Vertrouwensproblemen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MabuPets

Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:04

Hallo Bokkers,

Ik had nooit gedacht dat ik hier een onderwerp zou plaatsen maar toch is vandaag de dag dat ik het even van me af moet schrijven.

Ik heb 2 relaties gehad waarin mijn beide exen mij hebben gekwetst. Een ex door fysiek met andere vrouwen (zo'n 10) te lopen flikflooien terwijl wij samen waren. En mijn andere ex heeft lopen flirten en doen met een collegatje van hem, in de trant van: Ik wou dat je hier was blabla. En achteraf blijkt hij ook met haar te hebben lopen rotzooien.
Ik zet liever niet het hele verhaal hier neer, maar even genuanceerd. Het is allemaal heel veel geweest en heeft mijn zelfvertrouwen en mijn vertrouwen in mijn partners heel erg geschaad.

Nu een relatie met mijn huidige vriend. Hij heeft nu dus last van mijn trust issues. Want ik wil dit geen tweede keer meer meemaken. Ik kijk dus een keer op de zoveel tijd in zijn gsm om te "controleren" of er niets verkeerds instaat. Hier hebben we vaak ruzies over gehad omdat hij meiden ziet als goede vriendinnen terwijl ik nog nooit ook maar een van die namen heb horen vallen in de 3 jaar dat wij samen zijn bijvoorbeeld.

Nu heeft hij contact met een collega van hem via Facebook, maar ik vind dat het te ver gaat. Hij flirt gewoon met haar en zegt dingen die ik niet vind kunnen als je een vriendin hebt. Meneer vindt echter dat ik er teveel achter zoek ook al heeft hij toegegeven dat het inderdaad te ver ging. Maar toch blijft hij volhouden dat hij niets fout doet want hij meent het niet etc.
Nu is zijn collega weg op het werk maar heeft zij hem wel haar nummer gegeven. Nu denk ik dat zij zijn leuke flirterige berichtjes wel iets te serieus nam en dit zit mij dwars. Ik heb hem hier naar gevraagd en hij zei dat ik er niets achter moet zoeken. Maar hij doet wel heel anders, ook thuis. Heel afstandelijk naar mij toe.

Hij vind het afschuwelijk dat ik hem niet vertrouw en ikzelf ook. Maar hij doet dus zo afstandelijk omdat hij een hekel heeft aan het feit dat ik hem niet vetrouw en in zijn telefoon kijk. Ik doe dit juist omdat ik zo bang ben om hem kwijt te raken dat ik er akelig van word.. En mezelf wil beschermen tegen nog een keer zo'n verdriet. maar juist als hij zo afstandelijk doet word ik gek en nog achterdochtiger :n Het werkt bij ons beide alleen maar averechts..

Het is nu op zo'n punt gekomen dat hij er klaar mee is dat ik hem niet vertrouw. Ik loop al bij een psycholoog voor allerlei problemen waarvan dit vertrouwensprobleem er een is. Ik probeer zo hard om hem te vertrouwen maar de kleinste dingetjes triggeren mijn achterdocht dat het zo moeilijk is voor me om ook maar mezelf voor te houden dat het vast niets is.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik weet dat als ik zo door ga ik hem hieraan ga kwijtraken en dat is juist helemaal niet wat ik wil #)

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken, ik hoop dat iemand me misschien tips kan geven want ik kom er zelf gewoon niet meer uit en ik moest het gewoon van me afschrijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:13

Wat vervelend dat je zulke rotervaringen heb gehad. Logisch ook dat je daar wantrouwig van wordt, maar, dat is niet gezond wanneer het doorslaat.
Of jouw vriend nu te ver gaat, weet ik niet. Wat mij meer stoort is dat hij het respect niet voor je opbrengt om het contact te verbreken oid.

En hier gaat er iets mis waar jij moet veranderen. Het feit dat meerdere mannen jou niet serieus nemen, doet mij denken dat je jezelf niet serieus neemt, onzeker bent oid. Het is dan vaak zo, dat je onbewust dit soort types aantrekt.

Ik zeg niet dat je het nu uit moet maken, maar ik zou gaan beginnen met zelf de verandering te maken. Door middle van therapie bijvoorbeeld. Zodat je sterker in je schoenen staat en mannen meer respect voor je hebben. Dat verdient namelijk iedereen, dus jij ook.

