Houtskeletbouw ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Houtskeletbouw ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 00:44

Hallo!

Mijn vriend en ik hebben samen ons eerste huisje gekocht, maar we willen nog een op- & aanbouw erbij.
Houtskeletbouw spreekt ons erg aan vanwege het ecologische en dat het in beperkte tijd gebouwd kan worden.

Iemand ervaringen hiermee, of eventueel met bouwfirma's (die ook in België actief zijn?), wij willen enkel de ruwbouw laten zetten. Afwerking doen we (mijn vriend ;) ) zelf...

Anoniem

Re: Houtskeletbouw ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:46

Ja, ervaring mee. Onze uitbouw is houtskelet. Bevalt prima. Ik woon niet in België, dus qua aannemers heb je niks aan mij.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 00:56

Hebben jullie last (gehad) van de akoestiek? Daar hoor ik namelijk wel eens minpunten over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 01:34

Hmm, nee, geloof van niet. Waar zouden we last van moeten hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 01:36

Wij hebben destijds voor massieve houtbouw gekozen ipv houtskeletbouw. In Herentals zit er een firma die houtskeletbouw doet, niet ver van de afrit Herentals west. Ik weet niet of IBC en De Backer naast massieve houtbouw de skeletbouw doen. Wij waren wel zeer tevreden over de mensen van De Backer. Beide firma's zitten trouwens in Zandhoven. Als je van Antwerpen komt, is het de afrit Massenhoven en dan richting Zoersel de grote baan volgen. IBC kom je eerst tegen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:29

Ik woon nu nog in Herentals dus da's toevallig ;) Ons huis is wel gelegen in Oost-Vlaanderen.

Massieve houtbouw ga ik eens opzoeken, ben ik volgens mij nog niet tegengekomen, bedankt voor de tips!

En safina, ik dacht dat je een echo hoorde of in ieder geval dat het minder warm klonk als in een massiefbouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:00

Ik heb een uitbouw met een puntdak naar 5 meter hoog. Grote open ruimte dus. Op de vloer liggen tegels. Maar geen last van een echo. Mijn ouders hebben hun hele huis in houtskelet. Ook geen echo. Klinkt niet anders als een ander huis.