Kamer opzeggen maar makelaar failliet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LaCiega

Kamer opzeggen maar makelaar failliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 00:51

Hoi allemaal,

ik had al een beetje rond zitten kijken of er een soortgelijk topic loopt, maar dat kon ik niet vinden. Wel vond een algemeen topic over op kamers gaan, maar dat leek me niet echt de juiste plek.

Ik zit een beetje met een probleem. Vanaf augustus heb ik een nieuwe woning en daar kan ik als het goed is eind augustus-begin september in. Alleen zit ik nu dus nog op kamers.
Ik was van plan om morgen even langs de makelaar te gaan die me geholpen heeft/ bemiddeld heeft over de kamer om daar hulp te vragen met het afzeggen. Dit moet namelijk via een aangetekende brief en ik heb nog nooit zo iets gedaan (evenals mijn ouders). Alleen.. De makelaardij blijkt sinds 2014 failliet te zijn en bestaat dus niet meer.
Moet ik nu de brief aan de verhuurder (waar ik nooit contact mee heb gehad) sturen? Heeft het faillissement nog consequenties voor mij?
Ik heb op internet hele mooie voorbeeldbrieven gevonden die ik in principe alleen hoef aan te vullen. Volgens mij is dat prima toch? Je stuurt gewoon je personalia op en geeft aan dat je per X (volgende maand?) opzegt neem ik aan? Moet ik de brief opsturen via de post (ik ben bang dat die dan kwijt raakt/niet aankomt)?
Ik heb al wat informatie op internet gevonden, maar ga dan twijfelen of dat wel goed is allemaal en wil het liever niet verpesten/in de problemen komen.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen :o
Alvast bedankt!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 00:56

Aangetekende brief is een verzekerde brief en komt altijd aan (uitzonderingen daargelaten)

Wat staat er in het contract over de opzegtermijn?

Prrrr

Re: Kamer opzeggen maar makelaar failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 01:02

Je vult zo'n mooie voorbeeldbrief in en gaat ermee naar een postagentschap. Daar zeg je dat je hem aangetekend wil versturen. Zij plakken er vervolgens een sticker op en zorgen dat er getekend wordt voor ontvangst, zodat jij bewijs hebt van het aanbieden van de brief. Best duur nog, trouwens...

De stukken van het aantekenen bewaar je goed bij de kopie van de opzegbrief, zodat jij altijd kan bewijzen dat je goed en tijdig hebt opgezegd. Vergeet niet in je brief om een bevestiging van het einde van de huur te vragen.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 01:04

Dankjewel LOLLYYwood en Prrr. Dan ga ik dat morgen gelijk regelen.

Het maakt dus helemaal niet uit dat de makelaar failliet is?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 01:06

Daar huur je niet van. Opzeggen kan altijd bij de verhuurder zelf.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:03

Jep, gewoon aangetekend opzeggen bij je verhuurder.
Check even goed je opzegtermijn. Betaal je per maand? Dan is je opzegtermijn een maand.
Houd ook in de gaten of je je borg terug krijgt. (daar ben ik nu mee bezig, wordt denk ik zelfs een rechtszaak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:13

Ik vrees dat je al ietsje te laat bent daarmee, want de meeste verhuurders hebben minimaal een maand opzegtermijn.
Dit betekent dat je waarschijnlijk ook nog verplicht bent de maand Augustus te betalen.

Snel die brief versturen voor 1 Augustus. :j

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 17:40

:j dat van augustus klopt inderdaad , Kim. Dat is echter helemaal niet erg omdag ik pas eind augustus/begin september erin kan. Er moet nog een beetje geklust worden.

Oei, van de borg is inderdaad een goede! Daar had ik niet meer aan gedacht. Wat naar dat jij er zo veel problemen van ondervindt, Nessa. Ik hoop voor je dat alles uiteindelijk goed uitpakt.

Dankjewel allemaal!