Edit: ik zeg ook niet dat je de situatie met je vriend zo door moet zetten, hier moet iets veranderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:15

Ik herken je verhaal heel erg. De enige oplossing, is erover praten. Vertrouwen moet je verdienen, dat is er niet zomaar. En als jij al een aantal nare ervaringen achter de rug hebt, kost het dubbel zoveel moeite, voor allebei. Dat je zijn telefoon controleert vind ik helemaal niet gek. Dat hij daarvan baalt vind ik echter ook niet gek. Je zult beiden tot een compromis moeten komen, waarin hij begrijpt welke situaties bij jou angst en achterdocht triggeren, en jij begrijpt dat niet ieder smsje of appje van een dame meteen betekent dat dit een mogelijke concurrente is. Openheid is de key. Wees duidelijk over wat je voelt, geef je grenzen aan zonder boos te worden, maar geef gewoon aan watvoor gevoel je krijgt bij bepaalde contacten die hij heeft. Als hij een muur op blijft trekken, en blijft vinden dat het probleem alléén bij jou ligt, en dat jij het dus ook in je ééntje op moet lossen zou je relatietherapie kunnen proberen, maar dit issue wordt alleen maar kleiner als je er samen aan werkt.

Vulina

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:23

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je vriend je niet helpt, door bijvoorbeeld gewoon zijn gsm aan je te geven. Hij weet dat je er problemen mee hebt..

Ik zou het zelf erg vervelend vinden wanneer mijn vriend me elke minuut zou bellen; waar ben je? Wat heb je gedaan? Met wie?
Maar ik zou hem ten alle tijde mijn gsm geven of FB laten doorlezen, wanneer hij dat wil. Heb toch niks te verbergen, en als dat hem (of jou in dit geval) zou helpen, klaar toch?

Collie2008

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:28

Jouw antennes staan recht overeind omdat jij enerzijds heel erg onzeker/ beschadigd bent, maar ook omdat jouw vriend jou niet de rust/ vertrouwen geeft. Hij weet dat je beschadigd bent, waarom werkt hij dan niet een beetje mee? Waarom moet hij contacten onderhouden via FB etc in prive flirt berichten? Hij mag best goede vriendinnen hebben, maar die kan hij ook gezellig mee naar huis nemen toch? Zie jij ook wie het zijn.

Verder ga ik mee met Joolien. Blijkbaar val je steeds voor een bepaald type man of 'kies' je voor een bepaalde rol in een relatie. Zorg eerst dat je zelf sterker wordt voor je je in een relatie werpt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:36

Ik sluit me aan bij Joolien. Als het je één keer overkomt dat je een jongen treft die aanpapt met andere meisjes, tja, dat kan gebeuren. Gebeurt het twee keer; dat kan ook nog. Maar gebeurt het drie keer; dan moet je je echt gaan afvragen of het een patroon is.

Hij kan jou dan wel wantrouwend vinden, maar als hij flirterige berichtjes stuurt aan anderen en zijn nummer geeft aan anderen dan kan hij niet van jou verwachten dat je hem maar blind vertrouwt.

Ook al meent híj het niet, hij houdt die meiden én jou wel voor de gek zo.

Als ik jou was zou ik me eens in mezelf gaan verdiepen. Waarom val je nou net op jongens die dit schijnbaar normaal vinden?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:38

Ik ga mee met mijn voorgangers, jij bent onzeker en je vriend geeft je het gevoel dat je reden hebt om onzeker/wantrouwig te zijn.
Kan hij niet een keer mee naar je therapie? Misschien opent het hem de ogen dat er iets moet veranderen in jullie relatie zodat jij toe kan werken naar vertrouwen.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:40

@ Jolien; Dat is dus ook wat mij het meeste kwetst, ik heb met hem gepraat hierover en steeds deed hij heel erg onverschillig. En ik moest dus echt flink boos worden voordat hij me serieus genoeg nam en zag wat het met mij deed en hoe gekwetst ik was en ben. Ik heb nu therapie dat werkt al aardig goed, ik doe mijn best om te veranderen maar het is zo moeilijk..

