na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:49

Misschien is het voor andere best normaal, maar ik heb net twee paar schoenen gekocht voor 75,- :') dit terwijl ik ze eigenlijk niet super erg nodig had en ik het geld eigenlijk beter kan gebruiken. Ik heb dit nooit echt eerder gehad omdat ik normaliter geen dingen koop die ik niet nodig heb. Ergens hoop ik stiekem dat een van de twee paar niet past ik heb met mezelf afgesproken dat ik m dan niet mag ruilen, haha.

Eske_B

Re: na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:51

Van sommige Schleich paardjes die ik per se wilde hebben, best flinke prijs heb betaald en ze niet meer voor die prijs kwijt kan :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:51

nadat ik bij de jumper een kleine katten tunnel kocht voor 12,- en 1 week later bij de action een veel grotere zag liggen voor 1,45 ongeveer.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:52

Ik heb laatst een broek gekocht bij g star voor €50. Was voor de helft dus opeens denk je dan dat vijftig euro een koopje is, maar achteraf vond ik het toch erg veel geld. Was ook geen spijkerbroek maar een zomerbroek met fancy printje.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:53

Ook schoenen! Had Adidas schoenen gekocht van 90,- terwijl het geld ergens anders voor bedoelt was :o gelukkig kon m'n moeder er om lachen.

( niet het hele bedrag was ergens anders voor bedoelt hoor! )

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:56

Ook schoenen hiero. 60 euro, aan schoenen die ik niet aan kan ivm mn blessure. echt een ramp. ze zijn zo mooi. Maar ik voelde me zo schuldig. aangezien het van mn spaargeld was. wat een ramp.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:57

roosjenat schreef:
nadat ik bij de jumper een kleine katten tunnel kocht voor 12,- en 1 week later bij de action een veel grotere zag liggen voor 1,45 ongeveer.

Dat is ook wel heel frustrerend

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:59

Anouk_E schreef:
Ook schoenen hiero. 60 euro, aan schoenen die ik niet aan kan ivm mn blessure. echt een ramp. ze zijn zo mooi. Maar ik voelde me zo schuldig. aangezien het van mn spaargeld was. wat een ramp.

kon je ze niet terug brengen als je er ook niet op kon lopen? :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:04

Een camera, die op batterijen bleek te werken. -O- Wilde heel graag een camera, dus eentje aangeschaft voor een aardig prijsje, bleek dit echt een prul te zijn.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:07

Nayomie schreef:
Een camera, die op batterijen bleek te werken. -O- Wilde heel graag een camera, dus eentje aangeschaft voor een aardig prijsje, bleek dit echt een prul te zijn.

Maar heb je er spijt van of voelde je écht schuldig? :)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:08

Als je twee paar nette schoenen van leer bijvoorbeeld (dus geen lif-laf-slippertjes) kan kopen voor 75 euro per 2 paar dan vind ik dat je daar niet schuldig voor hoeft te voelen. dan heb je echt een nette prijs betaald. en hoewel je ze niet echt nodig hebt, je kan ze toch dragen en afwisselen waardoor je andere schoenen ook weer langer mee gaan. en hoef je voor je volgende paar wat je nodig hebt geen 100,- uit te geven

Die kattentunnel daar zou ik zelf ook gigantisch van balen, ik had denk ik gelijk die grotere van 1,45 er ook bij gekocht denk ik (dat is zoooo goedkoop dat kan je niet laten liggen, maar je moet maar zo rekenen die van van 12,- euro gaat natuurlijk veeeeeel langer mee. :=

Ik heb voor op vakantie van Gsus ook twee! van die zomerbroeken met een fancy printje gekocht. Ze waren van 70,- en nu 35,- euro per stuk (terwijl je dat soort broeken op de markt voor 15,- :+ koopt.) Ik vond de printjes wel heel mooi, maar achteraf dacht ik ook had ik er nu echt wel 2 nodig?

