'Opeens' mis ik mijn vader...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

'Opeens' mis ik mijn vader...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:26

Beetje aparte titel hoor maar ik zal het even uitleggen. :')

Ik woon al 10 jaar op mijzelf en heb 4 poezen en vind het heerlijk om op mijzelf te wonen. Mijn moeder is overleden toen ik 11 was en mijn vader is opnieuw getrouwd in 2003. In 2004 zijn hij en mijn stiefmoeder naar Duitsland verhuisd wat voor mij 2 uur rijden is. Ik zie ze zo'n 3x per jaar en dat is dus niet echt veel. Vaak alleen in oktober als zij jarig is, in november als hij jarig is en in december als ik jarig ben. En dat is ook niet eens altijd, soms komt het helaas niet uit. Maar de rest van het jaar zie ik ze niet of als ik mazzel heb 1x extra.

Nu heb ik net 2 weken vakantie gehad en het eerste weekend kwamen ze op een camping in de buurt staan zodat ik wat extra tijd met mijn vader kon doorbrengen. Heel fijn natuurlijk. :) Ik ben op zaterdag bij ze komen eten op de camping en op zondag ben ik alleen met mijn vader naar de Orchideeënhoeve geweest. Was heel gezellig en we hebben eindelijk ook eens goed kunnen praten. Dat doen we namelijk ook nooit en zijn een beetje vervreemd van elkaar. De dagen erna heeft hij mij thuis geholpen met wat dingetjes en zijn we dus veel samen geweest. Dat vond ik heel fijn.

Toen kwam hij een week later nog een dagje om nog wat dingetjes af te maken en dat was weer heel gezellig samen. Maar nu zit hij op de camping in Limburg (is nog 1.5 uur rijden) voor 9 weken en ze gaan pas de eerste week van oktober weer naar huis in Duitsland. Ik zie ze dus pas weer in november als ze samen hun verjaardag vieren. Dat is dus pas over 3 maanden en ik besef nu opeens eigenlijk dat ik ze heel erg mis. Vooral na die dagen die ik met ze heb doorgebracht. Als ik er nu aan denk moet ik er gewoon van huilen en dat vind ik zo raar want dat heb ik nooit gehad.

Ik kan natuurlijk wel kijken of ik langs de camping kan gaan maar mijn weekenden zitten voorlopig nogal vol en het kost weer benzine maar ik wil ze wel heel graag weer even zien. Maar ik vind het gewoon raar dat ik ze nu opeens zo mis en en zelfs om moet huilen.

Ik kan prima zonder mijn vader maar nu ik best veel tijd met hem heb doorgebracht mis ik hem gewoon...zeker nu ik weet dat ik ze pas in november pas ga zien. Hopelijk kunnen we eerder nog iets afspreken maar we zijn allebei druk. Ik Skype wel met ze en bel ze als ze in NL zijn maar het is toch niet hetzelfde als elkaar in het echt zien.

Zijn er mensen die dit herkennen? Is dit raar? :+ Verder wilde ik het gewoon even kwijt denk ik want het zit mij best dwars. :o

Brainless

Re: 'Opeens' mis ik mijn vader...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:28

Kun je niet ergens halverwege afspreken en dan lekker een bak koffie drinken (evt lunchen)?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:28

Ja dat zou misschien ook wel kunnen, scheelt voor ons allemaal de helft aan benzine... :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:34

Kun je niet op een andere manier contact houden? Erheen rijden en werkelijk samenzijn is natuurlijk het leukste, maar misschien niet altijd haalbaar. Kun je dan niet e-mailen, of bellen, Skypen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:39

Ja dat zeg ik...dat doen we ook wel maar het is gewoon niet hetzelfde. -O-
Elke week is sowieso niet haalbaar en dat hoeft ook niet maar 1x per maand zou leuk zijn...toch maar es over hebben...misschien dat ik de ene maand naar hun kom en hun de andere maand naar mij ofzo...

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:41

Oh, sorry, daar had ik overheen gelezen. Ik zou het inderdaad met 'm bespreken en dan samen kijken wat er mogelijk is. Wat je al zegt, als je het een beetje af kunt wisselen of jij naar hun gaat of zij naar jou..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:46

Hoe noodzakelijk zijn de plannen in je weekenden? Want dan zou ik gewoon wat schrappen en fijn wat tijd besteden met je vader :)

Ergens halverwege afspreken is ook een mooi idee :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:47

Ik vind het niet raar. Ik denk dat je nu pas weet wat je al die tijd gemist hebt. En nu je het weet, wil je het niet meer missen.
Toch zijn dit soort dingen in mijn ogen redelijk simpel: Als dit belangrijk voor je is, moet er tijd, geld en ruimte voor gereserveerd worden. Dus toch bijvoorbeeld eens in de maand je weekend niet volplannen, misschien andere dingen laten zodat je wat geld overhoudt en gewoon elke keer meteen een nieuwe afspraak met je vader maken. En dan van tevoren, dus niet als jullie allebei alles al volgepropt hebben kijken wanneer jullie tegelijk een gaatje hebben. Misschien een vaste dag in de maand er voor uitkiezen, of gewoon een half jaar vooruit plannen.

