vastgevroren washandje loskrijgen zonder alles te ontdooien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

vastgevroren washandje loskrijgen zonder alles te ontdooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 20:13

Zucht :') ik kom er net achter dat het washandje waar een koelelement inzit zit vastgevroren aan het rooster van de vriezer. Er ligt iets achter dat ik nodig heb. Maar hoe krijg ik dat kreng los zonder alles te ontdooien. Ik weet nu wel dat je die niet erin moet leggen als hij nog vochtig is. Had hem dit keer nat gemaakt om twee gemene brandwonden te koelen.

Het rooster is een fijnmazig metalen rekje met vrij dunne staafjes. De ruimte boven het washandje is denk ik nog geen cm en hij zit op een plek zowel boven als onder vastgevroren. Water eropgooien werkt denk ik averechts, daarnaast kom er er niet achter. Stoomreiniger is aan het opwarmen maar mag niet de rest ontdooien en al helemaal niet wat erachter ligt.

Help -O-

Margreet

Re: vastgevroren washandje loskrijgen zonder alles te ontdooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:16

Föhn

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:17

Broodmes en zagen? (Zou mijn eerste poging zijn)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 20:18

Hee dat is slim. Die heb ik natuurlijk ook nog, wat zou beter zijn als eerste aanval fohn of stoomreiniger?

Zagen is geen ruimte voor, de metalen staafjes zijn voorzien van de koelvloeistof. Als die beschadigen is de vriezer stuk. En geen ruimte ervoor ook helaas.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:19

Heb je een ijzeren spatel of iets dergelijks? Die even onder de hete kraan (of in een pan kokend water) en dan ertussen steken? Dat moet in elk geval aan de bovenkant lukken lijkt me. Anders wellicht föhnen?

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:19

Mijn eerste idee is heet water erover , of zeg ik nou iets heel raars? :')

Zou ik iniedergeval gedaan hebben :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 20:20

Heet water is geen ruimte voor, helaas, het rooster zit aan de bovenkant met een maximale ruimte van 1 cm. en water ontdooit alles wat eronder zit. Spatel had ik al geprobeert, een bbq ding maar helaas geen resultaat.

Ik ga aan de slag even de boel is opgewarmd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:15

Zo hehe kreng is los. Heb even een pauze tussendoor genomen om de vriezer even te laten draaien weer. Die was het er niet mee eens. :') was flink aan het kreunen en steunen.

Stoomreiniger - washandje 0 - 1 werd wel warm maar liet niet los.

Fohn - washandje 1 - 1 eigenlijk een gelijkspel.

Was netjes zacht rondom maar kreng bleef wel vastzitten nog steeds. Het koelelement was uitgezet door de warmte en klem komen te zitten tussen rooster en bovenkant. Een metalen bakspaan werkte niet. Uiteindelijk een flexibele kunstsof brede bakspaan opgedoken en die er aan de boven en onderkant tussen gefrummeld en heen en weer gedraaid. *\o/* washandje draaide netjes mee waardoor ik een puntje te pakken kreeg. En hem eruit kon trekken.

Wat er achterlag is nu op karuna steekt ostentatief een driepuntige riek in de lucht :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:17

En nu nooit weer een koelelement inclusief washandje in de vriezer stoppen :+

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:19

Dannon schreef:

Ja, slecht idee. Zo heb ik dus onze koel-vriescombinatie gesloopt. Als je het koelelement raakt (en ja, die zitten op plaatsen waar je ze niet verwacht) kun je de hele kast weggooien. Dure les. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:22

Froukje schreef:
En nu nooit weer een koelelement inclusief washandje in de vriezer stoppen :+

Dat gaat heel erg goed. Doe ik al jaren zonder probleem. Alleen nu kreeg ik de tip gezien de gemeenheid van de brandwonden het washandje nat te maken omdat het beter koelde. Wat ook klopt trouwens. Jonge puberpony vond dat hij alvast kon gaan rennen in de wei terwijl ik het touw nog vasthad. _-:( Resultaat 3 dikke blaren op ring en middelvinger. Best pijnlijk trouwens, blaren drogen nu langzaam in.

Alleen daarna niet in de koelkast leggen maar washandje eraf, ding laten drogen nieuw washandje erom en dan erin. :')

Edit fijn typefouten. :+

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:37

Ik vraag me nu echt af wat je nodig had :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:46

ManonGrr schreef:

_O- Dat is de enige reden waarom ik door ben blijven lezen na de beginpost

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:47

Maeve schreef:
Dannon schreef:

Ja, slecht idee. Zo heb ik dus onze koel-vriescombinatie gesloopt. Als je het koelelement raakt (en ja, die zitten op plaatsen waar je ze niet verwacht) kun je de hele kast weggooien. Dure les. -O-

Ga ik onthouden mocht ik ooit in deze situatie zitten, merci!

Net als 'geen washandjes met koelelementen in de vriezer'. Nuttig topic :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:59

Xyris schreef:
ManonGrr schreef:

_O- Dat is de enige reden waarom ik door ben blijven lezen na de beginpost

Niewsgierig wel nee hoe kom je erbij. Hihi

Heel simpel :D een kwart turkse pizza :Y) . Vanwege een lactose probleem heb ik al jaren geen diepvries pizza op. en kwam er een tijdje geleden achter dat ik een turkse pizza wel mag hebben. Dit zijn dunne friemelige platte pannekoekjes met tomaten smurrie en stukjes "vlees". Die met zijn drieen in een doos zitten.en daar was precies dat washandje voor vastgevroren. :')

Vanwege medicatie is mijn maag en eetpatroon van de leg op dit moment. Soms vult eten te weinig of valt verkeerd en heb ik zout en hartig nodig om de boel tot rust te krijgen. Dan is een stukje pizza een goede remedie met een glas zure sinaasappelsap En lekker ook nog. :))

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:14

Oooh, turkse pizza, yum!

De soort verwonding herken ik echter wel, had ik een paar weken terug ook. Buurpaard ging er vandoor toen hij buiten werd gezet, en toen dacht Postin "Hey, dat kan ik ook!" Was ik het niet mee eens, maar touwtje slipt toch even voor je genoeg grip hebt om hem te stoppen.

Op zich had ik niet eens blaren meteen. Ik had gewoon geen profiel meer op die vingers, helemaal perfect glad! ("Nu moet je gaan inbreken" werd mij al aangeraden, haha). Duurde een week tot het toch op blaren leek... en voelde :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:17

O handig, en meteen ook gebruik van gemaakt. Je paspoort aanvragen of zo }:) .

Ik moest het touw echt laten schieten, is toch stroef met knoop maar meneer ging te hard en door de pijn liet ik los. Nog nooit eerder voorgekomen in toch bijna 43 jaar.

Maar die pizza is mjammie, ben de supermarkt jongen ook erg dankbaar voor zijn zoekwerk in de vriezer.