Bang dat er iets gebeurt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Bang dat er iets gebeurt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 12:58

Hallo Beste Bokkers!

Ong. 2 jaar geleden was ik met de honden aan het wandelen. Toen stapte er 2 getinte mannen uit de auto. Ze rende achter mij aan. Ik ben met de honden toen een steegje in gerent. Toen ik weer op de stoep liep kwamen ze naast mij rijden met de auto. Ze zijn toen doorgereden. Ik ben zo snel mogelijk naar huis gerent. Daar verhaal gedaan. Mijn ouders wouden me niet echt geloven. Mijn moeder had toch maar de politie gebelt omdat ik heel van streek was hier over. Politie aan de lijn gehad en die stelde mij gerust. Paar dagen later niet buiten meer geweest tot dat de politie opnieuw belde. De mannen waren opgepakt. Ze bleken dus meerdere (jonge) meisjes achterna gezeten te hebben en zelfs verkracht.... ook al vaker een melding over hen geweest.

Nu als ik van stal naar huis fiets kom ik altijd een man tegen die helemaal ingepakt op zijn scooter zit. Alleen zijn handen zijn onbedenkt. Hij heeft een getinte huid en zwaait altijd naar mij. Ik heb hem nu 4 x gezien en alle keren was mijn moeder erbij. Ze moet nu weer werken en ik ga dus gewoon naar de pony maar ik ben bang om hem tegen te komen en dat hij dus wel iets doet....

Mijn nicht is polite agent en die heb ik al een bericht gestuurd maar ze reageert niet, dus dat wacht ik nog even af.

Ik ben al bij een psycholoog onder behandeling.
Ik hoop dat iemand tips heeft voor mij...
Groetjes.

Froukje
Forever young

Re: Bang dat er iets gebeurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:02

Vervelend :(:)

Heb je al eens gedacht aan een zelfverdedigings cursus? Dat maakt je een stuk zekerder omdat je dan leert hoe je hier mee om kunt gaan.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:03

Wat vervelend, en vooral erg!

Is er niet een vriendin die mee wil? Dan voel je je in ieder geval wat fijner ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 13:06

Ik weet niet wat het in houd zo een cursus, maar als het met stoten en vallen is dan mag ik dat niet. Ik heb rugproblemen en mag niet echt klappen op mijn rug krijgen. Even goed bedankt! :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:07

Cas123 schreef:
Ik weet niet wat het in houd zo een cursus, maar als het met stoten en vallen is dan mag ik dat niet. Ik heb rugproblemen en mag niet echt klappen op mijn rug krijgen. Even goed bedankt! :)

Nee hoor, dat is niet met stoten en vallen.
Er zit wel een onderdeel in dat je de leraar moet slaan tegen van die kussens, maar dat kun je prima overslaan in overleg :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 13:07

Paarddopette schreef:
Wat vervelend, en vooral erg!

Is er niet een vriendin die mee wil? Dan voel je je in ieder geval wat fijner ;)

Ik woon zelf in de stad en ik kom hem altijd tegen bij ee weg waar ik langs moet wil ik bij mijn pony komen. En mijn vriendin is een week op vakantie... jammer genoeg :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 13:08

Froukje schreef:
Cas123 schreef:

Nee hoor, dat is niet met stoten en vallen.
Er zit wel een onderdeel in dat je de leraar moet slaan tegen van die kussens, maar dat kun je prima overslaan in overleg :j

Dankjewel! Dan zal ik eens kijken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:11

Even relativeren:
Als deze man kwaad in de zin zou hebben, dan zou hij zich niet zo vaak hebben laten zien, al helemaal niet met je moeder erbij, en dan zou hij ook echt niet de aandacht trekken door naar je te zwaaien.

Ik snap dat door jouw ervaring je argwanend naar mensen kunt kijken, maar in dit geval is het echt heel onlogisch als deze man je wat zou willen doen. Iedereen weet nu immers hoe hij eruit ziet, het nummerplaatje van zijn brommer is misschien al wel genoteerd etc etc.

