great minds think alike he nel! :))

Linzenpasta vond ik heel apart maar erg lekker! Over n uurtje komt onze nieuwe box :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:21

Hahaha ja :')

Besen gewoon proberen dan, das wel de voordeel van zo'n box. Je "moet" wel :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:28

Ik vindt het ook jammer dat je bij de HF box niet kan kiezen
Ik kan de bulgur en couscous achtige dingen niet hebben
En die kom ik toch wel erg vaak tegen
Dan komt de box er dus niet in.
Verder zou het inderdaad handig zijn als je bijvoorbeeld aan kan geven dat aubergine niet in de smaak valt en dat ze die vervangen met een courgette
Maar goed dat zal wel teveel geregel worden dan

Tot nu toe 1 box gehad omdat er eigenlijk altijd wel iets inzit wat ik niet kan hebben
Daarnaast is mijn man ook niet de makkelijkste eter.

Marley Spoon ook naar gekeken maar die vindt ik toch wel erg prijzig

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:39

Ze zijn dacht ik wel bezig om te kijken of het mogelijk is dat je gerechten kunt kiezen zoals bij marleyspoon, maar word idd een stuk ingewikkelder dan. :j

Dit was trouwens die andere box die ik bedoelde:
https://www.mathijsmaaltijdbox.nl
Iets duurder dan HF en ik weet niet of je van tevoren de recepten kunt zien, maar is wellicht ook iets om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:36

Daarom ga ik nu de Marly Spoon proberen. Daar kun je zelf kiezen wat je krijgt.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:04

Heb je al een box ontvangen?
Ik heb vandaag een box besteld, met de kortingscode van € 20,- volgende week ontvang ik mijn eerste box, ik ben benieuwd!

Ik ben al een tijdje lid van Hello Fresh, ik heb daar de vega box, en die is net zo duur als de box hier, dus als ik dat zelf kan kiezen is het voor mij alleen maar voordelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:05

Ik heb mijn eerste box ontvangen en gebruikt. Ben niet overtuigd zoals ik dat hij Hello Fresh ook niet was.

Helaas.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:06

Hoe komt dat?
Wij zitten namelijk ook te denken over te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:12

Vind veel van de smaken hetzelfde. Bij 2 van de 3 gerechten zat er gember bij. Dit vind ik erg overheersend en smaakbepalend (wel lekker overigens)

Heb een beetje het gevoel dat het perse lekker moet zijn met heel veel smaak waardoor je er heel veel in doet waardoor veel gerechten op elkaar gaan lijken.

Maar misschien had ik pech met deze gerechten.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:54

vonneke schreef:
Vind veel van de smaken hetzelfde. Bij 2 van de 3 gerechten zat er gember bij. Dit vind ik erg overheersend en smaakbepalend (wel lekker overigens)

Heb een beetje het gevoel dat het perse lekker moet zijn met heel veel smaak waardoor je er heel veel in doet waardoor veel gerechten op elkaar gaan lijken.

Maar misschien had ik pech met deze gerechten.

Heb je wel zelf de gerechten mogen kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:54

klopt. Maar daaruit haal je niet op wat er voor ingredienten zitten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:31

Ik vond Hf tegenvallen. Kreeg een doosje met eieren waar de eieren er al uitlagen in de doos. Een beschimmelde ui en de bezorger was te laat. Dus ik doe voortaan gewoon mijn eigen boodschappen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:38

Hello Fresh fan. Omdat we heerlijk vegetarisch kunnen eten. Dat hebben de andere boxen helaas nog niet.

@arabelle Dan heb je echt pech gehad. Ik doe het al een jaar en nog nooit zoiets meegemaakt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:40

Arabelle schreef:
Ik vond Hf tegenvallen. Kreeg een doosje met eieren waar de eieren er al uitlagen in de doos. Een beschimmelde ui en de bezorger was te laat. Dus ik doe voortaan gewoon mijn eigen boodschappen weer.

Heb je daarover contact gehad met HF?
Ze zijn heel netjes met oplossen van problemen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:10

Ik weet niet meer of ik het heb gemeld maar ik ben geen lid meer. Maar volgens mij is Hf wel de goedkoopste.