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:09

moonsparkle schreef:
Anouk_E schreef:

kon je ze niet terug brengen als je er ook niet op kon lopen? :o

Ik was in Scheveningen, filialen hier in de buurt hebben ze niet en ik kon ze niet laten staan...
helaas ook niet meer helemaal terug rijden :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:13

SindyKaya schreef:
Nayomie schreef:

Maar heb je er spijt van of voelde je écht schuldig? :)

Beiden want het was een verjaardagscadeautje die ik samen met mijn moeder had uitgezocht -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 23:18

Ai ik heb ze via internet besteld dus bij twijfel of als een paar niet lekker zit kan ik t wel terug sturen :') maar ze lijken allebei zo leuk! Overigens geen leer, maar casual sportschoenen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan ze dus wel zowel naar het werk als daar buiten aan.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:19

Ik voel me eigenlijk schuldig over bijna alles dat ik koop. Zeker aan kleding. Ik heb in principe kleding genoeg en als je stil staat bij hoe het geproduceerd wordt, is het zo onrechtvaardig. En dan voel ik me echt schuldig.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:22

Waar ik me echt schuldig over heb gevoeld was het kopen van een zak voer (15kg) voor de hond die voor 40% was afgeprijsd, ik heb mij nooit afgevraagd waarom, wat bleek, hij was nog maar 2 dagen houdbaar, hond is 2 dagen goed ziek geweest :(

En ten tweede.... Moet het een aankoop zijn??
Ik voelde mij zo banketstaaf toen mijn tante allerlei spullen van haar net overleden paard (11 jaar) kwam brengen. Inclusief dressuurzadel van net 2 maanden oud.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:23

Achteraf over een huis. Altijd fijn gewoond maar toen ik wilde gaan samenwonen bleek t veel minder waard te zijn geworden helaas.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:27

Altijd als ik naar de Action ben geweest. ik koop er huishoudmiddelen veel goedkoper dan in de winkel, dat is ok... ik maak een briefje... tot dan gaat het goed... maar dan door die paden komen zonder die kar vol te laden...pfffft, altijd weer enorm moeilijk. Nu ben ik degene die klust in huis etc. en voor hobbyspulletjes voor de houtbewerking koop ik daar ook dingetjes...maar ja... toch weer balen als het aan de kassa weer 94 euro is net als afgelopen zaterdag ( laat staan de reacties van mijn man altijd pffft).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:29

Ik moest een tijdje terug hard sparen voor "onze" (van vriendlief & mij) vakantie, ben student en had dat jaar vooral het geld laten rollen, en niet echt bepaald mijn kant op... :+

Ik heb dit jaar besloten te stoppen met mijn huidige opleiding en een andere opleiding te starten, ging daardoor fulltime werken en mijn vriend dacht; "hehe, kan ze EINDELIJK eens flink gaan sparen"..

Ik had op dat moment de Eskadron dekken ondekt, heb al mijn QHP pads verkocht en inmiddels hangen er 4 prachtige Eskadron's in de kast (voor de niet-kenner: 2dehands kosten ze nog tussen de 60/120 euro, afhankelijk van de staat).

Ikzelf was super blij met mijn mooie dekjes, mijn vriend was absoluut NOT amused, en daarna voelde ik me erg schuldig. :(:)

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:32

Heb daarstraks een 22ft leadrope gekocht terwijl het geld eigenlijk bedoeld was voor een nieuwe laptop :o

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:34

Als ik weer eens boeken heb gekocht. Heb de afgelopen 2 maanden een flinke stapel gekocht en nou vd week weer 1, maar heb het echt echt nodig. O:) O:)

En uiteindelijk lees ik het vanzelf wel eens een keer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:37

Wanneer ik boeken koop. :+
Op het moment dat ik ze koop ben ik zeer enthousiast en wanneer ik ze lees ook, maar ik lees een boek in vijf uur uit, dus daarna denk ik: "Waren die vijf uurtjes leesplezier de vijftien euro waard?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:38

Als ik weer eens chocola gekocht heb. Maar oh wat is het toch lekker en ik doe het iedere keer weer.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:40

Loopschoenen van €120 terwijl ik sinds april niet meer gelopen heb :=

Ik ben wel aan het plannen om terug te beginnen van zodra ik weer tijd heb :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 23:41

Snollygoster schreef:
Loopschoenen van €120 terwijl ik sinds april niet meer gelopen heb :=

Ik ben wel aan het plannen om terug te beginnen van zodra ik weer tijd heb :o

Daar heb je in ieder geval wel goede schoenen voor nodig :D