Oude dienstfiets (1970) verkopen, maar aan wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Oude dienstfiets (1970) verkopen, maar aan wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:22

Afgelopen april is mijn opa overleden. Mijn opa heeft bij de politie gewerkt en reed nog altijd rond op zijn dienstfiets.
Dat was opa. Tot enkele dagen voor zijn dood nog met de hond fietsen. Hij is overleden op 93 jarige leeftijd. Opa was een begrip in de stad. Als hij een paar dagen niet rondfietste vroegen mensen ons of alles wel goed was. Je kon de klok er altijd op gelijk zetten. Mensen zeiden wel: "als je opa langskwam op de fiets wist ik altijd dat het zus of zo laat was."

Nou vroeg mijn oma mij of ik de fiets voor haar wil verkopen. Ik weet nog niet zoveel over de fiets, maar het is een Union Tally die altijd zeer goed onderhouden is.

Marktplaats is natuurlijk simpel, en misschien zet ik hem daar wel op. Maar het liefst wil ik dat de fiets gaat naar iemand die er wat mee heeft. Dat hij niet gebruikt wordt als kroegfiets of wordt afgetrapt. Zelf kan ik er weinig mee, ik heb al twee fietsen, bovendien hebben we geen schuur en staat hij dan altijd buiten en dat is ook zonde, maar het is gewoon wel een stukje opa.

Maar waar kan ik het best zoeken naar geïnteresseerden voor een dergelijke fiets? Of is er hier misschien iemand met interesse?
Het geld van de fiets mag ik houden (zou ik graag aan mijn moeder geven), maar ik heb liever dat hij naar iemand gaat die de fiets waardeerd dan dat ik veel geld zou krijgen.

Graag hoor ik of jullie nog ideeën hebben hierover. Zou het iets zijn voor een museum, of maak ik de fiets specialer dan dat hij eigenlijk is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Oude dienstfiets (1970) verkopen, maar aan wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:24

Kun je hem niet laten taxeren door een fietsenwinkel?

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:24

Is een museum geen optie? Weet je in ieder geval zeker dat hij goed behandeld wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:26

Sterkte met het verlies van je Opa, en super mooi dat je hier zo over nadenkt :)

Eerste wat me te binnen schoot; misschien wil het politiecorps waar je opa werkzaam was hem wel hebben? Of het politiemuseum? --> http://www.politiemuseum.nl/

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:27

Blijheid schreef:
Sterkte met het verlies van je Opa, en super mooi dat je hier zo over nadenkt :)

Eerste wat me te binnen schoot; misschien wil het politiecorps waar je opa werkzaam was hem wel hebben? Of het politiemuseum? --> http://www.politiemuseum.nl/

Die is al 4 jaar gesloten en niet toegankelijk voor bezoekers.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:30

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:30

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:33

Bedankt alvast voor alle tips!!!

Ik zag deze net langskomen op Google, in Rotterdam. Vind ik ook wel mooi omdat mijn opa vroeger in Rotterdam woonde. De fiets is wel uit de tijd dat hij al in Zwolle was, maar misschien vinden ze het wat

https://www.historischecollectiepolitie ... ngstijden/

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:23

Je kunt ook even met het Velorama in Nijmegen bellen, die weten enorm veel van fietsen!!