Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eilleen333 schreef:Wij hebben dit ook gehad met de buren. Wij hoorden niets van hen, maar zij alles van ons. Ze konden ons zelfs horen als we op de wc zaten. Of het een grote of kleine boodschap was.
We zijn daar een keer in de kamer gaan zitten terwijl de rest van het gezin zijn ding deed, en dat was echt verschrikkelijk. Kon letterlijk elke scheet horen!
Misschien kan je dat een keer doen? Het is heel vervelend als je niet gewoon kan leven in je eigen huis, maar soms overdrijven de buren niet. Als je het dan zelf een keer kan horen krijg je er meer begrip voor. Ik tenminste wel.
Dus daarna direct schoenen uit, ook om iets te pakken, en meer de andere wc gebruiken die ze niet konden horen. Geen gesprekken in de gang die aan hun woonkamer grensde etc. En daar waren ze wel blij mee.
upendo schreef:Is het een sociale huurwoning of een koophuis?
Als het een sociale huurwoning is zou ik even aankloppen bij de woningcorporatie.
Je mag officieel tot 10 uur 's avonds geluid maken trouwens.
Het is voor jullie een normaal geluid, maar voor anderen niet. Het is een beetje geven en nemen. Maar dan moet hij wel last hebben van reële dingen. Een tv buiten horen is reëel (tot op zekere hoogte). Gillende kinderen kan reëel zijn (tot op zekere hoogte). Ff je fiets in de schuur zetten vind ik minder reëel, tenzij je daarbij alle vuilnisbakken verschuift en met de deuren slaat 
En af en toe na middernacht muziek. Ik heb er nooit wat van gezegd. Dat rolletje kon mij niet schelen, die muziek vond ik wel regelmatig zwaar irritant.
gna, gna.... 
Cayenne schreef:Je noemt het in je titel al herrie ipv geluid. Dan kun je je misschien zelf ook voorstellen dat herrie op den duur gaat irriteren?
En inderdaad ga eens een goed gesprek aan met de beste man. Ga luisteren naar de overlast (laat het hem desnoods opnemen) en probeer het eens van zijn kant te bekijken. Niet meteen in de slachtofferrol kruipen. Er zitten vaak twee kanten aan zo'n situatie.
_Annemiek schreef:Cayenne schreef:Je noemt het in je titel al herrie ipv geluid. Dan kun je je misschien zelf ook voorstellen dat herrie op den duur gaat irriteren?
En inderdaad ga eens een goed gesprek aan met de beste man. Ga luisteren naar de overlast (laat het hem desnoods opnemen) en probeer het eens van zijn kant te bekijken. Niet meteen in de slachtofferrol kruipen. Er zitten vaak twee kanten aan zo'n situatie.
Hij noemt het herrie maar wij vinden het gewoon leef geluiden
Wie weet is het echt heel erg gehorig.