Ik heb altijd gezegd dat als ik zou gaan trouwen, ik geen kinderen zou willen bij de ceremonie

Nou ben ik inmiddels iets ouder en genuanceerder, dus ik ben hier niet meer zo heel stellig in. Maar nu ga ik trouwen en dan beginnen de lijstjes met daggasten en avondgasten, jullie kennen het vast wel. Je wilt iedereen tevreden houden, maar ook jezelf ook niet opzij zetten (dat is wat ik constant om me heen hoor: 'ja maar het is júllie dag!').
Nou leek het me wel leuk om mijn nichtje en neefje (die zijn dan 3) een 'rol' te geven, namelijk het brengen van de ringen. Dit heb ik stiekem wel een beetje bedacht voor mijn moeder die dat geweldig zou vinden, maar aan de andere kant is dat natuurlijk best schattig. Aansluitend hebben we een receptie en dan vind ik het prima als ze daar nog even de show stelen en door de mensen heen lopen en spelen.
Maar nu komt het: mijn moeder vind dat ik het serieus nog even moet overwegen om ze ook mee te laten nemen naar het diner

Ik weet niet zo goed hoe ik de kindjes daarin moet passen, maar misschien wel omdat ik dit diep van binnen niet wil. Het is natuurlijk niet zo dat ik hier ruzie ofzo om wil, ik dacht dat het niet zo een 'big deal' was. Maar nu sprak ik mijn moeder vanmiddag hierover en begon ze hier weer over. Dat de kinderen bij mijn broers horen en dat ik het aan hen over moet laten wat zij willen/vinden.
Tevens zijn mijn schoonzussen dan ook net bevallen van hun tweede (allebei dus) en ze vindt eigenlijk dat die er ook bij horen. Nou kon ik haar nog wel overtuigen van de ceremonie, maar ze moeten dan toch wel aanwezig zijn bij de foto? (aldus mijn moeder).
Kortom: ik weet het even niet. Is het eerlijk als ik zeg dat ze alleen overdag mogen komen? Hoe moet ik dit aanpakken? Moet ik niet zeuren en ze gewoon de hele dag mee laten nemen? Hoe hebben jullie dit gedaan op bruiloften? Wat vinden jullie als ouders daarvan? Ik heb zelf geen kinderen dus ik vind het lastig om mezelf daarin te verplaatsen