@ GreaseMonkey; Dat zei hij ook al, praat dan met me. Maar iedere keer als ik met hem wil praten laat hij alles in het midden. Hij geeft nooit duidelijk antwoord ik moet dat dan zo uit hem trekken of hij zegt gewoon dat er niets is. Ik geeft hem heel duidelijk mijn grenzen aan, maar hij blijft vinden dat hij niets verkeerds doet. En ik weet niet hoe lang ik dat nog van hem kan verdragen.. Hij zegt steeds dat als ik hem zou vertrouwen ik ook niet zoveel achter die berichtjes zou zoeken, maar die berichtjes zijn juist de aanleiding dat ik hem minder vertrouw. Relatietherapie is denk ik niet iets wat hij ziet zitten, hij vind het allemaal maar onzin :n

@Vulaina; Het is niet dat ik hem altijd bel of app en vraag met wie hij wat doet etc. Ik stuur hem een appje op het werk om te vragen hoe iets is gegaan met zijn toetsen of om aan te geven als er iets is met de huurbaas of iets dergelijks en dan geeft ie niet thuis. Hij is laatst op stap gegaan in Eindhoven met een goede vriend van hem en toen heb ik hem ook gewoon gelaten. Het is niet dat ik hem stalk of iets :D

@Collie2008; Dat stoort mij dus ook. Ik ken die hele meiden niet, nooit over gehoord in die 3 jaar dat wij samen zijn. En dan lees ik in een keer die berichtjes, dan is het bij mij al te laat :( Precies, als het zulke goede vriendinnen zijn neem ze dan een keer mee of gaan we gezellig iets samen doen, om kennis met ze te maken. Maar hij houdt ze "verborgen" en dat maakt het alleen maar erger :n

En hij mag mee naar therapie, maar hij vind dat allemaal maar zo'n onzin, ik heb een depressie en werk hier dan ook aan met mijn therapeut. Maar hij zegt dat ik maar gewoon moet gaan werken want dan kom ik ook weer meer onder de mensen en dan heb ik minder financiële zorgen en dan gaat alles vast beter.. :+

En jullie hebben gelijk dat ik te lief en teveel meegeef in een relatie. Ik heb vroeger altijd op mijn tenen moeten lopen en thuis alles maar zo soepel mogelijk te laten verlopen en dat doe ik dus ook in een relatie.. Nu werk ik hier wel heel hard aan en is dit al verbeterd maar het heeft tijd nodig en ik weet niet of hij me die tijd wilt geven.. Het vreemde is dus ook dat het in de het begin van 2 van de 3 relaties niet zo is geweest, maar na 3 jaar begon de ellende. Dus ik denk dat ik gewoon te loyaal ben, zo loyaal dat het saai word of iets :x
Laatst bijgewerkt door MabuPets op 16-07-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:41

Jooolien; serieus? Je weet niet of hij te ver gaat maar toch stoort het je dat hij het contact niet verbreekt? Stél dat hij heus niet te ver gaat dan moet hij toch maar contact verbreken? Waar ben je dan mee bezig...

Ts; Wat noem jij te ver gaan? Kan je algemene voorbeelden geven daarvan?
Overigens zou ik het ook niet pikken als mijn man in mijn gsm zou snuffelen om te controleren ongeacht diens verleden. En neen, ik heb niks te verbergen. Maar als je op zo'n basis met elkaar samen bent... Tsja, dan zou ik me gaan af vragen of het wel de moeite waard is.

Tuurlijk houdt hij ze verborgen als jij steeds zo reageerd. Goed? Nee, maar wel begrijpelijk. Als hij werkelijk niets verkeerd doet maar toch gezeur krijgt/jou wantrouwend maakt, tsja dat ga je dan ontwijken...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-07-15 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:41

Vulina schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je vriend je niet helpt, door bijvoorbeeld gewoon zijn gsm aan je te geven. Hij weet dat je er problemen mee hebt..

Ik zou het zelf erg vervelend vinden wanneer mijn vriend me elke minuut zou bellen; waar ben je? Wat heb je gedaan? Met wie?
Maar ik zou hem ten alle tijde mijn gsm geven of FB laten doorlezen, wanneer hij dat wil. Heb toch niks te verbergen, en als dat hem (of jou in dit geval) zou helpen, klaar toch?
Ik ben het hier ook helemaal mee eens. :j

Wat rot voor je dat je meerdere ervaringen hebt hiermee.
Helemaal niet gek dat je hier wantrouwig door wordt.