Ik groet ook altijd mensen die ik regelmatig tegenkom, ook al ken ik ze niet...
Het lijkt mij héél veel waarschijnlijker dat deze man gewoon aardig is en doet.

Lay_D

Ik reed vroeger dagelijks met de scooter 10 km naar mijn paard, het was buitenaf en ik moest een stuk langs het bos. Ik nam daardoor altijd een fles Deo mee uit voorzorg, mocht iemand mij kwaad willen doen dan had ik met de deo diegene in de ogen kunnen spuiten zodat ik dan de kans zou krijgen om weg te komen.

Misschien geeft het jou een veiliger idee om ook een bus deo bij je te hebben.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 27-07-15 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Leg het voor aan je psycholoog.
Meestal kan dat ook al via mailcontact, als je onder behandeling bent.
Dit zijn hele "gewone "angsten, waar iedereen wel eens last van heeft, maar als je al onder behandeling bent zou ik dit stukje "angst zeker meenemen.
Een verkeerd advies of ervaring kan zo een angst enorm laten groeien en dan ben je verder van huis.
Jou Psycholoog kent jou en samen kunnen jullie dan een plan opstellen, zodat je deze angst kwijt raakt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 13:41

Dank jullie wel. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 13:42

Lay_D schreef:
Ik reed vroeger dagelijks met de scooter 10 km naar mijn paard, het was buitenaf en ik moest een stuk langs het bos. Ik nam daardoor altijd een fles Deo mee uit voorzorg, mocht iemand mij kwaad willen doen dan had ik met de deo diegene in de ogen kunnen spuiten zodat ik dan de kans zou krijgen om weg te komen.

Misschien geeft het jou een veiliger idee om ook een bus deo bij je te hebben.

Dankjewel!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 20:47

Hallo lieve bokkers!

Van mijn nicht heb ik inmiddels een bericht gekregen. Ik heb het nr van de politie gekregen zodat ik direct word doorgeschakelt met de politie ipv het 112 nr.

Morgen gaat mijn vader een week op vakantie en doe ik 1 x p.d. de hond. (De buren doen nog 2-3x )
maar dan moet ik ook langs die weg. Nou ik sta werkelijl doodsangsten uit op het moment. Ben heel onrustig..... ik durf gewoon niet de fiets op. Mijn psygoloog kan ik nu niet meer bereiken. Hebben jullie nog tips?????? Mijn moeder is de hele week werken tot 18:00. Dus zij kan niet mee. Heb het gevoel dat ik mezelf gek maak! Dus hebben jullie nog tips??

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:50

Is de hond een beetje waaks? Vaak beschermt die zijn baasje wel als er wat gebeurd, dat ruiken ze :j Dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn.
Kun je niet 's avonds naar stal samen met je moeder?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 20:52

Froukje schreef:
Is de hond een beetje waaks? Vaak beschermt die zijn baasje wel als er wat gebeurd, dat ruiken ze :j Dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

Hond is niet waaks... en het probleem ligt hem bij het fietsen. Ik moet 10-15 min fietsen om thuis of bij de pony te zijn. Voor thuis moet ik na die weg links en voor de pony rechtdoor.... :)
ohh ps: mijn ouders zijn gescheiden dus mss is het dan wat duidelijker. Mijn moeder woont in de stad en mijn vader in de wijk. :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:54

Cas123 schreef:
Froukje schreef:

Hond is niet waaks... en het probleem ligt hem bij het fietsen. Ik moet 10-15 min fietsen om thuis of bij de pony te zijn. Voor thuis moet ik na die weg links en voor de pony rechtdoor.... :)

Een muts op zodat mensen niet zien dat je een meisje bent.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:55

Wat naar dat je er zo last van hebt.
Wat mij hielp als ik een klein stukje in het donker door het dorp moest fietsen (wat ik zelfs al om 18 uur 's avonds, als het net donker was, heel spannend vond) was iemand bellen om even mee bij te kletsen. Zo was ik niet alleen en focuste ik me niet op wat er allemaal voor enge dingen om mij heen konden gebeuren. Misschien kun je onderweg een vriendin bellen om bij te kletsen, of je oma? Gewoon zodat je de eerste stap gezet hebt. Als je eenmaal weer alleen gegaan bent, zal het makkelijker gaan. Heel veel succes!

