Fotografie tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karenwrmdm

Fotografie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 14:05

Hoi!

Ik heb gisteren van een familielid zijn oude camera gekregen (Canon 1000D) en kom nu toch voor het eerst in aanraking met een spiegelreflex en instellingen van zo 'n camera. Ik heb ezlf een iphone 6 plus, die voor mij altijd prima kiekjes maakte, maar ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar dat spiegelreflex. Veel bokkers maken de mooiste foto's ermee en daar wordt je als leek toch wel een beetje jaloers op :+ :Y)

Dus, wie heeft voor mij de gouden beginnerstip? Wat moet ik verder aanschaffen (lensen etc.?) Ik zal voornamelijk buiten gaan fotograferen, de natuur etc.

Gydja

Re: Fotografie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:08

Als ik jou was zou ik me eerst bezig houden met het leren kennen van de camera en daarna pas gaan kijken wat je daadwerkelijk wilt en wat daar bij aan sluit. Je zou het beste een cursus kunnen gaan volgen en gewoon veel doen. Met de basis lens die bij de camera zit kan je al heel veel als je voorheen gewend was om met een mobiel te fotograferen.

Eleionomae

Re: Fotografie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:08

Op FK vind je meerdere topics waar je je vragen kunt stellen wat betreft het leren kennen van je camera en welke lenzen handig zijn. Daarom gaat dit topic op slot.