Aan de ene kant snap ik wel een beetje dat je vriend het vervelend vindt dat je hem niet durft te vertrouwen.
Maar die gesprekken op Facebook, daarmee zorgt hij er wel voor dat dat wantrouwen groeit en dat is dus niet echt slim van hem.
Ik heb zelf geen ervaring met vreemdgaande vriendjes, maar ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend zou flirten met andere meiden. :o

Hoelang zijn jullie al bij elkaar?
Is het misschien een mogelijkheid dat hij eens mee gaat naar een sessie bij de psycholoog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:45

Ayasha, ik bedoel dat ik niet weet hoe hij met die meiden praat en dat ik daar geen oordeel over kan geven. Misschien een beetje ongelukkig geformuleerd. Maar ik bedoel, als hij met ze praat over koetjes en kalfjes is t heel anders als dat hij zet dat ze lekker zijn of dat hij ze wil zien oid.

Eerlijk TS? Misschien moet je dat niet binnen deze relatie willen doen? Want misschien kan hij je nooit geven wat je nodig hebt en dan blijf je hangen. Misschien dat daarom veranderen zo moeilijk is.

Voorbeeld, ik heb zelf ook problemen gehad in mijn relatie doordat ik gekke ideen had en bang was. Mijn vriend heft daar alle begrip voor gehad en me hierin heel erg gesteund toen ik in therapie was en werkte aan deze problemen. Ook hadden we soms pijnlijke maar eerlijke gesprekken. Dat heft ons sterker gemaakt, en dat zou imo ook de basis moeten zijn van je relatie. Iemand moet je verrijken, moet je willen helpen. In voor- en tegenspoed he :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:46

Ayasha schreef:
Jooolien; serieus? Je weet niet of hij te ver gaat maar toch stoort het je dat hij het contact niet verbreekt? Stél dat hij heus niet te ver gaat dan moet hij toch maar contact verbreken? Waar ben je dan mee bezig...

Overigens zou ik het ook niet pikken als mijn man in mijn gsm zou snuffelen om te controleren ongeacht diens verleden. En neen, ik heb niks te verbergen. Maar als je op zo'n basis met elkaar samen bent... Tsja, dan zou ik me gaan af vragen of het wel de moeite waard is.

Tuurlijk houdt hij ze verborgen als jij steeds zo reageerd. Goed? Nee, maar wel begrijpelijk. Als hij werkelijk niets verkeerd doet maar toch gezeur krijgt/jou wantrouwend maakt, tsja dat ga je dan ontwijken...

Dit had ik geschreven kunnen hebben, ben het er helemaal mee eens

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:47

Ayasha schreef:

Nou hij geeft aan dat zijn vakantie was ingetrokken en ze elkaar dan gezellig vaker konden zien en tijd met elkaar doorbrengen met een knipoog emoticon erachter. Ik vind dit niet netjes om te zeggen als je een vriendin hebt.
Ik heb nooit eerder zo gereageerd, het begon pas toen ik juist berichtjes las van meiden op zijn gsm zonder dat hij mij hierover vertelde dat ik hem hiernaar vroeg.

Als hij mij erover zou vertellen heb ik er geen moeite mee, hij heeft nog een andere collega waar hij leuk contact mee heeft en die naam laat hij ook wel vaker vallen. Dus waarom dan bij de ander zo geheimzinnig lopen doen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:48

Percella schreef:
Ayasha schreef:

Nou hij geeft aan dat zijn vakantie was ingetrokken en ze elkaar dan gezellig vaker konden zien en tijd met elkaar doorbrengen met een knipoog emoticon erachter. Ik vind dit niet netjes om te zeggen als je een vriendin hebt.
Ik heb nooit eerder zo gereageerd, het begon pas toen ik juist berichtjes las van meiden op zijn gsm zonder dat hij mij hierover vertelde dat ik hem hiernaar vroeg.

Als hij mij erover zou vertellen heb ik er geen moeite mee, hij heeft nog een andere collega waar hij leuk contact mee heeft en die naam laat hij ook wel vaker vallen. Dus waarom dan bij de ander zo geheimzinnig lopen doen? :+

WEet je, ik zou als ik dit hoor al helemaal klaar zijn met hem. Wat respectloos dat hij zo met jou omgaat zeg.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:50

Joolien schreef:
Eerlijk TS? Misschien moet je dat niet binnen deze relatie willen doen? Want misschien kan hij je nooit geven wat je nodig hebt en dan blijf je hangen. Misschien dat daarom veranderen zo moeilijk is.