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:56

Cas123 schreef:
Hallo lieve bokkers!

Van mijn nicht heb ik inmiddels een bericht gekregen. Ik heb het nr van de politie gekregen zodat ik direct word doorgeschakelt met de politie ipv het 112 nr.

Morgen gaat mijn vader een week op vakantie en doe ik 1 x p.d. de hond. (De buren doen nog 2-3x )
maar dan moet ik ook langs die weg. Nou ik sta werkelijl doodsangsten uit op het moment. Ben heel onrustig..... ik durf gewoon niet de fiets op. Mijn psygoloog kan ik nu niet meer bereiken. Hebben jullie nog tips?????? Mijn moeder is de hele week werken tot 18:00. Dus zij kan niet mee. Heb het gevoel dat ik mezelf gek maak! Dus hebben jullie nog tips??

Kan je niet een andere route nemen?

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:58

Het kan ook zijn dat een man is die op kind/partner wacht, die daar ook rijd (Als het een manege is dan) die vriendelijk wil zijn. Ik heb ook een keer een wat oudere man gezien die heel vriendelijk lacht en zwaait als ik van school terug kom, die ik echt niet ken. Puur vriendelijkheid. (Is een hele stille weg, en is echt een flinke vent, als die echt eng was, had ik het wel gemerkt :') ) Misschien ben je nu angstig voor zulke mannen, door die enge ervaring. (wat ik heel goed snap)
Is er trouwens geen andere weg naar de pony?
Laatst bijgewerkt door Juliette61 op 30-07-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 20:59

Eem andere route kan maar ben bang dat hij ook ergens anders rijd/komt. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:00

Ik had een zakmes in mijn zak gedaan. :)
En een wijde jas aan en je neutraal kleden, zodat je er niet uit ziet als een meisje.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 30-07-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:00

Cas123 schreef:
Eem andere route kan maar ben bang dat hij ook ergens anders rijd/komt. :)

Dat kan. Je zou het kunnen proberen, zeker als je weet wanneer hij er staat. En als hij er staat weet je dat je moet uitkijken, en kan je hem snel via de andere route smeren :j
@MarlindeRooz, degene die daar eerder mee gewond raakt is de onervaren persoon. Als TS training (Zelfverdediging ofzo) had zou het wel een optie zijn

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 21:02

Juliette61 schreef:
Het kan ook zijn dat een man is die op kind/partner wacht, die daar ook rijd (Als het een manege is dan) die vriendelijk wil zijn. Ik heb ook een keer een wat oudere man gezien die heel vriendelijk lacht en zwaait als ik van school terug kom, die ik echt niet ken. Puur vriendelijkheid. (Is een hele stille weg, en is echt een flinke vent, als die echt eng was, had ik het wel gemerkt :') ) Misschien ben je nu angstig voor zulke mannen, door die enge ervaring. (wat ik heel goed snap)

Nee deze man heeft de dezelfde huidskleur als de 2 mannen. Hij is ook helemaal ingepakt: winterjas, lange broek, helm van de scooter.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 21:03

Netraal kleden kan. Maar wijde jas heb ik niet.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:04

Cas123 schreef:
Juliette61 schreef:

Nee deze man heeft de dezelfde huidskleur als de 2 mannen. Hij is ook helemaal ingepakt: winterjas, lange broek, helm van de scooter.

Herken je hem als een van de mannen? Heeft hij ongeveer het zelfde uiterlijk, of denk je dat het een van de mannen is?