Stoomreiniger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 17:04

Hoi bokkers,

Ik overweeg om een stoomreiniger aan te schaffen, met name voor de tegelvloer, badkamer en toilet.
We hebben 3 huisdieren (hond, kat en een hamster, maar die laatste maakt niet zoveel rommel haha ).
Met onze huisdieren ben ik genoodzaakt om iedere dag te stofzuigen en te dweilen, wij hebben helaas een vloer waar je ALLES op ziet -O-

Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van zo'n stoomreiniger, is het echt vele malen makkelijker en gaat het poetsen daardoor ook sneller?

Ben erg benieuwd.

Groetjes

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:46

Ik heb er sinds kort een, ben helemaal enthousiast!
Het gaat makkelijker dan met een dweil en het wordt ook veel schoner, zelfs de voegen tussen de tegels lijken bij mij weer als nieuw :) Ik was eerst bang dat het een natte bedoening zou worden, maar dat valt hartstikke mee, niet meer dan met een gewone mop.
De mijne (Kärcher sc 3) is binnen een halve minuut klaar voor gebruik, met de watervoorraad kan ik mijn hele driekamerflat doen.

maralyn

Re: Stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:49

Wij hebben er 1.
Geen rotzooi meer op de vloer.. En echt mooi schoon!
Wij doen er het hele huis mee!! Zelfs de ramen.
Maar daar moet je wel mee opletten hoor!! Ramen kunnen moeilijk temperatuurverschillen die erg uit eenlopen verdragen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:50

Ik heb ondertussen al mijn tweede, ideaal! Water erin, in het stopcontact en hoppakee! Geen emmers, stok, dweil, mop etc meer. Echt toppie die dingen. +:)+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:51

Echt heel enthousiast hier! Ik heb de black en Decker Stoomreiniger van rond de 100 euro.
Ideaal op laminaat, tegelvloeren en laminaat. Droogt snel op en de Stoomreiniger is snel opgewarmd. Mijne heeft ook een lang snoer, zodat ik niet steeds van stopcontact hoef te wisselen. Ramen ermee zemen is alleen geen succes := :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:53

Ik kon er niet aan wennen :+ maar het was ook een vrij goedkoop ding, denk als je er 1 wilt je beter voor echt een goede kan gaan

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:54

Ik heb er ook een en ik ben echt een die-hard fan! Gebruik hem overal voor. Ik heb er eentje van Black&Decker welke eruit ziet als zo'n steelstofzuiger, het reservoir kun je eraf halen en dat is dan meteen een hand stoomreiniger (zo'n kleintje). Ik doe er alles mee, van de week nog m'n hele vloerkleed gestoomd en die is weer als nieuw. Doekjes kunnen zo in de wasmachine. Watervoorraad is wel klein en moet je op zich snel bijvullen, maar ik vul altijd gewoon een 1.5 literfles als ik niet in de badkamer of keuken bezig ben zodat ik hem snel kan vullen. Tegels en laminaat wordt allemaal streeploos schoon, voegen zijn ook in no time weer helemaal wit. Je krijgt er allemaal opzetstukken bij en die zijn ook nog weer los te bestellen. Vloerdoeken kun je ook bijbestellen, heb er toevallig deze week 2 besteld bij bol.com :D Je vloer droogt heel snel omdat het stoom zo heet is, binnen 5 min is bij mij alles weer droog. Vloerkleed duurt iets langer, das logisch. Ik heb zelfs mijn bank er een keer mee gedaan :D

Edit: Wat ook fijn is, is dat hij binnen 15 sec klaar is voor gebruik. Ik doe de stekker in het stopcontact, zet hem aan, en tegen de tijd dat ik klaar ben met vullen is hij al opgewarmd dus ik kan meteen beginnen!

Edit 2: foto toegevoegd

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 24-07-15 11:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:54

Hier ook een enthousiasteling :D
Ze zeggen alleen ook dat je de wc's ermee kunt doen (onder de rand), maar zodra je de spuit erin zet, zie je niets meer.... :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:58

Ohja, ik heb een opzetstukje gekocht waarmee ik de ramen ook kon doen idd, maar vind het niet handig. Het wordt wel heel schoon maar je raamkozijn wordt zeiknat :') Dus na een paar keer tobben heb ik een karcher window vac gekocht en daar ben ik óók helemaal wild van.

Lijkt wel telsell hier :') _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:59

Liesje bedankt voor de tip dat je de doeken koopt op bol.com! Heb namelijk exact dezelfde reiniger!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:01

Coconut schreef:
Liesje bedankt voor de tip dat je de doeken koopt op bol.com! Heb namelijk exact dezelfde reiniger!

+:)+ Mediamarkt heeft ze geloof ik ook!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:13

Klopt, maar ik vind ze daar best wel duur :=

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:17

Ik heb interesse in zo'n stoomreiniger. Wij hebben een natuurstenen vloer. Is die daar ook geschikt voor?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:19

:j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:23

ik heb er al jaren 1 voor de vloeren en een kleine voor het andere werk, ik vind het ideaal!
Heb vanmorgen de vloer in een kamer van een bejaardentehuis ermee gedaan en het personeel schrok zich dood: het witte dweildoekje was pikzwart, zo smerig was de vloer....... even een aandachtspuntje voor de schoonmaak daar.

Ik doe altijd wat druppeltjes van een lekker luchtje bij het water, dan ruikt je huis meteen lekker ;)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:31

Moet je nog wel eerst stofzuigen? Of hoeft dat niet?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:32

Jazeker, altijd eerst stofzuigen en daarna dweilen. Het vuil blijft op het dweildoekje plakken en wordt niet "opgezogen" o.i.d. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:34

Precies!
En als je met de stoomreiniger over een kleed gaat, is het niet normaal wat er aan viezigheid uit komt....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:37

Ooh stoomreiniger, ik vind dat ding helemaal geweldig. Mijn ouders hebben er eentje die ik iedere kwartaal eventjes leen om alle vloeren en de badkamer en toiletten grondig schoon te maken :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:38

Hier ook helemaal fan _O_
Wel merk ik bij onze stenen vloer dat ik nog steeds eerst moet vegen/ stofzuigen voor echt goed effect.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:50

Lijkt me ook wel logisch dat je eerst even moet stofzuigen, dat die je toch ook als je gewoon dweilt? :+

Hier ook super blij met de stoomreiniger. Hier 3 honden een een dreumes rondlopen dus vindt het wel zo'n fris idee. Gebruik hem ook wel minimaal 1x p/w.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:53

Nou... dweilen is hier nooit gedaan. :+
Normaal was het alleen vegen of stofzuigen.. Dus bedoelde vooral te zeggen dat je nog wel 2 dingen moet doen. Niet Bang en het vuil is weg :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:11

Ik ben razend enthousiast door jullie :D :D
We hebben er gisteren een besteld, een karcher sc 3, Zaterdag komt hij binnen.
Ik lees echt bijna alleen maar positieve verhalen, dus dat is hoopvol :j