Mijn tankdop gaat niet meer open!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn tankdop gaat niet meer open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:20

Help :P

Ik heb vakantie en niet zoveel gedaan. Vroemie heeft dus ook een beetje vakantie gehad en 2 weken mogen genieten van het mooie uitzicht op z'n parkeerplaats.

Nu moest ik deze week toevallig toch weer ergens heen, en toen mijn bezinestreepje de 0 naderde bij een benzinepomp gestopt....Ging de tankdop niet meer open :o Hij moet open met zo'n hendeltje naast mijn stoel ( Daihatsu sirion) , maar heb er 6x op gedrukt... Geen beweging in mijn tankdoppie te krijgen.

Had een beetje haast, en ben dus maar naar huis gereden, maar mijn benzinemeter staat nu echt helemaal op 0. Er is wel een benzinepomp vlakbij, maar dan moet ik dus wel mijn benzineklep open kunnen krijgen. Verder kan ik echt nergens heen.

Iemand een idee? Is het een kwestie van siliconespray erin raggen (maar hoe?), bestaat er een enigszins aanvaardbare manier om hem open te breken? , loont het de moeite om nog 26x op het hendeltje te drukken? Of kan ik weer gezellig gaan staan socializen met de medewerkers van de wegenwacht?

Thanks voor het lezen!

manonutjuh

Re: Mijn tankdop gaat niet meer open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:21

Even de werkplaatsen van de dealer bellen? Misschien hebben die een gouden tip?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:24

Als je iemand kan vinden die even en tik op het klepje geeft terwijl jij het hendeltje beweegt heb je grote kans dat hij open gaat, of voorzichtig aan de goede kant van het klepje trekken.
Best kans dat er wat rotzooi tussen zit waardoor hij niet open gaat

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:34

Daihatsu dealer bellen was ook mijn eerste ingeving, misschien is het kabeltje stuk.

Ik stond vorige week bijv met een motorkap die niet meer dicht wilde, ook een veertje stuk aan het eind vd kabel die m open moet maken (die onder je stuur zit zeg maar), banketstaaf veertje van paar centen maar wel lastig. Nieuw veertje erin en weer opgelost.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:28

Kan inderdaad de kabel zijn misschien ergens bekneld "bekend probleem".
Bel anders de Daihatsu Dealer in Hoofddorp.
Daar wordt mijn Daihatsu onderhouden en heb erdoor veel antwoorden op mijn vragen kunnen krijgen.
"Het is tegenwoordig een Mazda dealer omdat Daihatsu uit Nederland is".

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:37

Ik rij met urgente problemen altijd even langs mijn vaste garage waar ook de keuring wordt gedaan.Als ze geen tijd hebben hoor je het vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:26

BarryPlopper schreef:
Als je iemand kan vinden die even en tik op het klepje geeft terwijl jij het hendeltje beweegt heb je grote kans dat hij open gaat, of voorzichtig aan de goede kant van het klepje trekken.
Best kans dat er wat rotzooi tussen zit waardoor hij niet open gaat

Yesss. This did the thing... :D

Er zat wat vuiligheid en roest tussen. Tankdopje is nu gewoon weer braaf! Verder bedankt iedereen voor de antwoorden. Mijn onderhoudsgarage zit in scheveningen (bij mijn pa) en dat zou ik dus nooit gered hebben qua benzine :') Gelukkig kan ik nu weer tanken.