Waar een wil is, is een weg. Mijn broer vaart en met enige regelmaat reis ik het hele land door om 1 of 2 dagen bij ze te zijn. Daarvoor spaar ik expres geld voor brandstof en soms kost het me mijn slaap, omdat het meestal het beste uitkomt als ik uit de nachtdienst kom :+. Maar hem niet of nog minder vaak zien is voor mij geen optie, dus dan zal er iets anders voor moeten wijken. Een kwestie van keuzes maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:50

Fotomeeting, housewarming, BBQ, fotoshoot...die dingen staan allemaal al een tijd gepland en wil ik eigenlijk ook niet afzeggen. Volgens mij heb ik wel een dagje niets deze maand maar ik wil eigenlijk een nachtje blijven ipv dezelfde dag op en neer rijden. Er is plek in de caravan als ik wil blijven slapen dus dat is geen probleem maar dan moet ik dus echt een heel weekend niets hebben. Dan kan ik er gewoon meer uithalen zeg maar.

Maar ik kan misschien wel de 16e heen en weer rijden als zij dan ook kunnen...tis gewoon stom dat ik er nu opeens zo over denk en ze zo mis. :')

Lalidan, je hebt gelijk...en vooruit plannen is wel een goed idee. :j Dat zou alles al veel makkelijker maken dan steeds een gaatje zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:57

Tja ik zie dat je veel doet qua fotomeetings etc. En dan moet je bedenken dat je bij de fotomeetings niet alleen de dag zelf kwijt bent, maar ook alle dagen daarna met bewerken etc. Ik zou er toch echt over nadenken die toch te schrappen, omdat je je familie zo mist. Dan kan je altijd nog eerst vragen of die dag bij hen uit komt, komt ie niet uit laat je de fotomeeting lekker staan. :)

Dat is wat ik zou aanraden....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:59

Ik herken het wel, alleen was ik degene die 1 uur en 45 minuten verder op ging wonen.
Maar toch zagen we elkaar gemiddeld 1x per maand. De ene keer kwamen ze deze kant op en de andere kant ging en wij die kant op. Niet dat we dat op een weegschaal legde.

Wel vond ik het onwijs moeilijk toen mijn vader heel plotseling overleed, voor mijn gevoel kon ik er toch een heel stuk minder wezen dan ik had willen zijn. Toen kon ik opeens niet ff heen, ik had mijn werk, kinderen waarvan er eentje gewoon naar school moest.

Ondertussen is mijn moeder verhuist en woont nu 5 km bij ons vandaan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:05

Je maakt zelf een keuze :)

Heb je wel tegen je vader gezegd dat je hem zo mist? :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-08-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:05

Ik heb dit nu op het moment ook heel erg naar mijn stiefbroer toe, heb 1 week met ze doorgebracht in Spanje en zij wonen in Noorwegen, dus 1000+ km van mij vandaan.. Gewoon blijven praten samen ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 13:09

Praten is idd heel belangrijk. :j Dat moeten we ook echt meer doen!

En ik ga hem idd zeggen dat ik hem mis. Als ik het mijn keel uit krijg voor ik in huilen uitbarst. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:11

Geeft toch niet! T is je papa hoor :D mag je best in tranen vertellen! Daarvoor blijft het toch echt je vader :)

(Mijn o zo stoere vader pinkte een traantje weg bij het zien van de babykamer haha, die emotionele kant die af en toe zichtbaar is kreeg hij cadeau bij zijn functie :Y) )

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:25

vuurneon schreef:
Geeft toch niet! T is je papa hoor :D mag je best in tranen vertellen! Daarvoor blijft het toch echt je vader :)

(Mijn o zo stoere vader pinkte een traantje weg bij het zien van de babykamer haha, die emotionele kant die af en toe zichtbaar is kreeg hij cadeau bij zijn functie :Y) )

Precies, zo moeilijk is het niet :)

En nee, het is niet raar dat je 'm mist. Maar, doe er wel iets mee! Zeg het en spendeer meer tijd samen en als dat een fotomeeting minder betekent, so be it. In dit geval zijn er belangrijker dingen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:29

Ik snap je gevoel heel goed!

Ik rijd de komende maanden af en toe van Groningen naar duitsland en ga dan door Limburg, als makkelijk te organiseren is mag je van mij kosteloos mee heen en terug rijden :) (vanaf achterveld)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:50

Stap in de auto en rij erheen. Niet moeilijker maken dan dat het is, het is maar 2 uur en niet aan de andere kant van de wereld.

Mijn ouders wonen ruim 1 uur rijden bij me vandaan en ik zie ze 1-2 keer per maand. Moet er niet aan denken om ze maar 3 keer per jaar te zien.

Benzinekosten kun je op een andere manier bezuinigen. Misschien wil je pa zelfs meebetalen als je hem uitlegt dat je hem zo mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:30

Gaan hoor! Laat je niet beperken door de afstand! Ik moet zeggen dat ik mijn moeder ook een heel stuk minder zie nu ik 160 kilometer verderop ben gaan wonen maar we plannen het in zodra het mogelijk is.

