Kan iemand me dit uitleggen? Het is niet eens kritiek maar ik begrijp gewoon niet waar die d vandaan komt. Worden de spellingsregels tegenwoordig zó slecht uitgelegd dat steeds meer mensen denken 'och, het is wandelde en leerde dus tegenwoordige tijd zal wel wandeld en leerd zijn?'
Oh ja. Disclaimers.
Ja, ik weet dat dyslectie bestaat. Ik weet dat telefoons soms spelling corrigeren. Ik weet dat mensen typfoutjes maken. Nee, ik ben zelf ook niet perfect. Nee, ik heb inderdaad op dit moment heel even niets beters te doen. Nee, ik veroordeel niemand. Ik ben gewoon nieuwsgierig. Leg het me uit, waarom een d in plaats van een t?

)
. Daarbij lijkt het tegenwoordig wel alsof de halve wereld dyslectie heeft. Ik wil absoluut niet zeggen dat er geen mensen zijn die echt heel veel last hebben van dyslectie, maar ik krijg vaak het idee dat het ook bij een groot gedeelte o.a. stamt uit gemakzucht, amper tot zeer weinig lezen van boeken, etcetera. En dat is jammer, want zo krijg je een beeld wat niet altijd eerlijk is voor diegene die er wel écht mee kampen. 
(grapje)
Hij wilt is dus absoluut niet kloppend
Als mensen dat zeggen, reageer ik altijd met "wild loopt in het bos"
Zie de smiley, maar je hebt helemaal gelijk!