Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoals ik al zei: Mogelijke opties. Er zijn zoveel dorpen in het noorden die langzaam uitsterven. Dat is al járen het geval bovenin Groningen bijvoorbeeld. Zelfs al voor die bevingen.
8nnemiek schreef:Ik heb juist het idee dat mensen steeds vaker landelijk willen wonen.
Szan schreef:8nnemiek schreef:Ik heb juist het idee dat mensen steeds vaker landelijk willen wonen.
Probleem is alleen dat mensen die graag landelijk willen wonen, ook op zoveel andere (meer aantrekkelijke!) plekken in Nederland kunnen wonen. Door alle redenen die hier in dit topic genoemd worden heeft het landelijke wonen in noord-oost Groningen een slecht imago gekregen - ongeacht of dat nu terecht of onterecht is.
begeleid wonen zijn mensen idd ook vaak allergisch voor.
heb er nu bijna 12 jaar later nog een tik van overgehouden van instinctief geen dingen doen op zondag vanwege heftige reacties van buren. 

martichr schreef:Naath86 schreef:Maar Eexterveen ligt al wel dicht tegen Groningen aan, voor ons een reden om daar niet naar een woning te zoeken. Meestal toch een ander soort mensen en daar moet je inderdaad tussen passen. Wij kijken ook meer naar Midden-Drenthe.
Ander soort mensen dan in Midden Drenthe?
.
Zo lang ze niet daadwerkelijk ín je achtertuin staan. Waar windmolens staan kan geen lelijke nieuwbouw worden geplaatst, dus ik zou het juist als voordeel zien