Helderheid past vanzelf aan Windows 8.1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Helderheid past vanzelf aan Windows 8.1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:28

Hallo,

Ik heb een probleem met de helderheid van mijn Windows 8.1 laptop. Deze past zichzelf namelijk automatisch aan als ik wissel van scherm of activiteit. Heel irritant!
Ik heb al Gegoogled en toen heb ik bij alle energie programma's de automatische helderheid uitgezet. Niet geholpen, toen heb ik bij services.msc de hele monitor sensor uitgeschakeld maar zelfs dat hielp niet! Heeft iemand nog een idee?

Bedankt!

Anoniem

Re: Helderheid past vanzelf aan Windows 8.1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:47

Ik ben er uit!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:37

LidyK97 schreef:
Ik ben er uit!

Hoe dan? Wat is de oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:32

via rechtermuisknop kan je op het bureaublad bij de instelling van Intel komen en dan onder energie staat het

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:22

Handig dat ik dit topic tegen kom! heb het zelfde probleem. Heb het meteen veranderd :)

TS heb je toevallig ook een asus Notebook ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:46

oh super!! nee eentje van HP

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:28

Het is inderdaad een probleem met de intel ingebouwde videokaart. Ik kan je ook vertellen dat je probleem misschien niet 100% opgelost zal zijn nu je die instellingen gevonden hebt. Bij een vriendin van mij blijft hij het soms flikken als ze op batterij overschakelt en bij mij kwam het ook out of the blue weer eens boven een tijd terug. Het is een erg vervelend probleem en een stomme feature waar ik echt het nut niet van inzie. De enige permanente oplossing zou zijn om je intel videokaart volledig uit te schakelen, maar dan moet je wel een aparte videokaart hebben om op terug te vallen :\ (bv Nvidia of ATI)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:50

xHaithi schreef:
Het is inderdaad een probleem met de intel ingebouwde videokaart. Ik kan je ook vertellen dat je probleem misschien niet 100% opgelost zal zijn nu je die instellingen gevonden hebt. Bij een vriendin van mij blijft hij het soms flikken als ze op batterij overschakelt en bij mij kwam het ook out of the blue weer eens boven een tijd terug. Het is een erg vervelend probleem en een stomme feature waar ik echt het nut niet van inzie. De enige permanente oplossing zou zijn om je intel videokaart volledig uit te schakelen, maar dan moet je wel een aparte videokaart hebben om op terug te vallen :\ (bv Nvidia of ATI)

- Kijk eens in je energiebeheer instellingen.. ;)
- Klik op "De schema instellingen wijzigen" achter een powerplan (bijv. Hoge Prestaties)
- Geadvanceerde energie-instellingen wijzigen
- Zoek in het pop-upvenster naar 'Beeldscherm'
- Kies bij 'Adaptieve helderheid inschakelen' voor op zowel accu als netstroom op 'uitschakelen'.
- Doe hetzelfde bij de schema's 'Gebalanceerd' en 'Energiebesparing'.

Hiermee moet bovenstaande opgelost zijn.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:58

Dat heb ik vroeger gedaan en dat hielp niet. Het is niet het beeldscherm dat zich aanpast aan het omgevingslicht, het is de intel chip die de belichting van je scherm aanpast aan de kleur van de achtergrond waarop je werkt. Bv: als ik in Photoshop werkte dan lichtte hij m'n beeldscherm extra op omdat Photoshop een donkere UI heeft. Deze instelling heet 'Display Power Saving Technology' of 'Energiebesparende technologie voor beeldschermen', inderdaad in het Intel control panel onder het kopje 'Energie' > 'Accuvoeding'. (Thread waarin het probleem wordt uitgelegd: Klik) Je adaptive brightness uitzetten helpt dus niet omdat het daar niet aan ligt :P Toen ik met dit issue bezig was heb ik die overigens wel uit gelaten want dat hoefde ik ook niet anyway :')

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:00

Ik heb ook een HP en precies hetzelfde probleem.
Ik heb het op kunnen lossen door nieuwe drivers te installeren van mijn videokaart.
Via daar kon ik een bepaalde functie uitschakelen, die had inderdaad iets met energie te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:00

wat raar! toen ik die intel veranderde had ik nergens meer last van. echt een stomme tool trouwens, wie zit er nou te wachten op een beeldscherm wat telkens flikkert?