vreemde "kopers"van ons huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

vreemde "kopers"van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 12:38

weet niet of het goed staat maar wilde toch ff iets delen ook voor misschien de ervaring te delen.

gisteren yes eindelijk kijkers voor ons huis dat al 2 jaar te koop staat, volgens de makelaar een buitenlandse klant.

Helaas kon de makelaar erzelf niet bij zijn, lijkt vreemd maar makelaar heeft een fokstal en moest naar de ck in schaijk met 11 paarden en vervangster was al op vakantie.
Vanwege de haast die de klant had omdat hij maandag terug naar huis moest voor zijn werk heeft de makelaar gevraagd of we zelf rondleiding wilde doen.

Heel spannend maar ook wel handig want je weet precies wat de kijker ervaart. Na 2 dagen poetsen een prima plaatje van ons huis gemaakt, het is dan ook echt een heel aantrekkelijk huis.
Einde middag eindelijk komt daar de kijkers, 2 mannen, ene man is een vriend van de potentieële koper.

Oke niks mis mee, eerst maar naar binnen, meteen ooh een aahh precies wat jij mooi vind, zegt vriend steeds, dus ik denk zo dat gaat voorvarend.

Maar toen kwam er een ommekeer in mijn beetje euforisch gevoel want na 10 minuten, ze hadden alleen keuken en kamer gezien, kwam de vraag "hoe snel wil jij je huis uit en hoe snel MOET jij geld hebben.

Oke , nu moet ik oppassen was mijn eerste insteek, uiteraard met stalen gezicht heb ik vermeld dat we wel graag snel willen verkopen en ook snel het willen afhandelen, ook al is de haast niet zo groot.

Ik wilde wel eens weten wat ze in gedachten hadden, en jawel hoor er kwamen zomaar ineens "prachtige"voorstellen op tafel.

- er werd me spntaan verteld dat kijker, 10 miljoen rijk was maar dit in groene energie projecten heeft gestopt dus dat dit geld niet gebruikt kon worden.
- wel had kijker in een luxe vakantiepark 2 hectare bouwgrond liggen twv 2 miljoen, dit wilde hij graag als betaalmiddel gebruiken voor ons huis ( :( :(
- of evtentueel aandelen twv ons huis in zijn groene energie projecten.
vraagprijs was ook geen probleem en hij wilde zelfs alles wat binnen stond mee overnemen omdat hij anders alles nieuw moest kopen.

ehh, was heel veel informatie in een heel korte tijd en als eerste dacht ik mooi niet dat gaan we dus niet doen.
helaas was voor mij de goede bui al meteen over en had ik liever ze al meteen me huis uitgeschopt maar ja ze waren zelf nog zo enthousiast dat ik ze uiteindelijk nog boven en alle schuren en buitenterrein heb laten zien , en alles ....................... je raad het nooit was precies zoals ze zelf ook gedaan zouden hebben.

gelukkig kwam me man toen thuis en vroeg recht op de raap af, waarom komen jullie terug naar nl, antwoord was omdat onze kinderen geen studiemogelijkheden hebben waar we nu wonen, toen me man vroeg of ze definitief terug kwamen, was nee want ik kan zelf niet tegen slecht weer dus ik blijf pendelen tussen de 2 landen.

raar als ik toch erg graag in een land woon dan zou ik toch in dat land zelf verhuizen om daar me kids te laten studeren , is een goed ontwikkeld europees land ben er zelf vaak genoeg op vakantie geweest.

Na die vragen waren ze ook snel klaar, geen tijd voor koffie, wel een mededeling gekregen dat ze komende week hun voorstellen via mail toe laten komen.

nou ik ben benieuwd wie dit zelf ook eens meegemaakt heeft, baal er wel van, dat ik 2 dagen van de vakantie opgeofferd heb om alles in orde te maken.

