Wij gaan ieder jaar op familie weekend naar Centerparcs. Ik boek dit al jaren voor mijn opa. Het word dus op mijn naam geboekt en opa betaald. Het betreft dit jaar 3 huisjes.
Nu gaan wij pas in oktober. Echter is mijn opa momenteel in een slechte gezondheid. De afspraak is dat wij altijd gaan, maar mocht hij een week van te voren overleiden hebben we daar geen behoefte aan. Nu is het pas augustus maar omdat hij momenteel zo sukkelt wilde ik dit wel weten.
Ik heb mijn verzekering gebeld. Gezien het op mijn naam staat. Ik ben via de rabobank (interpolis )verzekererd. Zowel reis als annulering. Maar nu zeggen zij echter dat ik maar 1/20 terug krijg (wij gaan namelijk met 20 man)
Is dit wel fair. Ik boek toch op mijn naam en dan is het toch niet aan hen om te zeggen dat ik maar 1 deeltje terug krijg ipv het gehele bedrag (we spreken hier over 2000 euro) Dus dat ik maar 100 euro terug krijg.
Nu hebben we niet eerder hier over na gedacht en al in januari geboekt.
Kun je daarvoor niet beter even contact opnemen met Centerparcs zelf? Ik neem aan dat zij zelf ook annuleringsvoorwaarden hebben. Meestal ontvang je op basis daarvan als je een X aantal dagen van te voren cancelt een X percentage van je vooruitbetaling terug.
Goof
Geplaatst: 26-07-15 20:20
Je krijgt alleen jouw eigen deel terug. Op zich klinkt dat wel logisch, zij gaan niet het deel van de anderen uitkeren aan jou natuurlijk.
ingvdh
Geplaatst: 26-07-15 20:21
De annuleringsverzekering is alleen voor jou, niet voor de rest van het gezelschap vermoed ik, die moeten hun eigen verzekering aanspreken.
Als het goed is kun je via de recron ook een groepsverzekering krijgen. Maar ben bang dat het daar nu al te laat voor is. Daarvoor zal je even naar de site van recron moeten gaan.
x_spekkie_x
Geplaatst: 27-07-15 06:54
Wat je verzekering zegt klopt. Jij hebt jezelf persoonlijk verzekerd voor annulering. Op het moment dat je met een groep weg gaat, krijg je bij annulering alleen je eigen deel terug. Betaal je 2000 euro voor 20 personen, dan betaalt iedereen 100 euro en krijg jij dus 100 terug van de verzekering. Dat één iemand het gehele bedrag betaalt is niet van toepassing, want de reis kost 1/20e deel per persoon. Alle andere personen moeten het bedrag dan ook verhalen op hun eigen annuleringsverzekering (als mensen die hebben). In jouw geval is het zuur, want jouw opa heeft alles al betaald en ik weet niet in hoeverre de rest van de familie 100 euro per persoon aan jouw opa wil geven als jullie niet gaan (ongeacht of ze wel of niet verzekerd zijn). Dat is de netste oplossing.
Je kunt dit voorkomen door bij het boeken van een groepsaccommodatie een groepsannuleringsverzekering af te sluiten. Dit kan tot 7 dagen na het boeken van de accommodatie (en is denk ik voor jullie helaas te laat). Met onze familie (25 man) gaan we ook een weekendje weg. Een groepsannuleringsverzekering hebben wij afgesloten (voor gevallen die jij bespreekt, overlijden van een van de groepsleden of aanverwanten daarvan), maar vond ik wel prijzig. De premie van de annuleringsverzekering bedraagt 5,5% van de kale huursom van de accommodatie, plus € 3,50 poliskosten en 21% assurantiebelasting. In geval van een huis van 2000 euro dus 136 euro aan premie. De verzekering is ondergebracht bij de “Europeesche” Verzekeringen. RECRON Service verzorgt de administratie van de verzekering. (Misschien handig om te weten voor een volgende keer)
Daarnaast hebben we na het boeken iedereen gevraagd om meteen hun eigen deel over te maken (in ons geval betaalt iedereen voor zich, is het geen kado van iemand). Als er dan iemand onverhoopt niet kan gaan is het aan de coulance van de rest van de familie om daar iets mee te doen (als die persoon geen annuleringsverzekering heeft of daar geen aanspraak op kan maken), in plaats van andersom: dat men gewoon niet betaalt. Lekker makkelijk, dan ligt het risico altijd bij de boeker, die zou niemand dan willen zijn.
Kortom, in jouw geval heeft jouw verzekering gelijk, als je annuleert krijg jij 100 euro terug en moet je bij de rest van de familie om geld gaan vragen of het verlies van je opa voor lief nemen.
Wij gaan ieder jaar met de familie naar Hof van Saksen (Landal en ook drie huisjes). Dit jaar hebben mijn ouders een week voor vertrek een ernstig auto ongeluk gehad. We gingen er vanuit dat we ons geld (€ 1250,-) kwijt waren, maar belden toch Landal op, je weet maar nooit of we het een half jaar konden verplaatsen ofzo. Ze waren echt super makkelijk! Ze wensten ons veel sterkte en kregen het volledige bedrag terug. Zo netjes!
Hmm dat maakt het wel anders ja. Eigenlijk wel apart dat het niet zo kan. Ik bedoel voor een iemand hoef ik niet te annuleren. Ik ga morgen centerparcs eens bellen over hoe of wat..