Verschil tussen tv/internet aanbieders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Verschil tussen tv/internet aanbieders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 19:41

Hallo bokkers,

Ik zit eraan te denken om te wisselen van aanbieder voor mobiel en internet/tv. Op dit moment zit ik te denken aan Telfort. Dit omdat ik een beetje klaar ben bij vodafone en over 4 maanden over wil stappen. Nou begreep ik dat je bij telfort combinatie deals kunt krijgen als je ook je televisie erbij afsluit. Bij UPC betaal ik inmiddels 52,50. Per jaar zou me dat al 174,- schelen als ik telfort zou nemen. Ik ben verder geen gamer en download ook nauwelijks. Televisie kijk ik ook niet veel bijzonders.

Waar zitten jullie bij? Wat zijn nog meer goede aanbieders. Ik begreep dat Telfort geschakeld zit aan het KPN netwerk?

Groetjes Chantal

karuna
Drukke kabouter

Re: Verschil tussen tv/internet aanbieders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:43

Mijn vader heeft telfort maar wil daar toch vanaf, misschien wel goedkoper maar zijn telefoon is regelmatig in storing en zijn internet instabiel. Of je dat wil geen idee?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 23:02

Ik hoorde van vriendinnetje dat ze juist wel tevreden was. Vandaar dat ik ook beneieuwd was naar jullie ervaringen :) . Wat is regelmatig en hoelang duurt dit dan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:05

Ik heb voor 38 of 40 (net verhuisd) glasvezel, tv en vaste telefonie via telfort. Ben al 3 jaar tevreden klant en korte tijd alles weer vergeleken en kwam daar toch weer het beste uit.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:15

Ik ben ook al jaren tevreden klant van telfort. Ik heb geen telefoon, ik heb alleen mijn mobiele nummer aangehouden.

Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, dus geen problemen daar. In het begin wel veel problemen gehad met draadloze televisie, maar dat lag niet zozeer aan Telfort, maar meer aan de bedrading in mijn huis. Telfort heeft toen wel heel goed meegedacht.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:18

In ons vorige huis hadden wij ook Telfort, dat beviel prima :j Ook de klantenservice was altijd netjes, als er dan een keer wat was :j
Helaas kunnen we het hier niet krijgen, anders was ik zeker niet bij Telfort weg gegaan :n

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:19

Ik heb internet van telfort en het bevalt mij uitstekend. Let er wel op dat je dicht genoeg bij de centrale moet zitten om de maximaal aangeboden snelheid te kunnen halen, het is natuurlijk wel adsl.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:22

Liselot schreef:
Ik heb internet van telfort en het bevalt mij uitstekend. Let er wel op dat je dicht genoeg bij de centrale moet zitten om de maximaal aangeboden snelheid te kunnen halen, het is natuurlijk wel adsl.

Maar dat geldt voor iedere aanbieder, ook voor KPN e.d. :j
En precies de reden waarom ik het hier dus niet heb, ik zit te ver van de centrale af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:25

Al een flink aantal jaren tevreden klant bij Telfort/Tiscali. Mobiel en Internet en bellen.
Liggen er zelden uit omdat ze het KPN netwerk meefietsen. Goede service. Woon dicht in de buurt van de centrale dus bij mij "vliegt" alles.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:30

Ik zit zelf ook bij telfort.
bevalt prima, heb heel af en toe dat mij modem kuren geeft, dan even uit en weer aan en probleem is opgelost. Ik betaal voor internet en tv 30 euro per maand :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 22:26

Overwegend dus meer positieve verhalen nu dus over telfort! Ik ga morgen eens met de klantenservice bellen. Ik hoef ook geen vaste telefoon dus het zou me ong. 18,- per maand schelen. is wel de moeite waard om het een jaartje te proberen dan.
De extra functies zoals opnemen e.d kun je dat per maand instellen? In de winter vind ik ht wel leuk met exp. robinson e.d. Nu zou ik het niet nodig hebben.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:09

