Al enkele jaren werden wij geplaagd door fruitvliegjes, de enige manier om er vanaf te komen was het intreden van de herfst. Dit jaar heb ik ze nog niet gezien, niet in huis in niet op mijn groene-kliko.
Zou ik er dan eindelijk van verlost zijn?
En hoe is het bij andere bokkers?
_MelisS
Geplaatst: 20-07-15 17:41
Pff hier wordt ik er helemaal gek van Tis op het moment best erg. Heel apart want er ligt nergens fruit of wat dan ook...
Ben ook wel een beetje benieuwd wie er een goede tip voor heeft!
melanietje14
Geplaatst: 20-07-15 17:42
Haha hoorde mijn moeder er toevallig over. Bij ons is het een hotel voor ze in de container. Vooral met een moeder die gek op fruit is .
tiwi1969
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-15 17:43
Dat is balen, ik ben helemaal niet zo netjes op het moment.
De afwas blijft regelmatig staan of er zitten nog etensresten in het gootsteenputje... paarden gaan voor. Huishouden van Jan Steen.
Westhof
Geplaatst: 20-07-15 17:45
Hier wel enorm veel fruitvliegjes. Wat fruit in een glas, een trechtertje erin en ze zitten in de val. Werkt hier echt super. Daarna kun je ze gewoon weer buiten vrijlaten.
Bij ons ook nog niet gezien. Heb deze zomer ook geen enkele muggenbeet gehad terwijl ik vorige zomers 'S nachts altijd gezoem om mijn oren had en 'S morgens minstens 2 beten.
ze hoorden dat ik verhuisd was denk ik.. kwam er vanochtend twee tegen in de lift omhoog en ik zweer dat ze inieminie verhuisdoosjes bij zich hadden.. we zullen zien of ze hier hun intrek hebben genomen, of dat ze bij de buren zijn gaan wonen.
Leffroi
Geplaatst: 20-07-15 17:51
Je mag wel wat van ons hebben! Tot vorige week geen last van gehad, 1 maal vergeten de kleine prullenbak van het eten te legen en BAM, het ziet nog net niet zwart en denk maar niet dat we er weer van af komen. Hopeloos!
franka75
Geplaatst: 20-07-15 17:52
ik zuig ze vaak op en dan daarna met een vochtige theedoek ff kracht zuigen in de steel en dan theedoek in steelmond stoppen kunnen ze er niet meer uit en dat een paar keer per dag en ze zijn in een paar dagen weg
Hier ook nog helemaal niks. Ook weinig wespen, weinig muggen inderdaad.. (wel laatst een tijgermug op de slaapkamer ), maar helaas ook weinig vlinders, bijen en hommels..
De eerste dit jaar zit nu tegen het raam aan! Moet je de aardbeien maar in de koelkast zetten mam
Jessica_R
Geplaatst: 20-07-15 21:07
Ik had er op m'n werk (supermarkt met bakkerij) ook altijd last van. Wij zijn toen overal vallen neer gaan zetten. Gemaakt van een koffiebekertje met daarin wittewijnazijn en een scheutje afwasmiddel, afdekken met vershoudfolie met daarin een paar gaatjes geprikt. Zaten er zo 40 in op een dag!