Voorbeeld, ik heb zelf ook problemen gehad in mijn relatie doordat ik gekke ideen had en bang was. Mijn vriend heft daar alle begrip voor gehad en me hierin heel erg gesteund toen ik in therapie was en werkte aan deze problemen. Ook hadden we soms pijnlijke maar eerlijke gesprekken. Dat heft ons sterker gemaakt, en dat zou imo ook de basis moeten zijn van je relatie. Iemand moet je verrijken, moet je willen helpen. In voor- en tegenspoed he :)

Ik heb hier ook over nagedacht of ik niet beter de relatie kan verbreken. Maar ik ben erachter gekomen dat ik niet zo wantrouwend ben omdat ik niet alleen wil zijn, maar dat ik hem echt niet kwijt wil. Ik wil dit samen met hem "uitvechten", maar ik zit nu al een jaar ziek thuis en dit eist ook veel van hem natuurlijk. dat begrijp ik maar hij kan dit er niet bij hebben naast zijn drukke baan lijkt het wel.. Dusja ik heb ook twijfel of ik hier wel mee verder moet gaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:51

Joolien schreef:
Ayasha, ik bedoel dat ik niet weet hoe hij met die meiden praat en dat ik daar geen oordeel over kan geven. Misschien een beetje ongelukkig geformuleerd. Maar ik bedoel, als hij met ze praat over koetjes en kalfjes is t heel anders als dat hij zet dat ze lekker zijn of dat hij ze wil zien oid.

Even er van uit gaande dat hij het over koetjes en kalfjes met ze heeft (gezien wanneer hij echt flirt met ze ik het er geheel mee eens ben dat het een respectloze hork is) waarom zou hij dan contact moeten breken uit respect voor TS? :?
Zie nu TS haar antwoord dus bovenstaande is even "for the sake of arguement" omdat ik niet zeker ben of ik je goed begrepen heb daarnet.

TS; tja dat vind ik een moeilijke. Heb zo ook wel eens wat tegen een collega gezegd maar daar zat verder niks achter. Maar als dat soort dingen frequent en bij verschillende meiden voor komt tsja, dan zou ik inderdaad ook niet blij zijn. Wellicht is deze jongen dan gewoon niet juist voor jou... :)
Dan verdien je toch gewoon beter als die jongeman anderen "naast jou" wil?
Je moet iemand niet willen veranderen... Als je hier mee niet kan leven dan zal je verder moeten gaan. Iemand willen veranderen is jezelf een hoop verdriet bezorgen. :(:)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:54

Wat een herkenbaar verhaal. Ik heb 5 jaar in zo'n relatie gezeten. Je achterdocht gaat van kwaad tot erger tot op het punt dat er niet meer met je, en met jezelf te leven valt.
Is dit jouw schuld? Nee absoluut niet. Natuurlijk ben je geschaad in je vorige relaties, maar als je de juiste vervolgvriend hebt hoef je daar helemaal geen last van te hebben omdat hij je dan juist kan helpen je zelfvertrouwen en vertrouwen in partner terug te vinden.
Wat deze jongen doet is jouw vertrouwen en eigenwaarde alleen maar verder schaden.

Ik heb nog geen nieuwe vriend sinds die van 5 jaar, dat wil ik ook nog niet. Maar ik weet zeker dat ik nooit meer in zo'n relatie wil zitten. Ik wil alleen maar een relatie waar volledige transparantie is en nul geheimzinnigheid. Want juist de geheimzinnigheid van jouw vriend maakt dat jij hem gaat wantrouwen.

Volledige vrijheid is wat jij nodig hebt, en als je vriend niets te verbergen heeft is het niet erg als je zo af en toe eens in zijn telefoon kijkt of zijn mail.
En pas op met sociaal gewenste antwoorden. Als je dit aangeeft bij je vriend en hij is begrijpt je en wil meewerken, kan het zijn dat hij dit niet doet, en dus een sociaal gewenst antwoord heeft gegeven. Gevolg, hij wordt betrapt en probeert zich met lieve woorden eruit te praten. Prik hier doorheen en laat je dan aub niet meer verleiden, want dit is dweilen met de kraan open.