Wacht nog even. Tik eerst je postcode en huisnummer in op http://netco.fpi-info.fourstack.nl en kijk wat je haalbare snelheid is. Je zal maar ver van de centrale zitten en de ervaring van Karuna krijgen..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 08:46

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Ehv-Strij
Internet Snelheid
9 Mbit/s
iTV
1 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
9 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden

Wat betekeeend dit? haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:51

Dat ik nog nooit zulk sloom internet heb gezien :+

Neem aan dat je ook geen jaar wil wachten op een YouTube filmpje of ed?

Telfort is bagger (vind ik).. Vaak storingen, dan internet er weer uit, dan TV.. Pff.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:54

Beloven schreef:
Dat ik nog nooit zulk sloom internet heb gezien :+

Neem aan dat je ook geen jaar wil wachten op een YouTube filmpje of ed?

Telfort is bagger (vind ik).. Vaak storingen, dan internet er weer uit, dan TV.. Pff.

Ik heb al ruim 5 jaar internet van telfort en heb welgeteld 1x een storing gehad. Nooit last van sloom internet of dat hij eruit vliegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:56

Nou hierzo periodes met minimaal 1x per week/dag, dan heb ik dus of vette pech of jijheel veel geluk :+

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:03

Ik heb nu ruim een jaar telfort internet en televisie. Ik ben er ook niet echt fan van maar alle andere alternatieven zijn te duur.
Televisie doet het over het algemeen altijd wel, op een aantal keren na. Internet daarentegen is erg wisselvallig. Een tijdje terug ben ik gebeld door hen over een actie die ik aan kon nemen als ik besloot bij Telfort te blijven (omdat we een jaar verder waren), ik heb gemeld dat het internet wisselvallig was en ze vertelden dat ze van het probleem af wisten en dat er aan gewerkt werd. Ze waren daar al door heel veel mensen op gewezen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:03

Beloven schreef:
Nou hierzo periodes met minimaal 1x per week/dag, dan heb ik dus of vette pech of jijheel veel geluk :+

Geen idee :D Ik kan hier wel 50mpbs halen. Heb een abbo voor 30, dus haal ook echt de maximale snelheid. Internet bij mij thuis is sneller en stabieler bij mijn ouders die via de kabel bij ziggo zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:06

Wij krijgen hier net 20.. Zijn gamers en we kunnen wel janken, per augustus hebben we ziggo en 200. Hoor je mij niet meer klagen :+

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:16

In Zaandam hebben we helaas nog geen glasvezel, anders zou ik echt daarvoor gaan!

Deze week gaan wij over van UPC/Ziggo naar KPN; teveel dingen die het niet doen, wifi wat er regelmatig uitklapt (voornamelijk 's avonds, wanneer blijkbaar iedereen in de buurt massaal online gaat). We betalen vast de hoofdprijs, maar dat deed ik bij UPC/Ziggo ook en dan kon ik telkens Netflix drie keer weer opnieuw aansjoemelen..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:17

50mbs ? bij een abbo die maar 30mbs ondersteunt? Knap hoor.
Red ik echt niet met hetzelfde abbonnement.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:18

PowerReiner schreef:
50mbs ? bij een abbo die maar 30mbs ondersteunt? Knap hoor.
Red ik echt niet met hetzelfde abbonnement.

Zeg ik dat dan? :roll:
Op mijn adres kan ik 50mbps halen als ik daar een abbo voor zou hebben, maar ik heb een abbo voor 30 ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:23

Nu je bericht is aangepast is het duidelijker. Net was het wel net zo alsog je dat zei.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:27

Ik volg even! wil binnenkort ook over en denk ook aan Telfort

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:30

Ik ben al 3,5 jaar klant bij telfort voor internet en tv en sinds een paar maanden ook mobiel.
Ben erg tevreden over de service en de prijzen zijn ook netjes, nooit klachten gehad.