Ik kan mn buren "Chinezen" niet verstaan... Help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlonNaldo

Ik kan mn buren "Chinezen" niet verstaan... Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 23:11

Heej Bokkers,

Ik woon thuis met mijn mams en paps in een hoekhuis.
Toen wij hier kwamen wonen hadden we 2 oudere mensen naast ons wonen waar we super goed contact hadden. Geen last van ons en wij geen last van hun.

Nu hebben we sinds een paar jaar nieuwe buren omdat onze oude buren naar een zorginstelling verhuisd zijn..
Het zijn Chinezen,, nu heb ik niets tegen een andere etniciteit maar deze mensen zijn heel luidruchtig.

Ik zal het sommetje even maken..
- Eten verwerken doormiddel van een hakmes op het aanrecht slaan. (12 uur per dag)
- De hele dag schoonmaken. (lees, meubels verschuiven, stofzuiger schrapend over het laminaat enz...)
- 24/7 schreeuwende kinderen. Om niks... en soms omdat ze weer eens een knal hebben gehad van pap/mam/opa/oma of wie er dan ook thuis is.
Daarbij gaan ze ook het hele huis door op skates ofzo. Het maakt in iedergeval een hele hoop kabaal.
""""OOK SNACHTS"""""

Vader en moeder zijn zelden thuis, opa en oma passen 24/7 op.
Er zijn ook vaak vreemden in huis waardoor het aantal soms oploopt van 8 a 10 vowassenen en 8 a 10 kinderen. Die dus allemaal naar elkaar schreeuwen int Chinees.

Oja, als kers op de taart slaan ze de kinderen ook nog. Maar daar kan de politie helaas niets aan doen..*sarcastisch*

Als je het verhaal helemaal door hebt gelezen ben je bij mn vraag aangekomen hahaha

Wat in hemelsnaam betekend het Chinees uitgesproken woord Hanai.
Dit word heeeeeel vaak geroepen, achter elkaar aan. Iemand enig idee...

Ben heel benieuwd of jullie nog tips hebben of ideeen hoe we hiermee om kunnen gaan of hoe we deze situatie kunnen aanpakken doormiddel van justitie..

Xx Marlon

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:20

in geval van een huurhuis klacht indienen bij de verhuurder wegens geluidsoverlast..
en politie bellen wegens geluidsoverlast

als het een eigen huis is, zou ik toch eens goed kijken naar de muur, spouw, vloer en dak issolatie.. want de dingen die je noemt zouden niet zomaar te horen moeten zijn als je woning goed geisoleerd is..

en als het echt niet anders kan, wees blij dat het niet jouw huis is ;).. je zit tegen een leeftijd aan dat je toch straks wat voor jezelf gaat zoeken en waarschijnlijk niet naast een chineze cateraar

Hanai: Bel nog eens wat mensen met kinderen om de tent af te breken en de buren tot waanzin te drijven :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:27

Ik weet niet wat het woord betekend, maar lijkt me een lastige situatie!!

Elena, het heeft niet zozeer met de isolatie te maken, het heeft met 'contact' geluid te maken.
Dus staan de huizen zonder spouw naast elkaar (tegen elkaar aan), dan heb je al snel geluidsoverlast van de buren. Want dan hoor je alles! Omdat het geheel tegen elkaar aan staan. De geluidstrillingen gaan door het materiaal aan, of het nou beton is of niet. Je blijft het horen. Ook met isolatie, maar het zal altijd wat schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 00:16

elenaMM77 schreef:
Hanai: Bel nog eens wat mensen met kinderen om de tent af te breken en de buren tot waanzin te drijven :')

_O- _O- _O-

TS. Wat een vervelende situatie... Is het niet een optie om gewoon eens met de buren te gaan praten? In het Engels desnoods?

Sammie

Re: Ik kan mn buren "Chinezen" niet verstaan... Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:45

Ik zie een advertentie hier staan met de tekst alles begint met een hallo.. treffender kan haast niet! Dus doe je best!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:23

@ElenaMM77 Helaas is het een koophuis, zoals Chasey al heel mooi verwoord kunnen we aan het geluid zelf niets doen. Alleen de buren verzoeken zachter te doen.
Over het huis uit gaan is helemaal waar. Maar mn ouders blijven hier wonen en hebben er ook heel veel last van. Mijn vader is hartpatient en fokt zich veelste vaak erover op...

@ Lente en Sammie, ja die optie zijn we al best vaak afgeweest.. Eerst veel met de huiseigenaar gepraat (die spreekt als enige Nederlands) Maar die is er heel vaak niet. De rest praat echt alleen maar Chinees. Als we aan de deur komen om te vragen of het iets minder kan krijgen we een standaard reactie. "Sorry sorry sorry sorry" op zn heel snel Chinees en half buigend.. Maar helpen doet het niet. (zelfs niet om 3 uur snachts...)

Heel lief meegedacht allemaal maar we hebben echt al heel veel geprobeerd. Misschien dat iemand nog met iets komt waar we stom genoeg nog niet aan hadden gedacht :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:32

Ik (en mijn ouders) hebben ook last van schreeuwde kinderen van de buren. Mijn slaapkamer meteen naast hun kamer. (Zijn 2 verschillende huizen). De buurman hoest dit een slag in de ronde echt 24/7 hoest die man! Terwel hij in de herfst/winter wel met een T-shirt buiten staat >;) :roll:
is heel vervelend maar onze buren doen zelf niets aan de overlast en om nou politie in de schakelen vind ik te ver gaan.
Maar wat ik niet snap: de mensen spreken dus weinig/geen nederlands. Hoe kunnen zij boodschappen, winkelen, post ontvangen als ze de taal niet begrijpen?! :?
Succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:49

Als de buren tussen 22 uur s'avonds en 7 uur s'ochtends echt geluidsoverlast veroorzaken kun je hier voor de politie bellen.
Vooral omdat jullie wel aan de deur zijn geweest en het blijkbaar niet stopt zou ik dat zeker eens doen.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:58

Moeilijk geval, ze hebben een eigen cultuur.
Opa en oma passen op de kinderen, vader moeder gaan aan het werk.
Het is in China heel normaal dat je bijna altijd gasten over de vloer heb en dat iemand in de keuken staat.
Het is hun ''gewoonte'', mijn advies is: Haal een tolk erbij en maak afspraken.
Zodat jullie beide door 1 deur kunnen gaan.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:07

Respect voor de Chinees die twaalf uur lang staat te hakken op zijn aanrecht. :=

Ik vind de hallo tip prachtig passen bij deze situatie.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 22:12

@ Cas123 Donder, dat is ook een vervelende situatie, hebben wij nog mazzel dat we een hoekhuis hebben :P
Haha qua post en winkelen, geen idee.....

@ Ineke2 Ja dat moeten we maar eens vaker gaan doen inderdaad. En dan gewoon elke avond bellen, bellen, bellen. Net zo lang tot ze iets doen aan die herrie..
Maar de kindermishandeling heb je dan nog niet gemeld.. Want dat komen ze ineens niet meer..

@ Fu_Qi Naja opzich vind het het allemaal prima wat ze doen. Als ze de rest van de buurt er maar niet zo mee lastig vallen.
Wat ons wel heel erg opviel.. Er kwam een oom ofzow langs en het was echt de hele avond doodstil. Hebben ze in China veel respect voor die generatie ofzo?? Misschien dat je dat weet..
Tolk is wel een idee, maar wat kost dat...

@SdaphneS haha ja, ze wisselen elkaar af vermoed ik :P. Ben 1x binnen geweest omdat ik weer klaagde over het kabaal. Wauw, wat een vlees,, maar dat is echt niet alleen voor Eigen consumptie. Ook voor het restaurant, en dat mag niet..

We hebben ook een tip gekregen om naar de gemeente te stappen i.v.m. de koopwoning. Dus daar ga ik vant weekend een actie op ondernemen. :Y)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:20

Generatie is heel belangrijk in China, ik begrijp het zelf nog niet heel goed ben namelijk geadopteerd.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat een tolk kost, je kan eventueel een student zoeken die NE en MA (madarijns) kan.
Die doet het graag voor elk bedrag.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:33

Fu_Qi schreef:
Generatie is heel belangrijk in China, ik begrijp het zelf nog niet heel goed ben namelijk geadopteerd.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat een tolk kost, je kan eventueel een student zoeken die NE en MA (madarijns) kan.
Die doet het graag voor elk bedrag.

Dat is wel een hele goeie!! Ik ga er eens achteraan.

Ahaa, vandaag dat iedereen deed alsof hij god was. (weet niet wie de Chinezen aanbidden O:) )

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:42

ik heb het even aan mijn chinese collega gevraagd, maar kan van alles zijn ligt echt aan op welke manier het uitgesproken is en in welke situatie, maar voor nu zegt dat woord haar helemaal niets.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:54

Ik denk inderdaad een tolk dat is niet verkeerd. Eens echt een goed gesprek, eventueel zou je de wijkagent kunnen vragen en in ieder geval informeren van de overlast. Wie weet kan buurtzorg/bemiddeling iets doen met een tolk?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 19:25

Silly1972 schreef:
ik heb het even aan mijn chinese collega gevraagd, maar kan van alles zijn ligt echt aan op welke manier het uitgesproken is en in welke situatie, maar voor nu zegt dat woord haar helemaal niets.

Wat jammer,, had het zo graag geweten..

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:37

Bonje met de buren of de rijdende rechter bellen :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:53

Als ze bedrijfsmatig bezig zijn in een woonhuis zou je daarover een klacht kunnen indienen bij de gemeente, dat mag namelijk niet!

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de kinderen geen nederlands kunnen, die moeten immers naar school en weten best wat normaal is.
Opa en oma okee, maar de rest zou gewoon aanspreekbaar moeten zijn maar houdt zich misschien voor de domme.
Het zijn intelligente mensen over het algemeen dus ze snappen best wat je bedoelt.

Je kunt ze ook eens uitnodigen bij jullie en de herrie laten horen, mischien snappen ze het dan beter.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 22:50

spatter schreef:
Als ze bedrijfsmatig bezig zijn in een woonhuis zou je daarover een klacht kunnen indienen bij de gemeente, dat mag namelijk niet!

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de kinderen geen nederlands kunnen, die moeten immers naar school en weten best wat normaal is.
Opa en oma okee, maar de rest zou gewoon aanspreekbaar moeten zijn maar houdt zich misschien voor de domme.
Het zijn intelligente mensen over het algemeen dus ze snappen best wat je bedoelt.

Je kunt ze ook eens uitnodigen bij jullie en de herrie laten horen, mischien snappen ze het dan beter.

Wij zijn ook van mening dat ze zich van de domme houden. Er was een keer politie omtrent hun bedrijf en toen moest de jongste van 7 het woord doen. Maar ze kreeg wel precies verteld wat ze moest zeggen volgensmij...

Ik ga komende vrijdag (vrije dag) gemeente e.d. bellen om te kijken of ik er iets mee kan.. Dan zal ik ff een updateje doen..

Nogmaals tnx voor het meedenken!!