Het leek me leuk om een topic te hebben waarin bokkers hun paardenhaar sieraden laten zien, en elkaar misschien wel inspireren.
Ikzelf heb een armband gemaakt van het haar van 2 van mijn verzorgpaarden, een anglo-arabier (schimmel--> witte haren) en een fjord (zwarte haren) en een sleutelhanger van dezelfde paarden.
Ik zal zo proberen een goede foto te maken.
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-15 20:52
Ik weet trouwens niet of het hier helemaal goed staat, dus mocht het verkeerd staan, hoop ik dat het verplaatst wordt naar waar het wel hoort.
xJustMe6
Geplaatst: 16-07-15 23:20
Mooi!
Ik heb een ketting laten maken van de haren van mijn pony. Dit jaar februari afscheid moeten nemen van hem na 12 jaar... Mis hem nog iedere dag en mijn ketting is dan ook erg belangrijk voor me .
Mooi!! Ik volg dit topic even. Ik wil ee graag 1 laten maken namelijk omdat m'n paard is ingeslapen. K ben er alleen nog niet uit of het een ring, armband of ketting word
Paris_
Geplaatst: 17-07-15 12:13
Leuk, ik volg!
Ik maak zelf paardenhaarsieraden, puur voor de hobby. Inspiratie op doen is altijd leuk.
MorganeR, ik ben heel benieuwd naar de functie van die tierips.. laat je die er voor altijd omheen zitten (lijkt me erg scherp?) of knip je ze eraf zodra de lijm droog is?
FD_horses
Geplaatst: 17-07-15 12:15
Super leuk toppic! Ik maak ook sieraden van paardenhaar in opdracht, en natuurlijk ook van mn eigen paardjes . Ik vind het altijd heel leuk en inspirerend om te zien wat andere maken . Hier een paar modellen die ik gemaakt heb :
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-15 13:08
Paris, die zaten eromheen omdat ze verstuurd werden toen de lijm nog niet helemaal droog was. Ik had de foto even van Facebook geplukt, de dag dat ik ze pas had.
Ik ben van plan binnenkort eentje te laten maken van mijn derde verzorgpaard (waarschijnlijk toekomstig eigen paard), een iets bredere.
Gaaf allemaal! Ik heb afgelopen dinsdag een ring uitgekozen die met mn pony's haar gemaakt gaat worden. Krijg m als het goed is op mn verjaardag (5 augustus ) dus zal m dan showen!
Het valt dan wel niet onder het kopje "sieraden" maar een vriendin van mij is bezig met een projectje , een dromenvanger met haren van 2 van mijn verzorgpaarden en een foto van die twee.
Mooi, ik wil ook nog wat laten maken met het haar van al mijn paarden, twee overleden en 3 levend. Maar ik moet nog even wachten tot de staart van m'n jaarling lang genoeg is!
Mooi! Ik wil er ook nog graag een van mijn paard. Vraag me alleen af of die haren er allemaal netjes ik blijven zitten? Kan me voorstellen dat er haren uitkomen en het een soort van gaat pluizen.
Ik heb deze nu al lang, en ze komen een heel klein beetje los, maar je ziet het nauwelijks.
Arantes
Geplaatst: 21-07-15 18:44
Mooie sieraden allemaal! Ik heb er ook 2 laten maken, maar ik ben er toch niet helemaal tevreden over, dus ik wil het graag zelf proberen. Maar nu vraag ik me af waar jullie die 'haakjes' voor eraan vandaan halen, dus zegmaar de uiteindes? En welke lijm jullie gebruiken? Ik ben totaal niet creatief ofzo dus heb totaal geen idee haha
MiraLooks
Geplaatst: 22-07-15 10:46
voor wie het leuk vindt; ik geef 26 september een dagworkshop - meer informatie vind je op Markt (advertentie onder workshops) (er zijn nog 4 plaatsen over)