Die meiden die goede vriendinnen zouden zijn slaat nergens op. In een normale relatie waarbij er echt niets te verbergen is had je deze allang ontmoet, en op zijn minst over gehoord. En inderdaad, wat Collie zegt, waarom kan hij deze dan niet mee naar huis nemen?

Ik hoop op een goede uitkomst voor jou ts, maar in alle eerlijkheid gaan mijn alarmbellen rinkelen bij het hele verhaal.
Ik zou proberen nog eenmaal te praten en goed duidelijk te maken wat nu precies het probleem is en hoe hij jou kan helpen.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 10:57

Hij zegt dus ook dat er niks achter zit. Maar die meid heeft hem nu wel haar nummer gegeven aangezien ze weggaat bij de werkgever. En hij zegt dat er niks achter zit maar ik weet niet van haar kant wat ze achter zoekt. Mijn vriend geeft dan wel toe dat hij met haar geappt heeft, en vervolgens dat gesprek verwijderd heeft. En dan zegt ie dat hij dat gedaan heeft omdat het hem niet boeit. Maar ik denk dan ja als het je niet boeit hoef je het ook niet te verwijderen toch?

@ PowerReiner; Wat een vervelende situatie waar je in hebt gezeten. "Fijn" dat je er nu uit bent, en ik kan me heel goed voorstellen dat je geen nieuwe relatie wilt nu.. Het vreemde is dat hij zich er niet met lieve woorden uit wilt praten, maar hij is dan ook gewoon gepikeerd. Dus hij gaat niet sorry schatje lopen zeggen. Maar hij zorgt er wel voor dat ik me schuldig ga voelen. En dat pik ik niet meer, ook hij heeft schuld.

Ik wil gewoon de enige zijn voor hem, dat hij niemand anders nodig heeft om zich goed te voelen.. Maar blijkbaar kan hij mij dat niet geven..

Dank jullie voor jullie antwoorden, het maakt me enerzijds heel verdrietig maar aan de andere kant opent het ook wel weer mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door MabuPets op 16-07-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:00

Ayasha schreef:

Ik was al aan het zoeken naar zo'n soort comment. Helemaal mee eens!

TS, zou het niet kunnen dat hij zo afstandelijk doet omdat jij zo wantrouwig bent? Ik weet niet als hij wat verkeerd doet, maar ik zou zulk gedrag van mijn vriend ook niet lang volhouden. In mijn ogen doet ie althans niets verkeerds, mijn vriend heeft ook vrouwelijke vriendinnen, maat ik vertrouw hem voor 100% dat ie trouw zal zijn. Het feit dat jouw vriend het gesprek heeft verwijderd is misschien omdat hij wist dat jij erover zou zeuren.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:01

Terwijl ik je post aan jet lezen was, dacht ik; kan goed dat hij die namen niet genoemd heeft omdat hij weet dat jij alles behalve blij bent om damesnamen te horen van hem.

Daarna; je wilt je vriend niet kwijt. Ga eens na waarom dat precies is. Een relatie die stuk loopt is altijd verdrietig, maar misschien is dit hem ook niet... of is het niet de juiste tijd. En dan bedoel ik, misschien heb jij nog wat meer tijd nodig om jezelf te gaan vertrouwen op de eerste plaats.

(ook deels eigen ervaring, maar dan in de trant van; als ik mezelf niet lief vind, waarom verwacht ik dan dat een ander mij zo ontzettend lief vindt dat dat 'gat' bij mijzelf gevuld raakt?)

Want ergens is het ook; vertrouw op je gevoel. Je vertrouwt hem niet, en of dat nou aan hem of aan jou ligt... het blijft een wankele basis voor een relatie. Wat een hele hoop inzet vraagt (van twee kanten) om op te lossen. Praat er over, en kies wat voor jou goed is.

Sterkte!

ps: wat ik lees over hoe hij reageert op je depressie... krijg ik kromme tenen van :\
Een jaar ziek? Ja, vreselijk klote, vooral voor jou, daarna voor hem en je familie enz. Maar hij heeft het er bij te accepteren als hij jou wil, en anders is het klaar. Ziek of chronisch ziek kan relaties breken, maar mensen die het menen blijven wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:02

Mijn vriendin en ik zijn beiden erg onzeker op dit vlak. Telefoons slingeren hier dus vrijelijk rond, we nemen ze voor elkaar op, mogen prima bij elkaar op facebook of wat ook kijken... En daardoor doen we het juist niet :')

Want dat vertrouwen is er. En als het even wankelt dan zijn we er open en eerlijk in, gaat het aanbod over en weer om even te lezen wat er geappt is (maar dat is dan eigenlijk al niet meer nodig) en dan gaan we verder...

