Open universiteit, ervaringen? (OU)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Open universiteit, ervaringen? (OU)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:49

Op zich was ik hier niet nara op zoek, maar ik krijg hier constant reclame van op facebook, en nu ben ik toch nieuwsgierig geworden. Heeft iemand ervaring met de ou?
Ik ben zelf de site aan het doorlezen, zo zeggen ze dat ze erkende opleidingen hebben, maar dat zegt Scheidegger bijv ook, maar daar heb je dus niks aan. Ik vraag me af hoe dat in dit geval zit :P

Dus brand los!

Tazzey

Re: Open universiteit, ervaringen? (OU)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:58

Ik ben mijn studie rechtsgeleerdheid gestart aan de VU maar door gezondheidsproblemen ben ik overgestapt naar de OU. Het bevalt erg goed, het diploma dat je krijgt is een normaal Bachelor of Master diploma dat je ook aan de reguliere universiteit ontvangt. Ik moet wel zeggen dat ik de studie aan de OU pittiger vind dat aan de VU, de stof heeft veel meer diepgang.

De OU word in het bedrijfsleven zeer op prijs gesteld. Er zijn zelfs rechters die aan de OU hun studie hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:47

Ok, top. Bedankt voor de ervaring. Ik hoop op meer ervaringen, iemand die bijv wat over psychologie weet :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:52

Ik had ooit een collega die aan de OU haar master psychologie deed. Zij had namelijk al een master (+ promotie!) in Bulgarije, maar die was hier niet geldig 8)7
Destijds was ze best positief over die studie, maar hoe dat afgelopen is weet ik eigenlijk niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:55

Joolien ik weet dat er (in de HK? Of op STW?) een topic liep over thuisstuderen, daar postten ook een aantal mensen mee die psychologie deden bij de OU. Volgens mij was het pittig maar waren de mensen wel positief. Kijk anders even of thuis studeren of thuisstuderen iets oplevert met de zoekfunctie.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:56

Heb aantal modulen psychologie gedaan. Vond het bere interessant, maar ook erg pittig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:57

Ik doe modules van milieuwetenschappen en ze zijn echt pittig %)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:00

Ik geloof dat dat de algemene indruk is van de OU studenten :D Als ik bijvoorbeeld Rechtsfilosofie vergelijk met de VU en de OU dan is de module bij de OU echt goed pittiger dan het vak aan de VU. Overigens beiden gehaald met een 9 dus ik mag nog niet klagen. :o