En voordat er iemand ongerust owrdt, wij zijn gelukkig erg behoedzaam en ook zakelijk goed onderlegd dat we niet ons laten oplichten maar ben wel een beetje ontdaan dat het toch wel erg dichtbij komt zo in je eigen huis.

let wel misschien komen ze wel met een mooi voorstel al lijkt me dat heel erg onwaarschijnlijk.

wilde het even kwijt misschien als waarschuwing voor ander huisverkopers of om ook van andere hun ervaring te horen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:13

Wat een raar verhaal zeg. En ik zou zelf nooit akkoord zijn gegaan met een bezichtiging zonder makelaar, daar betaal je immers voor.
En alleen verkopen onder normale voorwaarden en zeker geen rare beleggingsobjecten als onderpand of betaalmiddel accepteren maar zover waren jullie gelukkig al.
Ik vond het een raar verhaal en zou er zeker niet mee doorgaan. Tenzij ze gewoon met een normaal goed voorstel komen natuurlijk.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:18

Suzanne F. schreef:
Wat een raar verhaal zeg. En ik zou zelf nooit akkoord zijn gegaan met een bezichtiging zonder makelaar, daar betaal je immers voor.
En alleen verkopen onder normale voorwaarden en zeker geen rare beleggingsobjecten als onderpand of betaalmiddel accepteren maar zover waren jullie gelukkig al.
Ik vond het een raar verhaal en zou er zeker niet mee doorgaan. Tenzij ze gewoon met een normaal goed voorstel komen natuurlijk.

zonder makelaars was ook niet mijn voorkeur maar zoals gezegd makelaar kon ech tniet en had geen vervanging en kijkers gaan maandag weer naar eigen land.

makelaar weet van mij ook wel dat ik dit in principe prima zelf ook kan maar idd hoort niet zo maar nood breekt wet.

eigenlijk ben ik toch best blij dat ik dit nu zelf gehoord heb anders via de makelaar zou je bijna geloven dat het verkeerd begrepen is door de makelaar ;)

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:20

hele morgen gegoogled en levert niet zoveel op , wel een paar dingen die idd kloppen zoals ze verteld zijn maar juist over zijn eigen projecten is zo weinig te vinden dus denk dat me gevoel aardig klopt :( :j

Ineke2

Re: vreemde "kopers"van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:10

Hmm vreemd verhaal... Maar als ze "gewoon" met geld over de brug komen dan kun je de koop wel door laten gaan. Dit betwijfel ik echter gezien het verhaal.

Maar ik hoop voor jullie dat het huis snel verkocht is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:11

Best een beetje freaky. Begrijp ik nou goed dat hij een vakantiepark wilde ruilen voor jouw huis?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:15

lieveli schreef:
Best een beetje freaky. Begrijp ik nou goed dat hij een vakantiepark wilde ruilen voor jouw huis?

nou dat net niet, maar wel 2 hectare bouwgrond aan de kust in een vakantiepark twv 2 miljoen euro, ons huis kost 950.000 euro dus lijkt een goede deal . tja als je erin trapt natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:16

Als het te mooi om waar te zijn lijkt, is dat vaak ook het geval.

Zou daar mooi niet intrappen :n

Wat zei jullie makelaar?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:17

Ineke2 schreef:
Hmm vreemd verhaal... Maar als ze "gewoon" met geld over de brug komen dan kun je de koop wel door laten gaan. Dit betwijfel ik echter gezien het verhaal.

Maar ik hoop voor jullie dat het huis snel verkocht is.

tuurlijk als ze met de volle vraagprijs komen mogen ze alles behalve peroonlijke dingen van me houden zoveel zijn me meubels niet waard ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:18

Ik ben heel benieuwd wat de makelaar hiervan zegt....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:20

Tsja vreemd verhaal, je kunt er twee kanten mee op. zolang ze echt geld hebben dat netjes gestort wordt op de tegenrekening van de notaris is er niks aan de hand als je het niet erg vindt je huis te verkopen aan vreemde snuiters.

Of het hele verhaal klopt niet, je neemt de "kansen" aan die zij "aanbieden" je bent je huis kwijt en hebt lege handen. Of ze kijken eens goed rond om later terug te komen om de boel leeg te halen.

Ik zou zowiezo de makelaar die hele verhaal voorschotelen. Hij mag ook wat onderzoek doen naar de betrouwbaarheid van deze klant.

Ik meen me vaag te herrineren dat er ergens op bokt een zelfde verhaal heeft gestaan lang geleden,

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:22

vuurneon schreef:
Als het te mooi om waar te zijn lijkt, is dat vaak ook het geval.

