Niet bestelde pakket bezorgd op mijn adres. Oplichting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Niet bestelde pakket bezorgd op mijn adres. Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:39

Hallo allemaal,

Vandaag kwam de postbezorger van Post.nl langs om een pakket te brengen. Het betrof een mini bbq. Het adres op het pakket kwam overeen met mijn adres, maar de naam niet. Ik weet dat deze truc weleens door oplichters wordt gebruikt om zo aan gratis spul te komen. Daarom heb ik het pakketje niet aangenomen. De postbezorger (overigens had deze geen werkkleding aan maar een gestreepte blauw polo) heeft het pakketje weer meegenomen. Heb ik juist gehandeld of moet ik nog stappen ondernemen (post.nl contacteren of de politie)?

Als er later iemand aan mijn deur verschijnt voor het pakketje ben ik zeker van plan de politie te bellen. :j

Liselot

Re: Niet bestelde pakket bezorgd op mijn adres. Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:41

Goed dat je het pakket niet aangenomen hebt, is idd een klassieke oplichters streek. Zou sowieso de politie al even bellen om het door te geven met de naam die op het pakket stond.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:42

Ik zou inderdaad wel even een melding maken.. dat staat het in ieder geval zwart op wit, mocht het ooit nodig zijn..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 12:16

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik heb een melding gemaakt bij de politie. Zij gaan er achteraan.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:19

Geen werkkleding is sowieso al verdacht! Goed gehandeld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:09

Hier komen ook regelmatig postbezorgers zonder werkkleding langs. Zelfs soms met een normale personenauto ipv busje..
Maar als het adres helemaal klopt met jouw adres, alleen de naam niet, dat is wel vreemd inderdaad. Of woon je er misschien nog niet zo lang, dat het van een vorige eigenaar is die zijn adres nog niet had gewijzigd bij een webshop ofzo?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:11

Wij communiceren thuis onderling als iemand een pakket verwacht. Komt er een onverwacht pakket? Dan nemen we het niet aan. Ze komen toch wel terug, of je kan het ophalen bij het postkantoor. Geen zin in troep van andere mensen in huis om vervolgens opgelicht te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:14

Ik voel me een beetje dom, maar hoe kan je daardoor opgelicht worden dan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:17

Ze laten het pakket en daarmee de rekening op jouw adres komen. Zelf komen ze dan een dag later langs dat ze hun adres verkeerd hebben ingevuld en dat het pakket abuis bij jou is afgeleverd. De rekening betalen doen ze niet en incassobureau stuurt incasso's naar jouw adres.
Pas bij de deurwaarder komen ze er achter, want een deurwaarder mag in het GBA kijken of diegene ook daadwerkelijk op dat adres woont

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:18

Omdat het pakket nog moet worden betaald en jij krijgt de rekening en de aanmaningen. Bewijs dan maar eens dat je het pakket niet meer hebt.
Kennissen van mij hebben het pakket aangenomen en zelf retour gestuurd met brief om te voorkomen dat de bezorger het pakket niet terug stuurt, dan zit je nl nog met de ellende. Vervolgens kwamen er mensen het pakket halen tot 2 x toe met allerlei bedreigingen. Dat is toen ook bij de politie gemeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:19

Liselot schreef:
Ze laten het pakket en daarmee de rekening op jouw adres komen. Zelf komen ze dan een dag later langs dat ze hun adres verkeerd hebben ingevuld en dat het pakket abuis bij jou is afgeleverd. De rekening betalen doen ze niet en incassobureau stuurt incasso's naar jouw adres.
Pas bij de deurwaarder komen ze er achter, want een deurwaarder mag in het GBA kijken of diegene ook daadwerkelijk op dat adres woont

Ah oke, bedankt voor de uitleg. :j

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:47

eilleen333 schreef:
Wij communiceren thuis onderling als iemand een pakket verwacht. Komt er een onverwacht pakket? Dan nemen we het niet aan. Ze komen toch wel terug, of je kan het ophalen bij het postkantoor. Geen zin in troep van andere mensen in huis om vervolgens opgelicht te worden.

Dit hier, en ik bel altijd even naar moeder of stiefvader voor het geval het wel van een "bekend" bedrijf is waar we vaker bestellen. want je kan altijd iets vergeten door te geven.
Dan moet de bezorger gewoon even wachten. Sommige vinden het niet heel grappig maar zo heb ik dus ook een pakket geweigerd.

Aanvulling; Ik werk vaak vanuit huis en daardoor bestellen mijn moeder en stiefvader nog wel iets uit hun naam op mijn adres omdat ze dan zeker weten dat het goed komt. Ook buren die snel iets nodig hebben maar de volgende dag niet thuis zijn gebruiken mij daarvoor. Maar altijd in overleg anders neem ik het niet aan. En anders mogen ze zelf terug naar het verzamelpunt of postnl.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:58

Liselot schreef:

:oo Daar had ik dus niet opgekomen...... Waar bokt al niet handig voor is :+
TS, wat goed dan dat je hem niet aangenomen hebt!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:04

Dat is bij ons dus ook een keer gebeurd. Alleen heeft de buurvrouw het pakketje aangenomen en vervolgens ook afgegeven aan degene die het pakketje had besteld. Wij zaten dus mooi met de rekening en hadden geen poot om op te staan. En bedankt buuf :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:29

Handig van dit topic, ik vermoed dat ik dit nu ook mee maak.
Buurman heeft een pakket op ons adres aangenomen terwijl wij niks hebben besteld en het ook niet op onze naam staat.
Ik heb het pakket meteen retour afzender gestuurd en opgeschreven dat deze persoon niet op dit adres woont.
Hopelijk stopt het hiermee.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 14:26

Het bleek uiteindelijk te gaan om een domme fout van een onderbuurman. Deze had een verkeerd huisnummer opgegeven. Nr. 35 in plaats van 25. :+ Nou ja, kan gebeuren.

Carola, dan heb je goed gehandeld. :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:43

Gelukkig was er bij jou verder niks aan de hand.