Wasmaschine gaat niet meer open

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Wasmaschine gaat niet meer open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 12:52

Bomann WA 901
|(
De deur wil niet meer open en mijn was zit er al sinds vrijdag in 8)7 . Helaas kan ik nergens een moglijkheid vinden om de deur alsnog te openen.
Inmiddels lijkt het erop dat bij de hendel een stukje is afgebroken, morgen krijgen we een nieuwe hendel.

Ik heb al geprobeerd met een touw de maschine open te krijgen, helaas geen succes. :n
Zelfs als de nieuwe hendel de oplossing is hoe kan ik de hendel vervangen terwijl de deur nog dicht en de oude hendel er nog op zit?

Stekker er uit en opnieuw een programma door laten lopen heb ik al geprobeerd...

Ik woon in Groningen dus als iemand een goedkope monteur weet zou dat ook al helpen. :)*

Hilli

Re: Wasmaschine gaat niet meer open

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:54

Bij één van mijn oude wasmachines (dat was een Miele) zat achter het deurtje waar ook de pluizenfilter zit een ringetje. Als je aan dat ringetje trok, dan ging de deur van de wasmachine alsnog open. Misschien zit er in jouw machine ook zo'n ringetje/hendeltje?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:55

Kun je de machine niet resetten? Ik kan ook op een knop "bijvullen" drukken, dan springt het deurtje van de vergrendeling.

Wel lastig zeg! In de buurt geen winkel die je kan adviseren?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:57

Ik dacht inderdaad dat op iedere wasmachine een soort "nood" dingetje zit waarmee de deur ten alle tijden open kan, bij mij is dit ook een ringetje.. misschien kun je daarnaar op zoek?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:00

zit er nog water in? want dan kan het zijn dat je eerst het water moet laten aflopen.. meestal zit er onderaan een pompje wat je open kan maken om handmatig water af te voeren.. als er nog water in de trommel zit dan gaat idd de deur niet meer open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:00

Heb je de handleiding van je wasmachine nog? Staat daar niks in over een nood-dingetje om de deur mee te openen? Anders even de handleiding googelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:02

mvermeulen1 schreef:
zit er nog water in? want dan kan het zijn dat je eerst het water moet laten aflopen.. meestal zit er onderaan een pompje wat je open kan maken om handmatig water af te voeren.. als er nog water in de trommel zit dan gaat idd de deur niet meer open.

hier dacht ik ook aan

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:02

Hmm, heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen, maar kan het niet vinden:

http://c02007bfff4ce26862ce-cbc9262f6f5 ... achine.pdf

Bij mijn Miele zit er bijvoorbeeld een extra mogelijkheid om de deur open te krijgen achter het deurtje van het filter onderin de machine. Daar zit een soort "oog" waaraan getrokken kan worden om de deur te ontgrendelen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:05

Marie111 schreef:
Hmm, heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen, maar kan het niet vinden:

http://c02007bfff4ce26862ce-cbc9262f6f5 ... achine.pdf

Bij mijn Miele zit er bijvoorbeeld een extra mogelijkheid om de deur open te krijgen achter het deurtje van het filter onderin de machine. Daar zit een soort "oog" waaraan getrokken kan worden om de deur te ontgrendelen.

Die handleiding had ik ook gevonden en kon er niks vinden wat helpt. Dat oog is er blijkbaar niet :(
Water lijkt er niet meer in de te zitten dat was ook mijn eerste gedachte.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:06

Robin_S schreef:
mvermeulen1 schreef:

hier dacht ik ook aan

Ga ik naar kijken! Ik had alleen nog een keer een programma gedraaid in de hoop dat het water dan goed weg loopt als dat het probleem is.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:08

Even iets doms misschien maar is hij niet vergrendeld, was bij mijn wasmachine ook

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:10

saffire schreef:
Even iets doms misschien maar is hij niet vergrendeld, was bij mijn wasmachine ook

Check! deur al een paar keer weer goed aangedrukt, helpt ook niet. >;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:28

Ik heb 2 wasmachines. Bij de ene zit achter het klepje een rood schroefje/dopje waar je een muntstuk of schroevendraaier in kan zetten en dan kan de deur open. Eerst even kijken of er water in is blijven staan.
Bij de andere wasmachine kan ik ook geen extra knopje o.i.d vinden om te ontgrendelen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:30

carika schreef:
Ga ik naar kijken! Ik had alleen nog een keer een programma gedraaid in de hoop dat het water dan goed weg loopt als dat het probleem is.

Er kwam een half kopje water uit maar de deur gaat nog niet open...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:33

Afbeelding

Helaas nergens een touwtje of iets om aan te trekken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:33

Even op google kijken,staan genoeg wasmachine moteurs in en is vast wel een die snel komen kan :j
of je wellicht telefonisch kunne helpen

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:34

Ik heb het ook een keer gehad, monteur gebeld bleek dat het kinderslot erop zat. Was ook een miele. Daar al naar gekeken?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:40

Maaike_Melis schreef:
Ik heb het ook een keer gehad, monteur gebeld bleek dat het kinderslot erop zat. Was ook een miele. Daar al naar gekeken?

Kinderslot is het helaas ook niet.
Ik wil het liefst eerst proberen de hendel zelf te vervangen voordat ik een monteur laat komen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:42

Weet niet of het nog kan (omdat je zegt dat de hendel kapot is) maar kun je hem draaien qua programma tot een stopmoment... Gaat ie dan open.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:44

Je kan tegenwoordig ook gewoon de monteur bellen :D
zij kennen veel wasmachines en kunnen vaak wel uit hun hoofd enige ideeën opperen. Dus eerst bellen kan nooit kwaad. Je kan ze altijd nog 'oproepen'.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:46

Als de maschine op slot staat knipperd het lampje, dat doe ie nu niet. Het is dus echt allen de hendel het probleem :)*

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:54

kan je aan dat wiite dopjes ding draaien?? bij ons vorige wasmachine ging die daarmee handmatig open

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:56

CharlotteJay schreef:
kan je aan dat wiite dopjes ding draaien?? bij ons vorige wasmachine ging die daarmee handmatig open

Ja dat kan ik, er liep het restwater uit en verder geen verandering.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:58

oke en dan tegen aan drukken en hendel proberen open te maken

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:03

Nog meer foto's van de hendel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charlotte nee er gebeurt echt niks :( dank je wel voor het meedenken