Zo bouw je vertrouwen op... Niet zoals jouw vriend het doet. En kan hij dat niet dan is dat natuurlijk prima maar dan is hij niet geschikt om met jou te werken aan jouw vertrouwen.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 11:04

Snollygoster schreef:

TS, zou het niet kunnen dat hij zo afstandelijk doet omdat jij zo wantrouwig bent? Ik weet niet als hij wat verkeerd doet, maar ik zou zulk gedrag van mijn vriend ook niet lang volhouden. In mijn ogen doet ie althans niets verkeerds, mijn vriend heeft ook vrouwelijke vriendinnen, maat ik vertrouw hem voor 100% dat ie trouw zal zijn. Het feit dat jouw vriend het gesprek heeft verwijderd is misschien omdat hij wist dat jij erover zou zeuren.

Ja dat kan best, maar als ik zijn berichten lees en aangeef dat ik het niet erg vind als hij met andere meiden praat. Maar alleen het flirten niet vind kunnen zou hij geen reden moeten hebben om het gesprek te verwijderen vind ik zo. Ik weet ook dat hij niet met ze het bed in duikt, maar het stoort mij dat hij niet genoeg heeft aan mijn aandacht en aandacht nodig heeft van andere vrouwen om zich goed te voelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:06

Percella schreef:
Snollygoster schreef:

Ja dat kan best, maar als ik zijn berichten lees en aangeef dat ik het niet erg vind als hij met andere meiden praat. Maar alleen het flirten niet vind kunnen zou hij geen reden moeten hebben om het gesprek te verwijderen vind ik zo. Ik weet ook dat hij niet met ze het bed in duikt, maar het stoort mij dat hij niet genoeg heeft aan mijn aandacht en aandacht nodig heeft van andere vrouwen om zich goed te voelen..

Het gaat erom dat hij het respect niet voor jou heeft om rekening met je te houden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:08

Zoals hierboven ook al wordt geschreven, kun jij je vriend niet veranderen. Jij wil/verwacht van hem dat jij voldoende bent voor hem en vindt het contact dat hij met andere meiden heeft, bedreigend.
Kennelijk zit hij zo in elkaar dat hij dit doet en dit kennelijk zelf niet als bedreiging voor zijn relatie met jou ziet.

Je zegt dat je hem echt niet kwijt wil. Maar wie wil je niet kwijt? Want de persoon die je niet kwijt wil heeft eigenschappen die hij zou moeten veranderen van jou.
Van wie hou je dan? Van je vriend, met zijn eigenaardigheden, of van je vriend als die ten gunste van jou verandert?
In dat laatste geval is je relatie nl gebaseerd op een droombeeld en niet op de werkelijkheid en zal hij je, al dan niet bewust, keer op keer blijven teleurstellen, omdat hij niet voldoet aan het verwachtingspatroon dat jij van hem hebt.

Kies voor jezelf. Leer houden van jezelf. Ga op eigen benen staan en laat de mannen lekker even links liggen. Hij kan jou kennelijk niet geven wat je nodig hebt, maar wel je vertrouwen een deuk blijven geven. En dat laatste kun je nu juist niet gebruiken!
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 16-07-15 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:08

Eerlijk! ik zou nog 1 gesprek met hem aangaan want blijkbaar wil/kan hij jou niet helpen met je vertrouwens probleem, komt daar niks uit dan zou ik toch de relatie verbreken waarom? Omdat dit zoveel energie en gemoedsrust kost dat je nooit aan je problemen kan werken. Ik snap dat je hem wil vast houden maar waarom? Hou je zoveel van hem of wil je dat hij de persoon is die jou van je vertrouwensprobleem afhelpt, ik zou voor mezelf kiezen en dan maar even niet happy en verdriet maar wel alle tijd en rust en ruimte om aan jezelf te werken want blijkbaar zijn er meer problemen waardoor je in therapie bent en niet kan werken.

En gun jezelf dan eens tijd om je niet meteen weer in een relatie te storten maar ga eerst eens genieten van alles wat je met vriendinnen ofzo kan doen.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 16-07-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt