opleiding sportmassage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

opleiding sportmassage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 20:25

Zijn er mensen die een opleiding sportmassage gevolgd hebben? Wat waren je ervaringen en doe je er nu wat mee?

Zijn er bepaalde opleidingen die beter staan aangeschreven dan andere? Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten bij het kiezen van een opleiding? Ik hoor het graag!

WenK

Re: opleiding sportmassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:49

Humaan? Ik heb heel fijn veel geleerd bij Myos opleidingen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 21:00

Humaan idd. Doe je er nu ook nog wat mee?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:02

Ja, het is mijn werk. Samen met de sportmassage voor paarden, de stoelmassage en de lessen. Ik heb, ter uitbreiding van kennis en vaardigheden daarna wel nog de opleiding Sporttherapie gedaan, dat gebruik ik in de praktijk wel veel.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:50

Ik heb ook humaan gedaan. Doe er behalve bij vrienden/familie niets mee. Er zijn 2 grote organisaties waarbij opleiders aangesloten kunnen zijn, ACE en NGS. Ik heb het idee dat de NGS opleidingen beter aangeschreven staan.
Kies in ieder geval voor een opleider waar een groot aandeel van de lessen uit praktijklessen bestaat. Er bestaan ook schriftelijke opleidingen met een aantal praktijkdagen, echter degenen die ik heb gesproken die deze opleidingen volgden gaven aan dat ze vooral de praktijklessen misten.
Een hoop opleiders hebben open dagen, die kun je bezoeken om te kijken welke bij je past. In welke regio zoek je een opleiding?