Overigens leg ik vrijwel elk weekend 400km heen en terug af (x2) om mijn kinderen bij hun vader te brengen en weer op te halen.

Zo ver is 200km niet joh :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 15:10

Set_Elkol schreef:
Ik snap je gevoel heel goed!

Ik rijd de komende maanden af en toe van Groningen naar duitsland en ga dan door Limburg, als makkelijk te organiseren is mag je van mij kosteloos mee heen en terug rijden :) (vanaf achterveld)

Dat is lief! :*
Maar dan moet het maar net op de route liggen. :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:13

Bellatrix schreef:
Fotomeeting, housewarming, BBQ, fotoshoot...die dingen staan allemaal al een tijd gepland en wil ik eigenlijk ook niet afzeggen.

Misschien liggen die dingen wel enigzins op de route naar je vader. Dan kun je het combineren, rij je na een meeting oid door naar je vader.

Of je spreekt halverwege af. Een uurtje in de auto stelt echt niks voor. (edit: vind ik dan :Y) )

Denk dat het vooral een kwestie van mindset is, als je in hoofd hebt zitten dat 2 uur lang is en dat je dan gelijk een nacht wil overblijven dan wordt het een heel ding om te gaan. Als je de reistijd in je hoofd wat los kunt laten wordt het veel simpeler te plannen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:16

Ik herken het wel. Ik woonde altijd vlakbij mijn ouders (zo'n 15 minuten fietsafstand) en ging 's avonds soms nog even spontaan langs. Op een mooie zomeravond eventjes langs fietsen om wat te keuvelen. Gewoon die alledaagse dingetjes waar je normaal gesproken niet bij nadenkt dat ze eigenlijk best speciaal zijn.
Nu woon in bijna 2.5 uur reizen verderop en dan mis ik die kleine dingetjes. Tuurlijk is er Skype, email, telefoon etc, maar dat spontane is er vanaf. We moeten dingen ruim van tevoren plannen of combineren (tandarts zit in de buurt dus gelijk afspreken met ouders etc). De ongedwongen factor is er vanaf.
Soms kies ik er bewust voor om een weekeinde bij hen te zijn. Ik ben altijd bang dat, wanneer ze (over hopelijk pas over een hele lange tijd) er niet meer zijn, ik spijt krijg dat ik zo weinig tijd bij ze heb doorgebracht. Nu kan het nog, zeg maar...

En tegelijkertijd dat gevoel dat de mooie ouwe tijd nooit meer terug komt, hoe gelukkig ik nu ook ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:17

x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:44

Mijn ouders zijn in 2010 naar midden Zweden verhuisd en ik woon nu in Maastricht, dat is zo'n 1600km.

Tot vorige jaar ging ik er in de zomer, oktober, kerst, voorjaar/carnaval en mei heen. Laatste keer dat ik nu geweest ben was vorig jaar oktober... Met kerst hadden we alles gepland en de dag voor vertrek ben ik toen opgenomen in t ziekenhuis. Daarna is mijn moeder nog een keer geweest, maar zij wonen op een boerderij met dieren dus ze kunnen niet even hierheen komen.

Door mijn ziek zijn en 7 operaties ondertussen is t me niet meer gelukt die kant op te gaan. Soms mis ik t wel eens, vooral onze honden hihi.

In oktober willen we sowieso wel weer die kant op gaan als mijn gezondheid dat toe laat. We plannen dit eigenlijk altijd van te voren, in mijn vakanties is t makkelijkste omdat 1/2 dagen geen optie is haha.

Ik zou gewoon vaste dagen vooraf afspreken, gewoon een keer in de maand of 2 maanden. Die dagen dan ook echt vrij houden. Als je echt wilt lukt dat. En inderdaad tegen m zeggen. Wie weet probeert hij dan ook vaker te komen. 2 uur is niet zo heel ver en makkelijk te doen zelfs op een dag. Naar mijn ouders ben ik snel 8/9 uur kwijt met t vliegtuig en 24/26 uur met de auto...

Toen ik zelf in Zweden woonden reed ik makkelijk even op en neer naar vrienden voor een uurtje of 2 en dat was dan toch echt minimaal een uur rijden. Reistijd moet je niet te zwaar aan wegen. :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:02

Wat is nou 2 uurtjes? Radio aan, meezingen en je bent er zo?

Ik snap niet zo waar je zo moeilijk over doet. Het is wel je vader en als je die mist lijkt het mij logisch dat je die voor een bokt meeting of foto meeting plaatst. Het is ook niet alsof ze heel ver weg wonen natuurlijk.

Ik heb dan de mazzel dat ik met 5 minuten bij mijn ouders ben, maar mijn opa en oma wonen ook 2 uur rijden bij mij vandaan maar daar kom ik zeker wel vaker dan 2 keer per jaar.

Ik denk dat je jezelf een schop onder je kont moet geven en er gewoon vaker heen moet gaan. De benzinekosten vallen mijn inziens in het niet bij de tijd die je krijgt met je vader.