Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liselot schreef:Sourire schreef:Tot twee jaar óf twee contracten. Dit geldt sinds 1 juli j.l. Na 1 november moeten ze je dus sowieso een vast contract aanbieden willen ze je behouden.
Dit is niet waar! Als je 3 contracten binnen de 2 jaar passen mag je gewoon 3 contracten krijgen.

Petrichor schreef:Hallo allemaal,
Vorig jaar september ben ik aangenomen bij een bedrijf als leidinggevende van een bepaalde functie, dit was in september. Na mijn proefperiode van 1 maand kreeg ik een contract tot en met 1 april, ergens in februari mocht ik alvast tekenen voor een contract verlenging tot en met 1 november. Dat zijn dus in totaal 2 contracten, nu heb ik begrepen dat je na die 2 contracten voor bepaalde tijd een vast contract moet krijgen.
Nu hoorde ik zojuist dat bedrijven mensen tot 2 jaar lang contracten tot bepaalde tijd mogen geven. Uiteraard heb ik even op internet rond gekeken maar ik lees veel verschillende dingen. Wie kan mij precies vertellen hoe het nou zit en wat ik kan verwachten?
fohadie schreef:Hey, wacht even, is dit verandert per 1 juli?
Hoe zit het dan in onderstaande situatie?
Persoon is in okt. 2014 een contract aangeboden voor 3 maanden. Persoon heeft na die 3 maanden twee keer een stilzwijgende verlenging gehad maar hoefde niets te ondertekenen. Inmiddels heeft deze persoon een jaarcontract getekend voor dezelfde werkgever maar andere functie.
Moet deze persoon dan ook een vast contract krijgen na dit jaar? Of had persoon al een vast contract moeten krijgen? En hoe zit dat met uitzendkrachten, telt dat ook mee?
xReetch schreef:Interessant topic. Ik was op de hoogte van deze regelingen maar wist niet dat het beide geld, ik dacht dat de nieuwe regeling de oude zou vervangen.
Nu vraag ik mij af, geld nieuwe regeling van 2 jaar ook als je voor 1 juli 2015 bent aangenomen? Ik ben Maart 2013 aangenomen en heb toen half jaar, jaar en anderhalf jaar gekregen, toch loopt op de een of andere manier mijn contract pas maart 2016 af. (Heb dit bij meerdere leidinggevenden nagevraagt en blijkt te kloppen, op de verlenging staat bij mij geen termijn maar is 1,5 jaar dus bij verteld.) Ik werk er dus al ruim 2 jaar, heb ik nu dan recht op een vast contract?
Wat Lalidan zegt over het geldende CAO, deze was er niet in de periode dat ik aangenomen werd, hierin werd onderhandelt.
purny schreef:Interessant topic. Ik ben in December 2014 in dienst gekomen door middel van proefplaatsing van 2 maanden. Na feb 2015 verlenging voor een half jaar gehad. Afgelopen juni contract voor een jaar gehad tot aug 2016. Wanneer zou ik dan een vast contract moeten krijgen?
Cayenne schreef:Ik ben ook erg benieuwd. In augustus 2013 een jaarcontract gekregen, die in augustus 2014 nog eens met een jaar werd verlengd (dus dat zijn al 24 maanden). per 1 augustus 2015 volgde nog een half jaar contract. Dus ik zit nu al aan 30 maanden?