Tot woensdag rondliggen... Wie heeft tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Tot woensdag rondliggen... Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:25

Ik voel me al langere tijd niet zo goed en ben hiermee naar de dokter geweest. Woensdag wordt er naar mijn hersenen gekeken en krijg ik ook de resultaten van het bloedprikken te horen. Tot die tijd mag ik van mijn ouders het huis absoluut niet uit, en mogen ook geen vrienden langskomen. Ik ben namelijk de laatste tijd continu moe en heb hoofdpijn, dus mijn ouders willen dat ik absolute rust houdt.

Ik heb dus op dit moment geen idee hoe ik mijn dagen in moet gaan vullen. Vooral het naar de paarden gaan mis ik, aangezien ik normaal gesproken iedere dag op stal te vinden ben.

Wie heeft er tips qua invulling voor de dagen tot woensdag?

Eloya

Re: Tot woensdag rondliggen... Wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:27

Kleuren voor volwassenen? puzzelboekje? tv kijken?
Dit soort dingen vul ik mijn dag in als ik binnen moet blijven

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:29

Waarom zou je binnen moeten blijven omdat je hoofdpijn hebt en omdat je moe bent?
Frisse lucht is juist goed, maar zorg dat je je eigen grenzen kent.
Niemand wordt beter van binnen zitten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:30

Dumpert, geenstijl, powned, facebook, 9gag.
Spelletjes zoals nl.howrse.com, league of legends, ed.
ted.com, hele mooie inspirerende artikelen/vids, vaak met wetenschappelijke achtergrond.

Of zoek Shane Koyczan op. Zeer mooie gedichten :'3

Tour de France kijken.
En veel slapen, dan gaat de tijd snel. :Y)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:31

Tv kijken wordt na een tijdje ook saai, dat doe ik al 2 dagen. Zijn er online puzzelboekjes? Aangezien ik het huis niet uit kan om er een te halen...

Ik moet binnen blijven omdat ze denken dat ieder klein beetje te veel is. Ik heb al gevraagd of ik niet heel kort naar stal gebracht zou kunnen worden om de paarden een knuffel te geven oid, maar nee, dat is teveel inspanning.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:33

gewoon het huis uit sneeken? je voelt je niet lekker, maar dan hoef je nog niet geisoleerd te worden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:35

Ik denk niet dat ik daar veel aan zal hebben, om eerlijk te zijn.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:38

Verder, kleurplaten voor volwassenen kan je uitprinten, idem met puzzels (sudoku's ed. zijn allemaal gwn op internet, moet je ff naar googelen).
Misschien kaartjes maken? Knippen en plakken. Of iets anders knutselen als dat je ligt ??

Heb zelf afgelopen jaar ook 3,5 maand in bed moeten doorbrengen, ik weet hoe frustrerend het kan zijn ... alles wat ik nu wel genoemd hebt was voor mij wel tijddodend :=

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:40

Je moet nu dus een week binnen blijven? Ik denk ook dat buitenlucht je juist goed zal doen! Maar ok.

- Een boek lezen
- Tijdschriften lezen
- Spelletjes.nl
- Een leuke serie kijken
- Paar films huren

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:46

Ik kan wel in de tuin gaan zitten, dus buitenlucht krijg ik wel. Ik mag alleen nergens heen (behalve familie aan de andere kant van de straat). Er mogen ook geen vrienden komen omdat dat teveel stress zou zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:56

Hier komen een aantal dingen voorbij die voor hersenen ontzettend inspannend zijn. Rust houden, dus op de bank en veel slapen/ snoezen. Buiten zitten eventueel?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:57

Sammie, dat doe ik dus al 2 dagen lang... Normaal gesproken zou zo luieren een geschenk uit de hemel zijn maar nu ik geen andere keus heb is het dat juist helemaal niet
niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:57

Donald Duck pockets laten kopen door iemand en dan in de tuin ermee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:59

Vrienden brengen juist ontspanning. Lekker in de tuin relaxen? Puzzelboekje enzovoort

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:14

Ik denk dat het beter voor je hoofd is om rustig in de buitenlucht te zijn met vitamine paard dan dat je nu achter de computer of op je telefoon zit te bokken. Ook lezen en film kijken is dan misschien zelfs wel inspannend, maar je kunt zelf het beste bepalen wat prettig is voor je. Alleen jij voelt het.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:25

MorganeR schreef:
Sammie, dat doe ik dus al 2 dagen lang... Normaal gesproken zou zo luieren een geschenk uit de hemel zijn maar nu ik geen andere keus heb is het dat juist helemaal niet
niet.

Ik snap dat het irritant is, maar het is voor je eigen bestwil en hopelijk maar even. Zoek iig ontspanning op. Even naar je paard gaan en daarlangs de bak zitten, klets praatje zou imo echt prima kunnen. En dan ook weer niet te lang.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 16:37

Dat naar stal gaan is het enige wat ik zo'n beetje op een dag zou willen ondernemen, maar dat mag/kan dus helaas niet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:44

thuis en binnen blijven zou voor mij betekenen, alle films die ik de voorbije maanden niet heb kunnen zien (omdat ik buiten bij paarden en honden was) bekijken, fb'en, chatten, lezen, muziek beluisteren en idiote spelletjes zoals candycrush en consoorten.
Echter vind ik dat heel "belastende" dingen als je hoofdpijn hebt, ook iets dat veel prikkels naar de hersenen geeft...
Laatst bijgewerkt door petitparis op 16-07-15 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:45

Goh laat je ouders mij eens bellen. Ik heb chronisch onverklaarbare hoofdpijn. Ben altijd moe waarschijnlijk ook van de pijn en waarschijnlijk ook van de pfeiffer die ik vroeger heb gehad. Moet er niet aan denken dat ik altijd maar niets mag doen.

Ik heb hersenvlies ontsteking gehad en was na 2 weken ziekenhuis met infuus nog in de arm al weer even op stal. Er is niets beter dan frisse lucht. Daardoor wordt je inderdaad weer moe maar kun je op inspelen door smiddags even te gaan slapen een paar uurtjes. Maar goed jij kunt hier natuurlijk niets aan doen.

Weet niet of je van lezen houd anders boek lezen? Verder zou je kunnen tekenen als je dat leuk vind. En anders pa en ma lastig vallen dat je spelletjes wilt doen :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:49

Lekker rondkijken op bol.com. de meeste digen zijn voor 23.00 besteld, volgende dag in huus :

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:14

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:28

Nou, tv, lezen, puzzelen, pc, zou ik allemaal nog meer hoofdpijn van krijgen hoor.

Gewoon paar dagen in het donker liggen, en zien of het dan beter gaat. Of wat helpen in het huishouden?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 17:28

Dat zijn allemaal leuke ideeën inderdaad! Ik zal eens kijken of ik ondanks de hoofdpijn aan mijn mega stapel nog ongelezen boeken kan beginnen hihi.

Mijn ouders bedoelen het ook allemaal goed... Alleen lijken ze daarbij te vergeten mij te vragen waar ik me goed bij zou voelen.