Opgelicht via theorie-aanvragen.nl en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Opgelicht via theorie-aanvragen.nl en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 12:27

Twee weken terug een theorie aangevraagd via de site theorie-aanvragen.nl. Netjes betaald en er zou een mail verzonden worden met data waarop het theorieexamen gedaan kon worden. Wel is er een mail ontvangen met bevestiging van de registratie en inlogggegevens, maar geen mogelijke data voor het doen van het theorie examen.
Inmiddels tot de conclusie gekomen dat dit een oplichters site is. Beetje jammer. En nu? Kunnen we ons geld terug krijgen?

Ik weet dat de site wel een dienst biedt, en voor een te hoge prijs. Als er nou iig een examen gedaan kon worden, dan was het tot daar aan toe. Maar ze bieden ons dus niet de mogelijkheid om een examen te doen, dus dan wordt het oplichting (wel geld vragen en geen dienst leveren). Maar wat zijn nu de mogelijkheden?

Het gaat overigens niet om mezelf, maar de persoon die dit heeft aangevraagd wist dus niet dat het via het CBR moest. Heel sneu, want ze vind de theorie al spannend genoeg, dus ik wil haar graag zsm helpen om haar geld terug te krijgen en te helpen met een goede aanvraag voor theorie.

Bellen naar deze mensen heeft geen zin, na een kwartier voor 70cent per minuut in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken.

Sammie

Re: Opgelicht via theorie-aanvragen.nl en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:52

Aangifte doen bij de politie en bellen met radar? Maar ik denk niet dat ze d'r geld terug zal krijgen :(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:52

Dit is toch wel een 'beetje dom'.
Waarom heeft haar rijleraar niet verteld hoe/wat?
Je kan aangifte doen, maar verwacht er niet te veel van. Maar wel doen, hoe meer meldingen hoe meer ze er mee doen!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:56

Ik heb een halfjaar terug ook twee keer via deze site aangevraagd, ik heb netjes de gegevens gekregen en mijn examens kunnen doen..

En mijn instructeur liet het ook helemaal aan mezelf over om het in te plannen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:07

Het is inderdaad niet heel handig, maar ik snap wel waar de fout vandaan komt. Via google op 'theorie auto aanvragen' zijn zulke sites je eerste hits. In de link staat dan ook www.cbr.theorie-aanvragen.nl. Dus ik snap dat zij dacht op de site van het CBR te zitten.

En als ze haar nou iig data voor een examen aanboden, maar dat doen ze dus niet.
Wat deze site doet is niet strafbaar (bemiddelen voor een theorie examen) maar het aanbieden van een dienst en deze niet leveren mag niet, en dan zouden we ons geld terug kunnen vorderen. En dat gaan we dus ook doen.

Maar via het KVK nummer heb ik de rijschool achter deze organisatie gevonden en die kon ze wel bereiken. Die zeggen haar terug te gaan bellen. Dat zie ik nog niet heel snel gebeuren, en als ze dat niet doen bellen we morgen de politie en de bank om ons geld terug te vorderen.

Op het moment heeft ze geen rijles, dus geen instructeur die haar dit kon vertellen. Het rijden kan ze wel, maar ze heeft erg moeite met de theorie (is al een paar keer niet gelukt). Dus het is bagger dat dit nu tegenzit, omdat dit weer een stok vóór de deur is om niet door te zetten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:53

De site doet het niet eens?
Maar vind dit ook wel een beetje eigen schuld, het is toch algemeen bekend dat theorie-examens via CBR gaan? :=

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:58

Mijn rij-instructeur heeft me altijd gewaarschuwd voor zulke sites..
Theorie aanvragen moest ik altijd doen via de site van het Cbr...

Heb eens achter iemand gestaan die ook een e-mail had, aankwam bij het cbr, en dat bleek hartstikke vals te zijn, dus kon ze geen examen doen. Heel banketstaaf, maar dat is dus en teveel geld betaald, en niet teruggekregen, en geen theorie examen...

Bellen zou volgens het cbr nog de enige optie zijn om je geld terug te krijgen, maar zoals je al aangaf nemen ze niet op.

Succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:08

Ze nemen wel op als we de rijschool bellen die achter hetzelfde KVK nummer zitten.
We zitten nog binnen 14 dagen na het akkoord gaan met de dienst. Volgens de wet heb je dan nog bedenktijd, als de dienst nog niet geleverd is. En dat is hij niet, dus wettelijk zouden we ons geld terug moeten krijgen.
Of dat gaat gebeuren is een tweede.

Destination schreef:
De site doet het niet eens?
Maar vind dit ook wel een beetje eigen schuld, het is toch algemeen bekend dat theorie-examens via CBR gaan? :=

Nee, maar als je die zoekterm op google intypt, dan staat hij er wel zo. Als je er dan op klikt is het CBR stukje uit de link ineens weg.

