Probleem harde schijf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Probleem harde schijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:01

Beste medebokkers,

Wie kan mij helpen, krijg het namelijk een beetje benauwd hiervan!

Mijn laptop herkent ineens mijn harde schijf niet meer, als ik hem aansluit gebeurt er helemaal niks, wel gaat het lampje van de harde schijf branden en hoor je hem draaien maar op de computer zie ik er niks van.. Gister deed hij het gewoon nog..

Het is heel belangrijk dat hij weer gaat werken en dat de bestanden die er op staan behouden blijven, dit zijn namelijk belangrijke foto's die nergens anders meer opstaan!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:05

Als ik jou was zou ik in vervolg een back-up maken.
Verder zou ik je laptop naar een reparateur brengen en hem er na laten kijken wat hij voor je kan doen. Vaak kunnen ze bekijken wat er kapot is aan je harde schijf. Ik hoop dat hij nog te redden is. Maar wat ik heb begrepen is dat als hij eenmaal niet meer te lezen valt dat je daar ook geen bestanden van af kunt halen.

KimdeGroot94

Re: Probleem harde schijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:08

Back-up deed ik altijd wel ja, ik liet altijd alles op mijn laptop staan en de back-up dan op de externe harde schijf. Maar dit werkte niet meer omdat mijn laptop te traag werd dus had ik alles op de harde schijf.

De laptop wegbrengen heeft geen nut denk ik, want het ligt denk ik aan de externe harde schijf?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:09

doet ie het wel als je 'm in een andere laptop/pc steekt?

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:11

Neej schreef:
doet ie het wel als je 'm in een andere laptop/pc steekt?

Heb het net geprobeerd bij mn tablet met toetsenbord, maar ook die laat m niet zien..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:12

Even een inkoppertje, je kabel is niet kapot? :P

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:16

Ah je hebt namelijk ook een harde schijf in je laptop zitten dus dacht dat je het daar over had inplaats van over je extern harde schijf.

Ik zou hem eens in een andere laptop proberen te stoppen? Misschien is de poort van je laptop stuk maar het kan ook zijn dat het kabeltje stuk is.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:18

Kirsha schreef:
Even een inkoppertje, je kabel is niet kapot? :P

Geen idee, hoe zou ik dat kunnen checken? Denk dat het kabeltje het nog doet, want bij insteken in pc hoor je wel zo'n rinkeltje dat ie verbonden is..

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:19

Gydja schreef:
Ah je hebt namelijk ook een harde schijf in je laptop zitten dus dacht dat je het daar over had inplaats van over je extern harde schijf.

Ik zou hem eens in een andere laptop proberen te stoppen? Misschien is de poort van je laptop stuk maar het kan ook zijn dat het kabeltje stuk is.

Aha, ja snap het! Het lastige is dat ik niet thuis ben en verder alleen mijn tablet met toetsenbord hier heb, en daar doet hij het dus ook al niet in..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:20

Ander kabeltje proberen, als je die hebt tenminste :D

Ik heb dit vorige week trouwens ook met mijn USB-stick gehad, bleek te komen doordat ik hem de laatste keer niet 'veilig had verwijderd', alleen zou hij het dan normaal wel moeten doen op een ander apparaat lijkt me...

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:24

Nee die heb ik niet, en ben ook niet thuis.. Maar als het aan de kabel zou liggen dan zou er helemaal geen reactie zijn lijkt me?

Dat zou het kunnen zijn, ik ben op ponykamp met kinderen met een beperking en iemand had de stekkers er uit getrokken terwijl ik nog bezig was..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:26

Wat je zou kunnen doen, even naar Apparaatbeheer (kun je zo opzoeken via de zoekbalk in het startmenu) en dan even in de lijst kijken of er ook ergens een foutmelding staat. Dat heb ik toen gedaan, het 'foute' apparaat verwijderd en daarna werkte het weer.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:35

Kirsha schreef:
Wat je zou kunnen doen, even naar Apparaatbeheer (kun je zo opzoeken via de zoekbalk in het startmenu) en dan even in de lijst kijken of er ook ergens een foutmelding staat. Dat heb ik toen gedaan, het 'foute' apparaat verwijderd en daarna werkte het weer.

Daar staat hij inderdaad wel tussen met een foutmelding, maar kan ik hem dan zomaar uitschakelen of verwijderen zonder dat er iets gebeurt met de bestanden die er op staan?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:38

Het doet niks aan je harde schijf zelf, enkel aan de driver/stuurprogramma, zoiets. Dat wordt dan verwijderd en als je het opnieuw aansluit gaan hij opnieuw installeren geloof ik. Het fijne weet ik er ook niet precies van maar ik vond een handleiding op Computeridee of zoiets, die heb ik toen maar gevolgd en toen werkte het dus weer :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:41

Ik heb natuurlijk ook even gezocht op google en daar zag ik ook zulk soort oplossingen, maar ben te bang dat ik ineens alles kwijt ben..

Dit is wat ik te zien krijg bij aparaatbeheer:
Afbeelding

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:44

Dat gebeurt niet :) Ik was er ook benauwd voor hoor dus ik snap je wel, maar bij mij (en bij vele anderen ook volgens Google) is er echt niks geks gebeurd.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 17:01

Oke, dan ga ik het proberen.. Moet je dan klikken op 'uitschakelen'? En dan opnieuw opstarten?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:41

Ik geloof dat er ook een knopje 'verwijderen' zit. Uitschakelen deed bij mij niks maar dat zou ik inderdaad eerst gewoon proberen :j

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 19:03

Het werkt nog niet echt.. het apparaatstuurprogramma installeren mislukt steeds..

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 08:32

Bij schijfbeheer kan ik ook niets vinden over de externe harde schijf.. Hij staat wel gewoon bij apparaten..

Iemand nog een mogelijke oplossing? Of zou het zin hebben om naar een computerwinkel te gaan?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:50

Met een beetje mazzel is de behuizing defect.
Zou het lukken om de schijf uit de behuizing te halen? Welk merk/type heb je exact?