Zou daar mooi niet intrappen :n

Wat zei jullie makelaar?

makelaar he bik meteen gisteren daarna gebeld en had wel een goede opmerking.

non a tju ( hij is een beetje echt brabants) waarom maak ik dat nou niet mee, had ik wel ff aan willen horen, dan kan ik me er ook verder in kunnen verdiepen.
maar tuurlijk hij was meteen duidelijk dit klopt niet

hij gaat maandag meteen contact opnemen en aanhoren wat hij wil.

overigens heb ik net mail gehad, dat hij echt ons huis wil gelukkig nu wat genuanceerder en was er her en der wel wat kritische puntjes op het huis, dit in tegen stelling tot gisteren dat alles super naar de zin was. klonk een stuk aannemelijker, was ook verder een duidelijke en nette mail. hij gaat volgende week een definitief plan toemailen met een paar voorstellen, ben benieuwd.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:24

Ik wil je niet nodeloos ongerust maken.Maar dit lijken wel leden van buitenlandse dievenbendes die op die manier woningen en inboedel checken.

Murthul

Re: vreemde "kopers"van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:25

LZP >> HTT

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:25

uiteraard was de makelaar er niet blij mee dit he bik net vergeten te schrijven hij ging verder in onderzoek .

weet iemand iets van dat ander topic nog zoals net genoemd?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:26

Ik ben heel benieuwd. Ik zou heel voorzichtig zijn als ik jou was.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:27

VickyS schreef:
Ik wil je niet nodeloos ongerust maken.Maar dit lijken wel leden van buitenlandse dievenbendes die op die manier woningen en inboedel checken.

nee ben ik niet zo bang voor , heb goed alarm en 2 hele lieve waakhonden. :9

dat gevoel had ik niet zelf maar ja kan me ook vergissen.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 25-07-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:28

VickyS schreef:
Dit was ook mijn eerste gedachte. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:28

Ik ben al aan het zoeken. Was ook een vreemd verhaal met een persoon uit een van de olielanden. Erg rijk maar "toevallig" geen cash direct beschikbaar wilde het snel hebben enz. Met een gebrekking nl sprekende vriend erbij. Uiteindelijk is dat op niks uitgelopen ivm niet direct toehappen op hun bod en daarna geen reacties meer gehad,

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:30

wat ik ook raar vind mochten ze voor andere bedoelingen komen is dat ze blijkbaar al een hele week contact hebben gehad met de makelaar en er echt veel moeite ervoor gedaan hebben om die bezichtiging voor het weekend te krijgen, kijk er staan legio van ons soort huizen te koop, ze hadden dan ook een andere makelaar kunnen bellen waar het gemakkelijker had gekund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:31

Dus een huis van 1 miljoen ruilen voor 2 hectare waardeloos land? :+

Als dat land echt zo veel waard was dan hadden ze dat ook wel zelf voor de helft van die prijs kunnen verkopen om aan de vraagprijs te komen. ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:36

Wat een verhaal! Gelukkig heb je zelf ook goede alarmbellen die afgingen. Ik zou wel behoedzaam zijn voorlopig en het huis en de poort( als jullie die hebben) goed op slot doen als jullie weggaan.
Lijkt wel een beetje op andere fraude praktijken dat de gedupeerde met lege handen achterblijft.
Ik zou die man voorstellen ( mocht hij nog contact opnemen) dat hij zelf die grond verkoopt voor een bodemprijs ( wat een woordspeling haha)zodat hij jullie huis met dat geld kan kopen :j

Edit: Maarten dacht ook hetzelfde haha
Laatst bijgewerkt door hesterve op 25-07-15 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:36

Ik zou sowieso al het contact via de makelaar laten verlopen. Ik vind het erg vreemd dat je een huis van 9,5 ton zelf moet laten zien aan kijkers. Er is toch altijd wel een assistent of zo van kantoor die had kunnen komen?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:38

Anoniem schreef:
Dus een huis van 1 miljoen ruilen voor 2 hectare waardeloos land? :+

Als dat land echt zo veel waard was dan hadden ze dat ook wel zelf voor de helft van die prijs kunnen verkopen om aan de vraagprijs te komen. ;)

precies dat dachten wij ook al, maar dat zou te lang gaan duren was hun antwoord. tja dat geld voor ons natuurlijk ook dan, we gaan geen deals doen met goederen, huizen of aandelen in bedrijven, alleen via de notaris een depot kan ook nog of gewoon hele bedrag ineens.

makelaar kon echt niet, en is vakantietijd toevallig was hem assistent dag ervoor met vliegtuig vertrokken, dus kwam allemaal een beetje beroerd uit.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:39

Eens met Jet4you. Ons huis staat ook al een jaartje te koop. Een aantal bezichtigingen gehad op de meest vreemde dagen en tijden maar altijd kon er iemand van ons makelaarskantoor aanwezig zijn. En dan zitten wij bij lange na niet in jullie prijsklasse.