Ik moet inbreken in eigen auto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Ik moet inbreken in eigen auto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:13

:') ja, dat klinkt lachwekkend, Maar is niet leuk.

Sinds een maand een Peugeot 107. 5 jaar oud. Geen elektrische vergrendeling dus gewoon sleutels. Drie deurs model.

Nu willen de portieren en de achterklep niet meer open. Het begon met een beetje stroeve sleutel en wordt steeds erger. Als ik mijn eigen auto in wil moet ik duizend keer proberen. wd 40 helpt niet. Ik voel me gewoon een inbreker als ik mijn auto in wil komen. Alle drie de portieren zijn het dus inmiddels. Reserve sleutel hetzelfde verhaal. Dus vermoed dat het met de sloten te maken het heeft. Maar hoe kan dat bij alle drie de portieren? Hij moet dus draaien in het slot en dat doet hij niet.

Iemand ervaring? Ga woensdag naar de dealer. Maar baal flink, zal een leuke kostenpost worden denk ik.

Pluttersput

Re: Ik moet inbreken in eigen auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:14

Mwa, flinke kostenpost of misschien een druppel olie in de sloten. Of zou dat niet gaan? Misschien zit er gewoon iets in het mechaniekje fout en valt het mee :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:15

Je sloten zijn waarschijnlijk gewoon gaar/af, ff vervangen en dan heb je dat probleem niet meer
Sloten set kan btw wel flink kosten mee brengen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:16

Ik zou zeggen, deur niet meer op slot doen. Maar ik snap wel dat dat niet overal kan :o
Zal het verder eigenlijk ook niet weten. Als je de deur open hebt, eens een aantal keer op slot en weer los doen? Misschien dat je er dan achter kan komen hoe het komt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:16

NathalietjeB schreef:
Je sloten zijn waarschijnlijk gewoon gaar/af, ff vervangen en dan heb je dat probleem niet meer

Waar moet ik dan ongeveer aan denken? Is dat normaal voor een auto van vijf jaar oud? :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:17

Oei dat is een duur probleem. Ik heb het zelf gehad met de bestuurderskant van mijn auto (Ford Fiesta). Ik was dacht ik 80 euro kwijt, maar ik heb wel een hele goedkope garage..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:17

Heb je geen bovag garantie meer op je auto omdat je die pas een maand hebt?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:22

gekvanfleur schreef:
NathalietjeB schreef:

Waar moet ik dan ongeveer aan denken? Is dat normaal voor een auto van vijf jaar oud? :)

Kapot slot kan zelfs na een half jaar al, sommige sloten zijn gewoon van slechte tot zeer slechte kwaliteit. (Stelt echt geen drol voor als je ziet hoe dat vast zit, paar staafjes dun ijzer en verder plastic rommel )

Heb t ook met mijn 206 dat de sloten af beginnen te raken, een set sloten op de sloop kost tussen de 50/90 euro.
Nieuw denk ik dat je toch rond de 100,- of meer kwijt ben bij dealer betaal je de hoofdprijs (enkel voor setje sloten dan moeten ze nog vervangen worden)
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 27-07-15 15:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:22

suus_pepper schreef:
Oei dat is een duur probleem. Ik heb het zelf gehad met de bestuurderskant van mijn auto (Ford Fiesta). Ik was dacht ik 80 euro kwijt, maar ik heb wel een hele goedkope garage..

Pff, dat is niet leuk!
Maar even rondreizen dan als de dealer duur is.

Nee, heb hen particulier gekocht. Maar dacht: voor onderhoud misschien maar de garage. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:23

Ik zou hem zo snel mogelijk langs brengen en de sloten allemaal als je ze open hebt open houden. Laatst hetzelfde geintje gehad met 1 deur. Heeft ze een behoorlijke tijd gekost om de deur open te krijgen en de nota was enkele honderden euros.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:24

NathalietjeB: ik begrijp het.

Een setje sloten is dus 2 paar? En dan natuurlijk nog montage..dat is flink balen. -O-

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:25

M_i_R schreef:
Ik zou hem zo snel mogelijk langs brengen en de sloten allemaal als je ze open hebt open houden. Laatst hetzelfde geintje gehad met 1 deur. Heeft ze een behoorlijke tijd gekost om de deur open te krijgen en de nota was enkele honderden euros.

