Mijn dochter wordt 20 mei 2016 18 jaar en voor zover ik weet krijgt ze dan een ov jaarkaart. Is dat nog zo? vanaf wanneer heeft ze daar dan recht op?
Ik ben namelijk aan het kijken wat het voordeligste is voor komend schooljaar omdat ze nu een trajectkaart heeft voor de trein. Dat is nu een jaarkaart maar dt is voor komend schooljaar denk ik geen optie (ivm 3 mnd stage eind vh jaar en 18 worden)
Ben dus aan het uitpluizen wat we het beste kunnen nemen
Hier in belgie krijg je een 10-rittenkapers van de NMBS als je 16 wordt. Dit staat volledig op hun site uitgelegd, dus wellicht is dit bij jullie ook zo?
Ghostattack
Geplaatst: 21-07-15 19:49
Studeert ze? Studenten hebben recht op studenten OV, week of weekend. Alleen weet ik niet hoe dat nu zit, omdat er zoveel veranderd is wat betreft studeren.
Anoniem
Geplaatst: 21-07-15 19:51
Het ligt eraan of ze een studie gaat doen. Via DUO vraag je dan studiefinanciering aan en daaraan zit ook je OV kaart gekoppeld. Ik word in augustus 18 maar mijn OV gaat pas 1 oktober in ipv 1 september, dan start mijn studie al. Echt balen want dan kun je die maand dus op je eigen kosten reizen.. Maar alle info kun je vinden via DUO. Succes en alvast gefeliciteerd!