Stoppen met werk(bijbaan)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Stoppen met werk(bijbaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:00

Hoihoi,

Na enige twijfel wil ik toch een topic openen om vragen voor advies.

Al 2 jaar werk ik op een klein paarden bedrijfje waar ik meerdere paarden heb gereden en zo nu en dan het ruimen van mest. De laatste tijd zijn de paarden verkocht en kom ik zo nu en dan alleen voor het mest ruimen van 4 grote paddocken waar ik meestal toch ruim 2/2,5 uur mee bezig ben. Toen ik daar aan het werk kwam was de afspraak €5,- in het uur 2 jaar later ben ik inmiddels 20 en krijg nog steeds €5,- in het uur want gewoon geweldig weinig is.

Afgelopen winter begon bij mij al de twijfel, het contact tussen mij en de eigenaar werd erg minder en werd vaak genegeerd via de app. De berichtjes waren gelezen maar geen reactie, uit eindelijk heb ik besloten om er geen aandacht meer aan te geven en paar maand later stuurde ze bericht om te komen om een paard voor te rijden was voor mij geen probleem ik kwam. Uiteindelijk vanaf Januari tot mei niks meer van ze gehoord weer een paar keer gewerkt en tot een week geleden niks gehoord. Maar sinds afgelopen zondag was het voor mij toch wel de druppel waardoor ik nu heel erg twijfel. Aangezien het zo slecht weer was en het de hele avond regende heb ik werk afgezegd omdat ik mij niet laat nat regenen en kwam zelf met een oplossing of de avond zelf nog na de buien en anders de dag er na maar beide werd niet gewaardeerd. Waarop de volgende dag gevraagd werd of ik die avond wilde werken maar had wat anders en nu weer het zelfde verhaal word weer genegeerd op het plannen van een andere dag.

Mijn twijfel is dus wel om hier weg te gaan, het zijn geweldige mensen maar ik irriteer mij hier vreselijk aan.
Zelf heb ik nog een ander baantje op een ijslander stal waar ik wekelijks kom en goed verdien. Het 2e baantje is mooi maar of het nodig is nu met dit gedoe?

Wat denken jullie en wat is jullie advies? Ik hoor het graag :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Stoppen met werk(bijbaan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:02

Euhm gewoon face to face het gesprek aangaan????

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:03

Ben je al om tafel gaan zitten met die mensen om het te bepraten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:05

Ik zou inderdaad ook om de tafel gaan zitten met deze mensen. Wie weet komt er best een fijn gesprek uit :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:09

Nee omdat ik daar vaak de kans niet voor krijg omdat ik geen gehoor van hun kant krijg als je een afspraak wil maken. Het probleem dat zij mij alleen appen zodra ze hulp willen vind ik nou niet is nou niet het grootste probleem, maar zodra zij mij gaan negeren voor een afspraak of een vraag vind ik dat wel erg. Of het laatste incidentje dat ze het niet waarderen als ik niet door de regen fiets een half uur en 2 uur kom werken in de regen :+

Edit: een klein jaartje terug ben ik om tafel gaan zitten om het geld, waar dus niks bijzonder uit kwam dus uiteindelijk geen loons verhoging. Dat komt omdat er nog 1 iemand werkt en die maakt daar geen probleem van

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:12

Tja eerlijk gezegd in de paarden werken en dan zeggen ik laat mij niet nat regenen?? Beetje bijzonder het is niet fijn en netjes als ze niet op je app reageren dat is helemaal waar maar daar zou ik persoonlijk gewoon naar vragen. Maar ik vind het niet netjes als er werk gedaan moet worden dat je afzegt omdat het regent dan moet je voor ene binnen baan kiezen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 20:17

genja schreef:
Tja eerlijk gezegd in de paarden werken en dan zeggen ik laat mij niet nat regenen?? Beetje bijzonder het is niet fijn en netjes als ze niet op je app reageren dat is helemaal waar maar daar zou ik persoonlijk gewoon naar vragen. Maar ik vind het niet netjes als er werk gedaan moet worden dat je afzegt omdat het regent dan moet je voor ene binnen baan kiezen.

Dan zal ik maar verwend wezen met met mijn ander baantje (ook in de paarden) word er dus af gezegd omdat het regent en dat is dan niet van mijn kant. Als het nou miezert of hele lichte regen kan stap ik zo op de fiets en ga ik erg heen. Maar met flinke stort buien kun je het vergeten dat ik eerst een half uur ga fietsen om vervolgens zeike nat en koud aan het werk te gaan in de regen.

En als ik zelf dan met een oplossing kom om na de bui alsnog aan het werk te gaan en dat niet gewaardeerd word vind ik het ook een geval apart.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:44

Als jij niet in de regen wil werken, moet je een kantoorpand gaan zoeken. Lekker simpel zeg, afspreken en dan afzeggen omdat het regent. Zie je dit een bouwvakker of schilder al doen? Nee sorry jongens, het regent, gaan we niet doen vandaag :') dan moet je idd lekker bij die IJslander stal gaan staan. Zou wat zijn zeg, nee sorry je box is niet gemest en je paard staat nog buiten want XXX had geen zin en kwam wel als t gestopt met regenen was

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 21:56

Nou dan scheelt het toch dat die paarden 24/7 buiten staan en dat het werk is wat elk moment gegaan kan worden ;) Dus ook als het droog is en niet wanneer het met bakken naar beneden komt vallen. Het zijn ook geen pension paarden maar alleen eigen paarden, ik ga niet onderbetaalt werken in de stromende regen :)

En trouwens het gaat mij niet alleen om die regen. Zoals eerder al gezegd klein regenbuitje of miezer regen stap ik op mijn fiets en ga ik er heen maar niet als het non stop kei hard regent. Maar het gaat mij meer om het verhaal er om heen niet alleen om dat regen buitje :+ Daarvoor ga ik toch geen topic voor openen ?

Maargoed, heb inmiddels besloten om af te wachten deze week hoelang ze nog blijft negeren en ander hak ik de knoop door. Natuurlijk eerst nog even een gesprek

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:04

Gewoon op de IJslander stal blijven werken en hier afzeggen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet in de buien van de afgelopen dagen fietst. En als je dan vervolgens een oplossing bied om toch te komen en er word niet gereageerd, tja. Het moet wel van twee kanten komen en zoals ik het nu zie is het een baantje van gemiddeld 15 euro per maand, drie uurtjes dus. Dan liet ik het wezen en ze hebben iemand dus dan kan die deze paar uur per maand wel van je over nemen, met zo'n salaris zal die er blij mee zijn.