Voor de sloten of omdat ze de portieren niet open kregen? :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:26

gekvanfleur schreef:

Een setje sloten is dus 2 paar? En dan natuurlijk nog montage..dat is flink balen. -O-

Nee voor jou is een setje 3 sloten 1 voor bestuurdersdeur, passagiersdeur en je kofferklep slot

Sloten vervangen kun je eventueel ook zelf doen, door je binnenbekleding van je deur los te halen (vaak gewoon klik systeem) dan kun je er zo van binnen bij
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 27-07-15 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:28

gekvanfleur schreef:
M_i_R schreef:

Het hele geintje samen, en dan ging het dus maar om 1 slot.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:29

gekvanfleur schreef:
M_i_R schreef:

Het hele geintje samen, en dan ging het dus maar op 1 slot.

Ik zal dus van te voren maar een prijs afspreken, want voor 1 slot vind ik dat echt teveel geld. :7

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:29

NathalietjeB schreef:
gekvanfleur schreef:

Nee voor jou is een setje 3 sloten 1 voor bestuurdersdeur, passagiersdeur en je kofferklep slot

Sloten vervangen kun je eventueel ook zelf doen, door je binnenbekleding van je deur los te halen dan kun je er zo van binnen bij

Bedankt voor je reactie. Ik ga eens bellen met de sloop in de buurt. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:31

Ik heb ook zoiets gehad alleen konden ze bij mij helemaal niet meer open.
De een na de ander heb ik ze inmiddels in alle deuren vervangen.
Ik zou echter niet zo lang durven wachten.
Je zou maar een ongeluk krijgen en je deuren doen het niet.

Het was wel echt serieus duur helaas....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:32

Wel bij de sloop goed opletten of de rubbertjes van de sloten nog goed zijn, maar sloten setje is wel goedkoper

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:33

Hmm, sloten horen niet na 5 jaar te vergaan, en als ze alledrie kapot gaan op dezelfde manier en bij normaal gebruik ligt een productiefout redelijk voor de hand. (Als het aan het verkeerde gebruik zou liggen dan zou je verwachten dat het portier aan de chauffeurskant sneller gaat, want die wordt veel vaker gebruikt, en verder is er niet zo gek veel wat je fout kunt doen.) Je zou dus zeker kunnen aandringen op korting bij het vervangen van de sloten. Garantie houdt niet op na 2 jaar, van sommige onderdelen kun je beslist verwachten dat ze langer meegaan, en dat lijkt me zeker op te gaan voor zoiets als autosloten.

Ik zou ook even kijken of het een bekend probleem is met dat model auto.

(Wat een redelijk voorstel zou zijn vind ik dan weer moeilijk te bepalen, wellicht dat anderen dat beter in kunnen schatten, en kun je ook even vragen bij een ander autobedrijf hoeveel het kost als je ergens tweedehands sloten zou gebruiken. Dan heb je in elk geval wat houvast.)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:34

Heb je niet een handige vriend, oom, whatever? Is op zich niet een heel ingewikkelde klus en inderdaad sloten halen bij de sloop of eventueel even goed research doen op internet en bestellen.

Als je naar een dealer gaat weet je zeker dat je portemonnee leeg is

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:34

gekvanfleur schreef:
Ik zal dus van te voren maar een prijs afspreken, want voor 1 slot vind ik dat echt teveel geld. :7

Ik hoop voor je dat ze dat willen doen. Ook zij weten dat ze er als ze pech hebben behoorlijk wat tijd aan kwijt zijn. Kan me indenken dat zij dat risico ook niet willen lopen. Maar goed, een groot deel van de kosten is het werk om de deur überhaupt open te krijgen. Als jij de auto met drie open deuren aflevert is het vast een ander verhaal. Afspraak maken bij de garage en drie uur eerder beginnen met sloten los maken vrees ik :')

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:36

hier het zelfde probleem -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:37

wat raar! mijn peugort 206 van bijna 17 jaar od heeft nog steeds geen problemen met sloten, ik dacht dat die allemaal zo'n goede qualiteit hadden

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 15:39

Ohh maar eenmaal in de auto is deuren openen een makkie hoor. Dan kun je ze alledrie zo openen. Ik kan ze dus zelf thuis al even openmaken voor ze. Ben ik zelf een uur bezig, maar als dat geld scheelt.
Hier in de buurt zit een grote sloop maar die geeft aan alleen slotensetjes voor 4 deurs te hebben. Maakt dat nog uit?

Ken misschien wel iemand die er iets mee kan anders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:40

ik vind 5 jaar ook wel erg kort hoor (bij mij is het na 15 jaar gebeurd, maar dat is een bmw).
Anderzijds is garantie op bewegende delen juist vaak weer korter.
Proberen om korting af te dingen kun je natuurlijk altijd.