Zij dacht dus op de site van het CBR te zitten. Alleen dat bleek niet zo te zijn. Dat is dat misleidende als je via google zoekt en dan een van de eerst hits aanklikt. En dit bedrijf zou gewoon theorie voor je moeten regelen, en dat doen ze vaak ook wel, alleen bij ons dus toevallig niet. Anders waren we er nooit achtergekomen dat we teveel betaalden. Er staat wel een adv. dingetje bij de link, daar hadden lampjes moeten gaan branden. Maar omdat er CBR staat ging ze er van uit dat het het CBR was;

Daarbij is het niet zo vanzelfsprekend dat men weet dat het via het CBR gaat. Als je geen rijles gehad hebt, heb je immers geen instructeur gehad die je dat had kunnen vertellen. Beter had ze even met iemand achter de PC kunnen gaan zitten die al theorie had gedaan, maar ze kreeg het ineens op haar heupen en wilde het zelf regelen. Dus dat heeft ze ook direct afgeleerd. Wat erg jammer is, want dit soort dingen zelf doen is altijd wel een dingetje. Dus ik was al blij dat ze het gedaan had, en dan krijg je dit.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:11

Ik wist ook niet dat het via CBR ging, vond de site nogal onduidelijk.
Maar ik snap niet waarom deze site bij mij wel prima werkte??

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:14

JudArthos schreef:
Ik wist ook niet dat het via CBR ging, vond de site nogal onduidelijk.
Maar ik snap niet waarom deze site bij mij wel prima werkte??

Mazzel denk ik. Ik lees verschillende berichten. Bij de een niets aan de hand, de ander gaat na afloopt klagen dat ze teveel betaald hebben en de derde groep heeft nooit theorie kunnen doen, maar ook geen geld terug.
Kijk, dat we evt teveel betalen vind ik niet zo erg, maar dat ze niets leveren wel natuurlijk. Nu betalen we geld voor niets en moeten we alsnog theorie aanvragen bij het CBR. Dan liever teveel betalen, maar wel examen mogen doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:17

Het bellen via de rijschool lijkt te helpen. Ze heeft inmiddels een mail ontvangen waar ze vragen naar haar inlognummer en dat koppelen ze terug naar de instantie die de theorie zou regelen. Dus er gaat misschien iig iets gebeuren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:45

+:)+ Laten we het hopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:49

Weet je wat ik ook raar vind? Het KVK nummer dat op theorie-aanvragen.nl staat aangegeven bij 'contact', is het KVK-nummer van deze rijschool in Haarlem: http://www.snelweg.nl. Da's toch ook maf?
Maar ik ben blij dat het goed komt :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:59

het is inderdaad 1 kvk nummer voor twee sites/bedrijven. Maar dat is mooi, want via de rijschool konden we wel telefonisch contact krijgen en via het 0900 nummer van de theorie aanvraag site niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:11

Is het wel ècht hetzelfde dan? Niet dat een oplichtingssite hun kvk gebruikt en zij er de dupe van worden?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 15:13

Nee, want ze konden wel doorverbinden naar iemand die er meer over zou weten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 17:00

The story goes on.
Ze beweren de aanvraag bij het CBR al gedaan te hebben, en dus is er sprake van een dienst op maat (en daardoor zouden we geen geld terug kunnen krijgen). Dus wij het CBR bellen en die hebben geen aanvraag binnen. Dus dat klopt al niet.

Wat ik kan vinden op internet heb je gewoon 14 dagen bedenktijd, ook bij het afnemen van een dienst, dus ze moeten gewoon betalen, inclusief administratiekosten.

Inmiddels zijn we via de mail en telefoon met ze in contact en ze zijn vrij onaardig, dus nu zijn we helemaal vastberaden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:11

Ik hen een keer via de tussenpersoon die het geld ontvangt via internet bankieren terug gekregen..ik had bij een oplichters drogist iets besteld..

Dat zijn dus diensten zoiets als paypal...die kunnen het terug halen..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:20

Als hij aangeeft dat het geregeld is met t cbr. Dan moet hij toch een locatie datum en tijdstip kunnen noemen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 17:27

XxLMMxX schreef:
Als hij aangeeft dat het geregeld is met t cbr. Dan moet hij toch een locatie datum en tijdstip kunnen noemen?

Het cbr heeft geen aanvraag. We hebben ze gebeld. Dus er is geen dienst geleverd, dus we zouden moeten kunnen annuleren, maar daar doen ze moeilijk over. Ben nu aan het uitzoeken of ik gelijk heb, en de wet aan mijn kant. Zo ja, dan hebben zij een groot probleem omdat hun algemeen voorwaarden in strijd zijn met de wet en ze daardoor een boete van 450.000 euro riskeren

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:58

Een email sturen dat ze snel het geld terug geven en als ze dat niet doen dat je naar de politie gaat en er een advocaat bij haalt. kennissen van mij zijn ook opgelicht. Het ging over een ds (zo'n oud spelcomputer) Nou toen kregen ze wel heeeeeeel snel hun ds hoor :D

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:11

Wat heeft dit trouwens te maken met die rijschool?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 19:27

ssssuus schreef:
Wat heeft dit trouwens te maken met die rijschool?

Die rijschool en de website opereren vanuit hetzelfde kvk nummer.